بحران مالی در پرسپولیس شدت گرفت

در شرایطی که ضرب الاجل کنفدراسیون فوتبال آسیا باعث شده تا باشگاه پرسپولیس ابتدا به دنبال تسویه حساب با طلبکاران دردسرساز باشد و از لیگ قهرمانان حذف نشود، بازیکنان فعلی دردسر بزرگی را دنبال می‌کنند

طبق ضرب الاجل کنفدراسیون فوتبال آسیا در صورتی که این باشگاه تا 30 آگوست موفق به تسویه حساب با طلبکاران نشود و پرونده آنها را مختومه نکند، از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته خواهد شد. موضوعی که اکنون در دستور کار مدیران تیم قرار گرفته و آنها بدون توجه به مشکلات مالی بازیکنان فعلی اقدام به تسویه حساب و مذاکره با طلبکاران کرده‌اند.

در این بین بازیکنان فعلی که بعد از عقد قرارداد جدید و با توجه به محرومیت باشگاه از نقل و انتقالات امیدوار به پرداخت مطالبات خود بودند، تا این لحظه نتوانسته‌اند مطالبات خود را دریافت کنند. باشگاه تا این لحظه تنها بخشی از پاداش فصل گذشته را به بازیکنان پرداخت کرده و مطالبات فصل گذشته و پیش قرارداد این فصل علیرغم وعده‌های پرتعداد هنوز به سرانجامی نرسیده است.

اتفاقی که بازیکنان را با نگرانی بزرگی در آستانه جدال حساس با الدحیل قطر مواجه کرده است. آنها در صحبت‌های خود با برانکو ایوانکوویچ و سیدجلال حسینی بارها این خواسته خود را مطرح کرده‌اند و حتی شایعاتی مبنی بر تحریم تمرین تا مشخص شدن وضعیت پرداختی نیز مورد بررسی قرار گرفته که با توجه به شرایط تیم رد شده است.

یکی از بازیکنان این تیم که در ابتدای فصل با توجه به وعده مدیران با گذشت از پیشنهادات خارجی‌اش، تن به تمدید قرارداد داد، اکنون چک مربوط به خرید منزل مسکونی‌اش را در دست اجرا می‌بیند و بارها با درخواست پرداخت در موعدی دیگر با توجه به وعده‌های مدیران باشگاه آن را به تاخیر انداخته است و مدعی است عدم تمرکزش طی دیدارهای اخیر به این جهت بوده است

دیگر بازیکن باتجربه این تیم نیز با توجه به اینکه مدت‌هاست دریافتی نداشته، امروز اقدام به فروش خودروی خود کرده است و مدعی است دیگر به وعده‌ی مدیران باشگاه که حواله پرداخت قراردادها را به روز دیگر موکول می‌کنند ناامید شده است.

این در حالی است که مدیران باشگاه طی روزهای اخیر جلسات فراوانی با سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و البته اسپانسر باشگاه برگزار کرده‌اند تا مطالبات خود در قبال تبلیغات محیطی و حضور بازیکنان در اردوی تیم ملی و همچنین اسپانسرینگ دریافت کنند که تا این لحظه ناموفق بوده‌اند.

با این حال بعید است تا زمان اعزام تیم به دوحه آنها موفق شوند پول خود را دریافت کنند و باید در انتظار بحران بزرگتری در این تیم بود. بحرانی که حتی کادرفنی را نیز در پی گرفته و برانکو نیز مبلغ اعظمی از قرارداد فصل گذشته و همچنین فصل جدیدش را دریافت نکرده اما همسو با بازیکنانش در این راه سیاست سکوت را در پیش گرفته است.