یک نفر از جایی خط می گیرد تا برانکو مستقیم با کی روش درگیر نشود!

امیرحسین اصلانیان درباره طولانی شدن بحث تمدید قرارداد کارلوس کی روش با فدراسیون فوتبال ایران در فاصله حدود 5 ماه تا آغاز جام ملتهای 2019 امارات بیان کرد: شاید پیش از جام جهانی 2018 روسیه تعداد انگشت شماری از اهالی فوتبال ایران از تیم ملی و کارلوس کی روش حمایت می کردند. همیشه از مسئولان فدراسیون درخواست کرده ام با توجه به نظم و دیسیپلینی که کی روش در تیم ملی ایران به وجود آورده باید به سرعت قرارداد او تمدید شده و برنامه اردوها و بازی های تدارکاتی برای جام ملتهای آسیا هماهنگ شود.

موانع تمدید قرارداد کی روش منجر به از بین رفتن زمان تیم ملی می شود

او ادامه داد: مسدود شدن حساب کی روش در سوئیس سبب شده فدراسیون فوتبال نتواند طلب 700 هزار دلاری این مربی را پرداخت کند. این اتفاق ها سبب می شود زمان را از دست بدهیم.

ما درگیر تمدید قرارداد کی روش هستیم اما حریفانمان برای قهرمانی در جام ملت ها برنامه ریزی می کنند

اصلانیان با اشاره به برنامه ریزی حریفان تیم ملی در جام ملتهای آسیا اظهار داشت: رقیبان ما با بهره مندی از برنامه ای دقیق و منابع مالی مناسب بدون اینکه مشکل مالی داشته باشند مشغول از بین بردن نقاط ضعف و تجهیز نقاط قوتشان هستند اما ما همچنان درگیر بحث تمدید قرارداد کی روش هستیم. حتی تکلیف سوپرجام هم با وجود اعلام شدن رای کمیته انضباطی مشخص نیست و حتی من شنیده ام وزارت ورزش درخواست کرده است برای ایجاد نشدن اغتشاش بین هواداران 2 تیم استقلال و پرسپولیس، فعلا سازمان لیگ از اهدای جام به پرسپولیس خودداری کرده و در صورت امکان این بازی را در تاریخ دیگری برگزار کند. به دلیل همین بحث مشکلات دولتی و اینکه نمی توانیم با هیچ فرد یا نهادی معامله دلاری انجام دهیم، موضوع تمدید قرارداد کی روش طول کشیده است.

مدعی دانستن ایران برای قهرمانی در جام ملت ها نگاهی خوش بینانه است

مهاجم اسبق تیم پرسپولیس گفت: اگر فدراسیون زمینه تمدید قرارداد کی روش را فراهم نکند، وضعیت تیم ملی بدتر می شود چراکه مربی جدید تا بخواهد خودش و بازیکنان تیم ما را بشناسد، زمان می برد و شک نکنید ایران در امارات نتیجه نمی گیرد. با شرایط فعلی باید خیلی خوشبین باشیم که تیم ملی را مدعی قهرمانی جام ملت ها بدانیم. 

افرادی که ایران را قهرمان قطعی جام ملت ها مطرح می کنند، یا فوتبال نمی فهمند یا با کی روش دشمنی دارند

او اظهار داشت: هرکسی هم که می خواهد بحث را به سمتی پیش ببرد که تیم ملی با هدایت کی روش باید در این رقابت ها قهرمان شود، یا فوتبال را نمی فهمد یا با این مربی دشمنی دارد. شاید هم آنها فوتبال بازی نکرده اند که می گویند تیم ملی بدون برنامه ریزی و با از دست دادن زمان باید جام قهرمانی را بالای سر ببرد. همین الان هم اگر کی روش قراردادش را تمدید کند بازهم تیم ما نسبت به سایر مدعیان عقب است و به نوعی جام ملت های امارات را از دست داده ایم.

درنظر گرفتن دیدارهای تیم ملی در جام جهانی به عنوان بازی های تدارکاتی ویژه جام ملت ها تاسف آور است

اصلانیان با اشاره به لزوم فراهم کردن بازی های تدارکاتی مناسب برای تیم ملی برای افزایش شانس موفقیت در جام ملت های آسیا گفت: تاسف آور است که مسئولان فدراسیون فوتبال و ورزش ایران به نوعی 3 بازی تیم ملی در جام جهانی مقابل تیم های بزرگ جهان را به چشم دیدارهای تدارکاتی مناسب برای جام ملت های آسیا می دیدند. این شکل برنامه ریزی خنده دار است که بخواهیم به بازی مقابل بزرگان جهاندر جام جهانی به چشم دیدار تدارکاتی نگاه کنیم. هرچه هم روند تمدید قرارداد کی روش و انتخاب حریف برای برگزاری بازی های دوستانه طول بکشد از هدفمان برای قهرمانی در جام ملت ها دورتر می شویم.

