سرمربی تیم ملی فوتبال ازبکستان مشخص شد

نماینده فدراسیون فوتبال ازبکستان در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری ریانووستی روسیه از امضای قرارداد 3 ساله با هکتور کوپر به عنوان سرمربی جدید تیم ملی این کشور خبر داد.

این عضو فدراسیون فوتبال ازبکستان به خبرگزاری ریانووستی گفت: هکتور کوپر (امروز) دوشنبه وارد تاشکند شد و قرارداد 3 ساله‌ای با فدراسیون فوتبال ازبکستان امضا کرد. این قرارداد پس از 3 سال قابلیت تمدید برای یک سال دیگر را نیز دارد.

همچنین مبلغ قرارداد هکتور کوپر با فدراسیون فوتبال ازبکستان افشا نشد اما این سرمربی آرژانتینی باید تیم ملی این کشور را مهیای صعود به جام جهانی 2022 قطر و حضور موفقیت‌آمیز در جام ملت‌های 2019 آسیا کند.

فدراسیون فوتبال ازبکستان در پایان سال 2017 میلادی اعلام کرد که با چند سرمربی نامدار خارجی برای هدایت تیم ملی این کشور مذاکره می‌کند. به طور کلی در جمع نامزدها اسلووان بیلیچ، سرمربی پیشین وستهام یونایتد انگلیس و والتر ماتزاری از ایتالیا حضور داشتند. در این فهرست نامی از هکتور کوپر نیامده بود.

هکتور کوپر هشتمین سرمربی خارجی تیم ملی فوتبال ازبکستان است. هکتور کوپر در 3 سال اخیر سرمربی تیم ملی فوتبال مصر بود و توانست این تیم را به جام جهانی 2018 روسیه رساند. فدراسیون فوتبال مصر پس از این رقابت‌ها و 3 شکست تیم ملی مصر برابر اروگوئه، روسیه و عربستان اعلام کرد قصدی برای تمدید قرارد هکتور کوپر ندارد.