کلید حل مشکل عجیب این روزهای تیم ملی

از یک طرف گفته می‌شود کارلوس کی‌روش «قطعا» سرمربی تیم ملی در جام ملتهای آسیا است و از طرف دیگر، رسمی نشدن این موضوع و سفر نکردن مرد پرتغالی به تهران برای آغاز دوباره کارش در تیم ملی تناقض بزرگی را ایجاد کرده است.

کی‌روش که بعد از پایان جام‌جهانی به پرتغال سفر کرده شش هفته در لیسبون در انتظار تصمیم طرف مقابل برای یافتن راه حل مشکلات است اما با وجود باز شدن بعضی گره‌ها هنوز گشایشی در حل برخی از مشکلات ایجاد نشده است؛ کی‌روش که همیشه بر «احترام» به تیم ملی و کادرش تاکید دارد و حتی سه سال پیش این موضوع را به عنوان یکی از شروط شش‌گانه خود برای تداوم همکاری با فوتبال ایران اعلام کرده بود، منتظر است ببیند که آیا این اتفاق رخ می‌دهد و تعهدات انجام می‌شود یا خیر.

به نظر می‌رسد احترام به «تعهدات قراردادی» بین فدراسیون فوتبال با کی‌روش و دستیارانش کلید حل ماجرا باشد و اگر فدراسیون و وزارت ورزش از پس حل این مشکل هم بر بیایند و قول شفاهی داده شده تضمین شود، تیم ملی فوتبال ایران هم در این ماه‌های حساس از این بلاتکلیفی در بیاید.

به گفته مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال، کارلوس کی‌روش از قبل عید تا پایان تیر(همزمان با اتمام قراردادش) به دلیل تحریم بانکی ایران نتوانسته حقوقش را از فدراسیون دریافت کند و فدراسیون با همراهی وزارت ورزش و وزارت خارجه در تلاش است، راه حلی برای این مشکل پیدا کند. احترام به تعهدات قراردادی که اکنون به مشکلی بزرگ برای تیم ملی، فدراسیون و کی‌روش تبدیل شده شاید در نهایت اتفاقی را رقم بزند که در این فاصله کوتاه تا جام ملتها مطلوب فوتبال ایران نیست، مگر اینکه دولت هم به طور کامل در کنار فدراسیون فوتبال قرار بگیرد و هر دو دوشادوش هم گام‌های موثری را برای حل این مشکل در این روزهای مهم بردارند.