گزینه سازی مهدی تاج برای کی روش بی معنی است

او در پاسخ به این سوال که با توجه به ایجاد شور و نشاط ملی به دلیل درخشش شاگردان کارلوس کی روش در جام جهانی 2018 روسیه، آیا درخواست این مربی برای دراختیار گرفتن تضمین از فدراسیون فوتبال نسبت به تامین بودجه 5 میلیون و 800 هزار دلاری برای برگزاری اردوهای آماده سازی و بازی های تدارکاتی پیش از جام ملتهای آسیا منطقی است یا خیر، گفت: این درخواست منطقی است و فدراسیون هم باید هر چه سریع تر برنامه های کی روش را هماهنگ کند. البته شاید فدراسیون چندان به اینکه به صورت قاطعانه بگوید کی روش، سرمربی تیم ملی در جام ملت های آسیا است تمایلی ندارد. بی معنی است که مهدی تاج در این فرصت محدود باقی مانده تا جام جهانی می گوید«اگر کی روش نشد با گزینه های دیگر توافق می کنیم»

مربی خارجی بزرگ برای فعالیت در فوتبال ایران باید پوست کرگدن داشته باشد

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به سختی فعالیت در فوتبال ایران برای مربیان بزرگ خارجی گفت:کدام مربی خوب در دنیا بیکار است که منتظر پیشنهاد فدراسیون فوتبال ایران باشد. با این وضعیت فوتبال ایران، یک مربی خارجی باید پوست کرگدن داشته باشد که در فوتبال کشورمان کار کند. کی روش پس از هفت سال با شرایط فوتبال ایران انس گرفته است.

کدام مربی بزرگی جز کی روش قبول می کند در تیمی کار کند که پیراهن تولیدی شیراز را به عنوان پیراهن آلمانی به بازیکنانش قالب می کنند

اصلانیان افزود: از آن دوره ای که پیراهن تیم ملی را در شیراز می دوختند و به عنوان برند خارجی و آلمانی به فدراسیون قالب می کردند و بازیکنان هم آنها را می پوشیدند مدت زیادی نگذشته است. کیفیت این لباس ها به حدی فاجعه بود که فدراسیون مجبور شد از آدیداس لباس بخرد. تنها تیم جام جهانی بودیم که به جای دریافت پول از شرکت های تولید کننده البسه، پول دادیم و لباس های آدیداس را خریدیم. این مسائل خیلی بد است.اگر دقت کنید در  جام جهانی 1998 و 2006 شرکت پوما برای اینکه تیم ما از لباس هایش استفاده کند به فدراسیون پول داد. با این وضعیت کدام مربی بزرگی قبول می کند جای کی روش به ایران بیاید؟

او درباره اینکه فدراسیون فوتبال برای قطعی کردن تمدید قرارداد کارلوس کی روش باید چه راهکاری در نظر بگیرد، گفت: حدود یک ماه است که با نزدیکان کی روش در ایران صحبت می کنم و آنها تنها نسبت به این امر ابراز امیدواری می کنند. فدراسیون همچنان در حال مذاکره است و شاید مجبور شود برای پرداخت دستمزد کی روش از یورو استفاده کند تا به نوعی راه برای ادامه همکاری میسر شود چراکه نمی توانیم با دلار دستمزد او را بدهیم.

برخی منتقدان به کی روش حسودی می کنند

اصلانیان درمورد ایراد گرفتن برخی منقدان نسبت به فوتبال دفاعی تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه اظهار داشت: به نظرمن بهترین گزینه برای تیم ملی در جام جهانی همین متمرکز بازی کردن در فاز دفاعی بود. هرکسی می خواهد به این امر ایراد بگیرد یا به کی روش حسودی می کند یا مانند مردم عادی انتظار بی جایی از تیم ملی دارد.

ژوزه مورینیو هم با سبکی مشابه سبک کی روش 2 بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد

او افزود: هر تیمی به تناسب ابزارهایی که در اختیار دارد، فوتبال بازی می کند. نمی توانیم به سیستم کارلوس کی روش ایراد بگیریم چراکه ژوزه مورینیو هم با همین سبک 3 گانه را با اینترمیلان به دست آورد. با پورتو قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و در تیم هایی مانند منچستریونایتد، چلسی و رئال مادرید که به مراتب بازیکنان باکیفیت تری از تیم ملی ایران دارند به موفقیت رسید و عناوین مختلف را درو کرد.

