پرسپولیسی ها خوش‌شانس هستند!

استقلال تهران خیلی دیر برای فصل جدید شروع کرد. وینفرد شفر به خاطر قراردادی که برای کارشناسی بازی‌های جام جهانی با یک شبکه خارجی بسته بود، دیرتر به ایران آمد. برای همه سؤال است چطور مدیران قبلی باشگاه تن به این مسئله دادند چراکه بازگشت دیرهنگام شفر به ایران، به تیم ضربه زد و طبیعتاً شروع آن‌ها را در لیگ برتر تحت تأثیر قرار داد. در مقابل پرسپولیس، رقیب همیشگی استقلال، به موقع آغاز کرد. برانکو سر وقت تمرینات تیمش را استارت زد و از همان پیش از شروع لیگ، از استقلال جلو افتاد. اگر از شفر در این باره بپرسید احتمالاً می‌گوید تأخیرش در بازگشت به ایران، موجه بود. پس باید سراغ افتخاری مدیرعامل سابق استقلال رفت که چطور به خاطر یک قرارداد تلویزیونی اجازه داد سرمربی اش دیر به ایران بازگردد و آبی‌ها از رقیب دیرینه خود و اکثر تیم‌های لیگ برتر، دیرتر استارت بزنند؟
بدشانس بودیم!
از اواخر فصل گذشته اکثر کارشناسان از جمله فریدون زندی که سابقه بازی در این تیم را دارد، گفت: «مشکل استقلال شروع لیگ برتر بوده. هر دو فصل گذشته تیم در شروع بد کار کرده و از رقبای خود از جمله پرسپولیس عقب افتاده است. به همین خاطر مشکل را باید در تمرینات پیش از فصل جست‌وجو کرد. قطعاً با حضور شفر این مشکل حل می‌شود و استقلال برای فصل جدید، خوب استارت می‌زند، در غیر این صورت دوباره از رقبا عقب می‌افتد» و دقیقاً همین اتفاق افتاد. استقلال که ظاهراً از دو فصل گذشته خود عبرت نگرفته بود، بار دیگر دیر استارت زد. حالا آن‌ها در پایان هفته دوم لیگ برتر، ۴ امتیاز از پرسپولیس رقیب دیرینه خود عقب هستند. می‌گویند تک‌امتیاز‌ها در اواخر فصل بدجور به کار می‌آید و گاهی حتی یک گل زده بیشتر، باعث قهرمانی یک تیم می‌شود. پرسپولیس اگر بتواند هفته سوم هم برنده شود و استقلال نتواند برنده باشد، آن وقت اختلاف بیشتر و بیشتر می‌شود. البته آبی‌ها اعتقاد دارند پرسپولیس هفته‌های اول خوش‌شانس‌تر از این تیم بوده است. وقتی از فتحی سرپرست استقلال در این باره سؤال می‌کنیم می‌گوید: «انصافاً ما باید امتیاز بیشتری می‌گرفتیم. اگر در بازی پیکان و ذوب‌آهن توپ‌های‌مان گل می‌شد الان این اختلاف امتیاز نبود. قبول کنید هفته اول پرسپولیس جلوی پدیده خوش‌شانس بود ولی ما جلوی پیکان بدشانسی آوردیم.» 
او ادامه می‌دهد: «تیم ما عملکرد مطلوبی داشت و شایسته پیروزی بود به خصوص در نیمه دوم که فرصت‌های بیشتری داشتیم و می‌توانستیم ۳ امتیاز را کسب کنیم، اما با بدشانسی این اتفاق نیفتاد. فوتبال همین است، اما استقلال روند رو به رشدی را در پیش گرفته و بدون تردید بهتر هم خواهد شد.» این یعنی استقلالی‌ها نگران آینده نیستند و معتقدند با تیمی که دارند به زودی اختلاف با قرمز‌ها را جبران می‌کنند.