اظهارات کرانچار درباره تیم امید

زلاتکو کرانچار سرمربی تیم امید در حاشیه مراسم بدرقه تیم فوتبال امید به بازی‌های آسیایی 2018 گفت: در خلال یک ماه گذشته 2 مسابقه بین‌المللی با عراق داشتیم و نتایجی که گرفتیم مطمئن هستم که یک گروه با استعداد را توانستیم گرد هم بیاوریم و نوید بازی‌های خوبی برای ما می‌دهد. آنچه که برای ما حائز اهمیت است که از کسب نتیجه چشم‌پوشی نکنیم، در کنارش هم تجربیات مهمی از این مسابقات برای المپیک کسب کنیم.

کرانچار درباره تیم‌های هم‌گروه تیم امید در بازی‌های آسیایی جاکارتا افزود: عربستان سعودی که در این رده سنی زبانزد است. فقط عربستان مطرح نیست، کره‌جنوبی، کره‌شمالی، ژاپن و عراق تیم‌های سرسختی هستند. در 10 روز آینده که پیش رو داریم ما باید اطلاعات خوبی از عربستان و کره‌شمالی به دست بیاوریم چون به فاصله 48 ساعت با این دو تیم مسابقه داریم.

او درباره غیبت شاهرودی در مراسم بدرقه تیم امید اضافه کرد: آن‌طور که اطلاع دارم یکی از بستگان شاهرودی مریض بود و نتوانست در مراسم شرکت کند ولی قطعا فردا همراه ما خواهد بود.

سرمربی تیم امید درباره همکاری تیم امید با تیم بزرگسالان اظهار کرد: به نظر من همه ما که سرمربی تیم‌های ملی هستیم باید دست به هر اقدامی بزنیم تا منافع تیم ملی بزرگسالان حفظ شود. بازی‌های آسیایی و مقدماتی المپیک توکیو به ما یک مسئولیتی داده و این امکان را فراهم کرده که گزینشی بین بازیکنان جوان انجام دهیم و بتوانیم نتیجه بگیریم به ویژه در مسابقات المپیک. امیدوارم این جوانان در آینده به تیم بزرگسالان اضافه شوند. سرمربی تیم ملی بزرگسالان و سرمربی تیم های امید و جوانان و نوجوان همه باید با هم همکاری کنند. من هم انتظار دارم که این همکاری انجام شود و هیچ دلیلی وجود ندارد که این همکاری نباشد چون منافع تیم ملی ایران مطرح است.

او درباره همدلی میان بازیکنان تیم امید بیان کرد: بازیکنان تیم ما بسیار بااستعداد هستند و 90 درصد بازیکنان ما بخشی از باشگاه‌های لیگ برتر هستند و بعضی‌ مسابقات متعددی بازی کردند. آنچه که بیش از همه به من قدرت می‌دهد این است که 90 درصد این بازیکنان در جام جهانی زیر 20 سال حضور داشتند و الان این امکان وجود دارد که توانایی‌هایشان را در مسابقات آسیایی نشان دهند. تیم ما اتحاد دارد و جو و رفاقت خوبی بین بازیکنان وجود دارد. جوانان ما صاحب شخصیت هستند و این مهمترین مسئله برای ما است. ما این امید را داریم که تا آغاز مسابقات آسیایی اصلاحاتی انجام دهیم تا شرایط بهتری داشته باشیم.