انصاری فرد، طارمی و آزمون برای تیم ملی از سه مهاجم برتر جهان بیشتر کارایی دارند

او ادامه داد: اگر از تمام اهالی فوتبال درباره بهترین مهاجم دنیا بپرسید پاسخ می دهند رونالدو، نیمار یا مسی. اگر یکی از این بازیکنان را به تیم ملی ایران می دادند تا آنها را جایگزین سردار آزمون، مهدی طارمی و کریم انصاری فرد کنیم با توجه به سبک بازی تیم ملی شک نکنید بازیکنان خودمان کارایی بیشتری داشتند چراکه آن 3 فوق ستاره جهان فوتبال باید سرجایشان بایستند و توپ بگیرند اما طارمی، انصاری فرد و آزمون باید در طول بازی بارها 60 متر به عقب می آمدند و در کارهای تدافعی شرکت می کردند. به نظر من کی روش از نیروهایی که در اختیار داشت بهترین استفاده را کرد و اگر توپ مهدی طارمی در بازی با پرتغال 10 سانتی متر سمت دروازه بود به عنوان تیم اول گروهمان راهی مرحله بعدی می شدیم.

آدم های نمک نشناس و بخیل زیادی در فوتبال ایران فعالیت می کنند

اصلانیان با اشاره به هویت برخی منتقدان کارلوس کی روش تصریح کرد:خنده دار است که با وجود کسب بهترین نتایج تاریخ تیم ملی در ادوار جام جهانی با هدایت کارلوس کی روش، همه از این مربی شاکی هستند. متاسفانه در فوتبال ایران آدم های نمک نشناس و بخیلی حضور دارند. 

منتقد کی روش از وینگو بگوویچ که ارنج چیدن بلد نبود برنامه تمرینی می گرفت

او افزود: سال 82 که من عضو پرسپولیس بودم یکی از این منتقدان کی روش که اکنون در صفحه اینستاگرامش علیه عملکرد تیم ملی در جام جهانی مطالبی منتشر می کند، شبانه به اردوی تیم ما می آمد و از وینگو بگوویچ که خودش نمی توانست به درستی تیم را ارنج کند برنامه تمرینی می گرفت!

یک نفر از جایی خط می گیرد تا برانکو مستقیم با کی روش درگیر نشود

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: متوجه می شویم که انتقادهای این فرد از کجا آب می خورد. او فقط می گوید من کنار برانکو، علی دایی و مربیان دیگر کار کردم اما از جایی خط گرفته تا درگیری کی روش و برانکو به صورت مستقیم بین این ۲ مربی ادامه نیابد. این آقا نمی داند با انجام دادن چنین کاری با تیم ملی مملکتش دشمنی می کند. می خواهم بگویم دوست عزیز علیه تیم ملی ایران چنین کاری نکن.

کی روش تابوی بازیکن سالاری را در فوتبال ایران شکست

اصلانیان درمورد اینکه آیا بهتر نبود فدراسیون فوتبال سریع تر قرارداد کی روش را تمدید می کرد، گفت: خودم تمایل داشتم این کار زودتر انجام شود و برنامه های تیم ملی روی روال پیش برود اما آقایان متوجه باشید کی روش تابوی بازیکن سالاری در تیم ملی را شکست و دیگر هیچ بازیکنی جرات ندارد درصورت نیمکت نشینی برای سرمربی قیافه بگیرد.

کی روش و سردار، دلی از هم حمایت کردند

او درباره اینکه برخی منتقدان اعتقاد دارند کارلوس کی روش با حمایت از سردار آزمون به دنبال خداحافظی او از تیم ملی نشان داد تا حدی از اصول ابتدایی خود مانند برخوردی که با مهدی رحمتی و هادی عقیلی انجام داد، فاصله گرفته است، گفت: دلیل خداحافظی سردار با این نفرات قابل قیاس نیست. اگر یادتان باشد پیش از آغاز جام جهانی آزمون در مصاحبه ای اعلام کرد هرکسی بگوید کارلوس کی روش دلال است، شرف ندارد و از برخی افراد درخواست کرد نمک خوردن و نمکدان شکستن را کنار بگذارند و چوب لای چرخ تیم ملی نگذارند. آزمون از لژیونرهای موفق فوتبال ما است و نیازی هم به حمایت از کی روش ندارد اما دلی از سرمربی تیم ملی کشورش حمایت کرد و کی روش هم جواب این محبت را از صمیم قلبش داد.

