تحلیل پیشکسوت پرسپولیس از سبک بازی شاگردان برانکو

محمود کلهر درباره عملکرد پرسپولیس در شروع لیگ برتر اظهار داشت: پرسپولیس در نیمه اول بازی اول مقابل پدیده نمایش خوبی داشت، اما در نیمه دوم کمی محتاط بازی کرد. البته به جهت اینکه سه امتیاز این بازی مهم بود، تغییر رویه بازی پرسپولیس را می‌توان طبیعی دانست. در بازی دوم پرسپولیس فوتبال تهاجمی و مقتدرانه‌ای مقابل فولاد انجام داد که حتی یک موقعیت صددرصد گل هم به حریف نداد.

وی ادامه داد: پرسپولیس برنامه آماده‌سازی پیش‌فصل را به بهترین شکل برگزار کرد. تیم برانکو زودتر از سایر تیم‌ها تمرینات خود را آغاز کرد و الان نتیجه این کار را در شروع لیگ می‌بینیم.

«پرسپولیس در ابتدای فصل چند بازیکن خود را از دست داد. با توجه به محرومیت این تیم در جذب بازیکن سرخپوشان در ادامه فصل با مشکل مواجه نمی‌شوند؟»، کلهر در پاسخ به این پرسش گفت: فکر نمی‌کنم تا نیم‌فصل مشکل خاصی پیش بیاید. برانکو زمانی که لیست تیمش هم کامل بود و نیمکتی قوی داشت، از ترکیبی ثابت استفاده و تغییرات کمی در تیم ایجاد می‌کرد.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: زمانی که بازیکنانی مثل محرمی، احمدزاده و امیری از تیم جدا شدند، برانکو برای جایگزینی آنها مشکل خاصی نداشت، چون ماهینی، بشار رسن و عالیشاه به ترکیب اضافه شدند و جوانان باانگیزه‌ای هم روی نیمکت دارد. پرسپولیس الان با همین روند تا نیم‌فصل می‌تواند بدون مشکل به کارش ادامه دهد و حتی قهرمان نیم‌فصل شود، اما برای نیم‌فصل و بعد از رفع محرومیت باید دو سه بازیکن به تیم اضافه شوند که پرسپولیس برای ادامه لیگ و مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نیمکت قوی داشته باشد.

وی درباره دیدار پرسپولیس مقابل الدحیل قطر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: پرسپولیس با همین روند خوبی که در پیش گرفته می‌تواند الدحیل را شکست دهد. سرخپوشان الان از لحاظ تاکتیکی به فرم ایده‌آلی رسیده‌اند و بازیکنان دستورات تاکتیکی را به خوبی اجرا می‌کنند.  

کلهر در مورد این موضوع که کدام‌یک از تیم‌های لیگ در این فصل شانس قهرمانی دارند عنوان کرد: پرسپولیس، سپاهان و استقلال، سه تیمی هستند که شانس کسب قهرمانی در این فصل را دارند.