اطلاعیه جنجالی طرفداران افراطی علیه زنان

هواداران متعصب تیم فوتبال لاتزیو ، پیش از بازی شنبه شب تیم‌شان مقابل ناپولی، با انتشار اعلامیه هایی به زنان و کودکان دستور دادند از نشستن در سکوهای اختصاصی آنها در کوروا نورد (قوس شمالی) ورزشگاه المپیکو خودداری کنند.

در این اعلامیه ها نوشته شده بود: «کوروا نورد »برای ما فضایی مقدس است، محیطی که به قوانین نانوشته آن باید احترام گذاشته شود.چند ردیف اول، مثل همیشه، مانند سنگر است. ما اجازه نمی دهیم زنان، همسران و کودکان وارد سنگرها شوند، بنابراین ما آنها را دعوت می کنیم بعد از ردیف 10 جای بگیرند.

"کسانی که استادیوم را بعنوان جایگزینی برای یک روز رمانتیک در پارک ویلا بورگز رم انتخاب می کنند، باید به بخش های دیگر بروند."

این اعلامیه ها خشم هواداران و مقامات لاتزیو و همچنین سران فوتبال ایتالیا را برانگیخت.

آرتورو دیکناله، سخنگوی لاتزیو، به خبرگزاری ایتالیایی آنسا گفت: "این موضع باشگاه نیست، ما مخالف هرگونه تبعیض هستیم".

او افزود: "علاوه بر این، تعداد طرفداران لاتزیو بسیار زیاد است، اما این یک طرح ابتکاری از چند طرفدار است. ما همیشه نمی توانیم برای جلوگیری از چنین نمایش های غلط سیاسی مداخله کنیم. "

از سوی دیگر ، روبرتو فابریچینی رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا، در این باره به رادیو آنچواسپورت گفت: این جوک زشت تابستان امسال بود. زمانی که ما درباره یک ورزشگاه صحبت می‌کنیم، آنجا باید جایی برای گردهمایی خانواده‌ها باشد، محدود و منزوی کردن یک گروه از مردم به نظر من بسیار احمقانه است.

روزنامه کوریره دلاسرای ایتالیا ادعا می کند که پلیس افرادی را که اعلامیه را توزیع کرده اند شناسایی کرده و یافته های خود را در اختیار دادستان ها گذاشته است.

فدراسیون فوتبال ایتالیا نیز تصمیم دارد تحقیقات مستقلی در این زمینه انجام دهد.