صدور مجوز حضور 378 ورزشکار ایران در بازیهای آسیایی

نشست نهایی ثبت نام (DRM) کشورهای شرکت کننده در هجدهمین دوره بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا – پالمبانگ از صبح جمعه در دفتر ستاد برگزاری این دوره از بازیها در شهر جاکارتا آغاز شد. به همین منظور نصراله سجادی سرپرست کاروان اعزامی کشورمان همراه با اصغر رحیمی و عاطفه اسلامیان معاونین کاروان و همچنین دهخدا عضو کادر سرپرستی چهارشنبه شنبه راهی اندونزی شدند.

اعضای کادر سرپرستی کشورمان پس از چهار روز نشست با مسئولان ستاد برگزاری بازیها در نهایت ساعاتی پیش ترکیب نهایی کاروان اعزامی ایران به این دوره از بازیها را نهایی کردند. 

بر این اساس ۲۸۰ ورزشکار مرد، ۹۸ ورزشکار زن و در مجموع ۳۷۸ ورزشکار ایرانی در ۴۲ رشته ورزشی راهی این دوره از بازیها خواهند شد.

تعداد اعضای کادر فنی و سرپرستی کاروان ایران نیز ۲۱۴ نفر نهایی شد.

ثبت نام نهایی کاروان ایران در حالی با صدور مجوز برای ۲۸۰ ورزشکار همراه بوده که پیش از این آمار دیگری برای اعزام ورزشکاران ارائه شده بود. 

ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی در پایان نشست روز ۲۱ خردادماه خود اعزام ‌۳۸۰ ورزشکار شامل ۲۷۵ ورزشکار مرد و ۱۰۵ را به بازی های آسیایی قطعی کرد. با این حال و با وجودیکه هفته گذشته نیز اعزام بانوان شمشیربازان تائید شد، در نهایت تعداد کلی ورزشکاران اعزامی و بانوان کاهش داشته است.