نمی‌خواستم در نیم‌فصل اول مقابل پرسپولیس بازی کنم

مهدی شریفی یکی از خرید‌های باشگاه پرسپولیس در دوران محرومیت بود که به این تیم پیوست، اما فقط تا پایان هفته پانزدهم حق دارد با تیم تمرین کند. نکته جالب اینجاست که شریفی از باشگاه خواست در تمرینات بماند و به تیم دیگری نرفت. خودش در مورد همه این اتفاقات صحبت می‌کند:
*چه اتفاقی رخ داد که قبول کردی تا نیم‌فصل فقط با پرسپولیس تمرین کنی و مثل ترابی، رفیعی، شیری و...   در تیم‌های دیگر توپ بزنی؟
این موضوع دلایل زیادی داشت. اول اینکه با برانکو و باشگاه صحبت کردم و به آن‌ها گفتم که، چون بدنسازی در پرسپولیس به صورت حرفه‌ای انجام می‌شود، می‌توانم در این تیم به شرایط آرمانی برسم. از سوی دیگر خودم دوست نداشتم وقتی با پرسپولیس قرارداد بستم، به تیم دیگری بروم و مقابل پرسپولیس بازی کنم. البته شاید این‌طور به نظر بیاید که از شرایط بازی دور می‌مانم، اما زیر نظر مارکو تمرینات بسیار خوبی را پشت‌سر می‌گذارم.
*پس این موضوع، خواسته شخصی خودت بود که بمانی؟
بله. دلیل دیگرم این بود که می‌خواستم در جو هواداری تیم باشم. مثلاً سروش رفیعی این جو را تجربه کرده و به خاطر اینکه به جام ملت‌های آسیا برود، تصمیم گرفت در نیم‌فصل اول برای تیم دیگری بازی کند. من تصمیم گرفتم بمانم و از این اتفاق هم بسیار خوشحالم. با تیم و بچه‌ها هستم و مطمئنم این روز‌ها خیلی زود می‌گذرد و می‌توانم در آینده‌ای نزدیک برای پرسپولیس به میدان بروم.
*تو در باشگاه‌های پرهواداری مثل سپاهان و تراکتورسازی بازی کردی. ارتباط گرفتن با طرفداران پرسپولیس برایت راحت بود؟
بله، هر دو تیمی که گفتید پرطرفدار هستند و حالا هم در پرطرفدارترین تیم آسیا تمرین می‌کنم. این پتانسیل را در خودم می‌بینم که کار‌های بزرگی انجام بدهم و می‌خواهم خودم را ثابت کنم. لحظه‌شماری می‌کنم که هرچه زودتر پیراهن پرسپولیس را بپوشم.
*کار کردن با برانکو سخت است؟
من با مربیان پرافتخار و بزرگی کار کردم که قهرمانی‌ها و افتخارات زیادی دارند. برانکو هم نیاز به تعریف من ندارد، چون رزومه اش مشخص است. او کاربلد و باهوش است و از کار کردن با او لذت می‌برم. همه چیز را در مورد تیمش می‌داند و کادر فنی خوب و کاملی دارد. لیست بازیکنان هم پر از بچه‌های دوست‌داشتنی است. به طور کلی افتخار می‌کنم که در پرسپولیس حضور دارم و فکر می‌کنم همه این بازیکنان باید قدر این شرایط را بدانند که پیراهن سرخ را به تن می‌کنند.
*اینکه خط حمله پرسپولیس با یک ترافیک شدید مواجه شده و بازیکنانی مثل علیپور، منشا، نعمتی، ترابی، رفیعی، عالیشاه و...   در لیست تیم حضور دارند، برای تو چالش منفی ایجاد می‌کند یا مثبت؟
من به طور کلی انجام دادن کار‌های سخت را دوست دارم. در تراکتورسازی و سپاهان هم در کنار فوروارد‌های قدرتمند کار می‌کردم و معتقدم این اتفاق باعث می‌شود چیز‌های زیادی از یکدیگر یاد بگیریم. این چالش که یک رقابت فوتبالی و حرفه‌ای است را واقعاً دوست دارم و از حضور در این ترافیک لذت می‌برم.
*در تمرینات، معمولاً در کدام پست بازی می‌کنی؟
به طور کلی برانکو از من به عنوان وینگر راست و مهاجم سمت راست در بازی‌های تدارکاتی یا بازی‌های تمرینی استفاده می‌کند. تأکید می‌کنم که چالش خوبی برایم به وجود آمده و با دقت کارم را دنبال می‌کنم و به حرف‌های برانکو گوش می‌دهم تا در این پست بتوانم چیز‌های بیشتری یاد بگیرم. می‌خواهم از زمانی که برای پرسپولیس به میدان می‌روم، بهترین عملکرد را نشان بدهم. برایم فرقی نمی‌کند یک یا ۹۰ دقیقه بازی کنم، این مهم است که تأثیرگذار و در خدمت تیم باشم. مطمئنم برانکو و هواداران هم از من چنین انتظاری دارند.
*شماره پیراهنت هم برای هواداران جالب بود. چه شد که به پیراهن شماره ۱۰ رسیدی؟
من در هر باشگاهی که توپ می‌زدم، شماره ۲۰ را می‌پوشیدم، اما وقتی به پرسپولیس آمدم و قرارداد بستم، مدیران باشگاه به من پیشنهاد دادند دوست داری شماره ۱۰ را بپوشی. من هم گفتم برای من افتخار است که بتوانم شماره ۱۰ که متعلق به بزرگان باشگاه بوده را به تن کنم. این پیشنهاد را با افتخار پذیرفتم. البته می‌دانم پوشیدن این پیراهن کارم را سخت می‌کند و انتظارات را بالا می‌برد، اما امیدوارم بتوانم لیاقت این شماره پیراهن را داشته باشم.
*قراردادت با پرسپولیس دقیقاً برای چند فصل منعقد شده؟
من با پرسپولیس دو فصل قرارداد دارم که نیم‌فصل دوم این لیگ و همچنین کل فصل آینده را در بر می‌گیرد.
*به عنوان سؤال آخر، بازیکنان پرسپولیس در مصاحبه‌های‌شان با روزنامه خبرورزشی مدام از قهرمانی صحبت می‌کنند. به نظرت این تیم می‌تواند قهرمان شود؟
شک نکنید که تیم بسیار قدرتمندی داریم و معتقدم یکی از کاندیدا‌های مهم قهرمانی هستیم. ان‌شا‌ءا... بتوانیم یک جام عالی دیگر را برای پرسپولیسی‌ها به ارمغان بیاوریم. اینجا، همه حرفه‌ای هستند و کارشان را بلدند. همه به خودمان ایمان داریم. امیدوارم هواداران هم کنار تیم باشند زیرا بیش از گذشته به آن‌ها احتیاج داریم و می‌دانم می‌توانیم در کنار هم قهرمان شویم.