چرا قبول نمی کنیم ایفای وظایف تدافعی برای یک مهاجم بسیار سخت است؟

اصلانیان افزود: پست بازی من با سردار آزمون مشابه بود و می دانم برای یک سانتر فوروارد بسیار سخت است در کنار شرکت در امور دفاعی در گلزنی هم موفق باشد. چرا نمی خواهیم قبول کنیم سیستم بازی تیم ملی این بود ابتدا گل نخوریم و در این وضعیت بازی کردن آزمون در ۲ پست بسیار سخت است. در همین جام جهانی دیدید مهاجمان بزرگی مانند نیمار، رونالدو و مسی عملکرد ضعیفی داشتند و حتی ۲ بازیکنی که تمام عناوین برترین فوتبالیست سال جهان در ۱۰ سال اخیر را به خود اختصاص داده اند در گل کردن پنالتی هایشان ناکام بودند.

بهترین تیم تاریخ هم از نظر آقایانی که اسپانیا و پرتغال را ضعیف می دانند، ضعف دارد

او ضمن انتقاد از افرادی که ادعا دارند گروه ایران در جام جهانی ضعیف بود، گفت: این حرف هم از همان ادعاهای خنده دار است که بخواهیم بگوییم اسپانیا و پرتغال با آن سابقه درخشان در فوتبال تیم های ضعیفی بودند. با این حساب برزیل 1982 که طبق نظر بسیاری از کارشناسان بهترین تیم تاریخ جام جهانی است هم تیم بسیار ضعیفی بود که در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد.

سرمربی ژاپن یکی از ضعیف ترین مربیان جام جهانی بود

اصلانیان با اشاره به ضعف سرمربی ژاپن در جام جهانی 2018 گفت: درمورد تیم ملی ژاپن هم که با وجود هم امتیاز بودن با ایران به دلیل دریافت یک کارت زرد کمتر نسبت به سنگال برخلاف تیم ما راهی دور بعدی شد، باید یک نکته بگویم. اعتقاد دارم سرمربی این تیم یکی از ضعیف ترین سرمربیان جام جهانی بود در غیراین صورت اجازه نمی داد تیمش که بازیکنانی از لیگ های معتبر جهان را در ترکیب داشت، با وجود ۲ گل برتری از بلژیک به شیوه سامورایی روی دروازه حریف حمله کند و این برتری را با شکست ۳ بر ۲ تغییر بدهد. اینجا تفاوت مربیانی مانند سرمربی ژاپن با کی روش مشخص می شود.

برخی دشمنان کی روش آرزو می کنند با انتخاب برانکو جای او به عنوان مربی در تیم ملی فعالیت کنند

اصلانیان افزود: باید عدالت را نسبت به تیم ملی رعایت کنیم و ببینیم چه کاشته ایم که براساس آن درو کنیم. به نظر من در جام جهانی بیش از چیزی که کاشتیم، درو کردیم. متاسفانه بیش از اینکه به تیم ملی انرژی مثبت تزریق شود، شاهد دشمنی علیه آن هستیم. برخی از این دشمن ها هم افرادی هستند که آرزو می کنند کی روش از کار برکنار شده و مربی ای مانند برانکو جانشین او شود تا بتوانند به عنوان کمک مربی در تیم ملی فعالیت کنند.

انرژی منفی دادن و سمپاشی علیه تیم ملی درست نیست

او ادامه داد: برخی هم آرزو می کنند تیم ملی در جام ملتهای آسیا نتیجه نگیرد تا تمام هفت سال و نیم زحمت و موفقیت های کی روش را زیر سوال ببرند. در آن صورت می گویند این همه هزینه کردیم و در جام ملتها قهرمان نشدیم. به همین دلیل تا می توانیم کی روش را بکوبیم. اگر بخواهیم با این دیدگاه قرارداد کی روش را تمدید کنیم همان بهتر که چنین کاری انجام ندهیم تا دست کم شان او حفظ شود. این همه انرژی منفی دادن به تیم ملی و سمپاشی علیه این تیم به هیچ وجه درست نیست. خودم پیش از جام جهانی در صفحه مجازی ام نظرسنجی ای مبنی بر اینکه آیا موافق نتیجه گیری تیم ملی با کی روش هستید که متاسفانه 23 درصد اعلام کرده بودند اگر او سرمربی است آرزو می کنیم تیم ملی در هر سه بازی شکست بخورد!

مهاجم اسبق تیم های پرسپولیس و پیکان در پایان گفت: نمی دانم آیا کینه توزی شخصی باید به این حد باشد که برخی چهره های مطرح فوتبال مملکت در آستانه رقابت های جام جهانی آرزوی شکست تیم ملی کشورشان را داشته باشند؟