خداحافظی وریا با پست دفاع راست؟

بعد از سپری کردن یک نیم فصل پر حاشیه و سخت وریا غفوری برای دومین دیدار متوالی در ترکیب استقلال قرار گرفت و روز فوق العاده ای را سپری کرد. چهره ای که تا کمتر از 6 ماه قبل به عنوان یک مدافع راست در فوتبال ایران شناخته می شد، با تصمیم شفر و کمبود بازیکن در این تیم تغییر پست داد تا حالا شاهد درخشش فوق العاده آن در لیگ برتر و مسابقات آسیایی باشیم.
مدافعی که حالا باید دیگر به حضور او در خط حمله عادت کرد در دیدار با ذوب آهن نیز در خط حمله استقلال به میدان رفت و با دو گلی که به ثمر رساند نشان داد شفر تا چه اندازه در تغییر پست این بازیکن موفق عمل کرده است. یک ضربه بغل پای دقیق در موقعیت تک به تک با دروازه بان ملی پوش ایران باعث شد تا استقلال به گل اول فصل خود برسد. گل دوم غفوری اما به مراتب بهتر و کاملتر بود و مهاجم استقلال با آرامشی شبیه به مهاجمان مادرزاد در شلوغی محوطه جریمه مظاهری را دریبل زد و دروازه ذوب را باز کرد تا دومین گل حساس خود را به ثمر برساند.
وریا غفوری البته پیش از این نیز نشان داده بود به حضور در محوطه جریمه و زدن گل های حساس علاقه زیادی دارد. گل 3 امتیازی و بزرگی که برابر پرسپولیس به ثمر رساند شاید ماندگار ترین گل او باشد که باعث شد استقلال دربی برگشت لیگ هفدهم را با برد به پایان برساند.
غفوری در دیدار صدرنشینی لیگ قهرمانان آسیا نیز برای استقلال گلزنی کرد و پایه گذار برد استقلال برابر الهلال شد. بردی که استقلال را صدرنشین آسیا کرد و درآمد قابل توجهی برای آبی پوشان داشت.
این دو گل سه امتیازی البته تنها گل های وریا غفوری در پست جدید نیست. گلزنی برابر استقلال خوزستان که پایه گذار برد پر گل آبی ها در اهواز شد یکی از بهترین گل های فصل گذشته وریا بود که در موقعیت تک به تک و در زاویه بسته به ثمر رسید و نشان داد که غفوری تا چه اندازه در خط حمله تاثیر گذار است. در کارنامه غفوری اما گل با سر نیز وجود دارد؛ ضربه سر دقیقی که فصل گذشته غفوری در همین ورزشگاه فولادشهر توانست با آن دروازه مظاهری را باز کند و البته در نهایت برای آبی ها فایده ای نداشت.
غفوری در پست دفاع راست البته بازیکن بسیار موثری بود و بارها پیراهن تیم ملی را نیز بر تن کرد اما حالا حضور او در خط حمله نشان می دهد که این بازیکن استعداد فوق العاده ای برای حضور در پست های تهاجمی دارد و با توجه به ضربات دقیق و دودنگی بالا می تواند کمک زیادی به استقلال برای درخشش در لیگ هجدهم بکند.
حضور موفق در محوطه جریمه که باعث شده وریا تمامی گل های خود را در این محدوده زمین به ثمر برساند، در کنار درخشش در پست جدید دو عاملی است که به نظر می رسد وینفرد شفر با توجه به آن پست غفوری را تغییر ندهد و شاهد حضور او در خط حمله استقلال در ادامه فصل باشیم. اتفاقی که می تواند خط حمله استقلال را با تبریزی، نویمایر، همام، اسماعیلی و غفوری تبدیل به یکی از ترسناک ترین خط حمله های لیگ برتر طی سال های گذشته کند.