تحلیل کارشناس مشهور از نتایج تیم ملی امید در بازی های آسیایی

هومن افاضلی درباره نتایج تیم امید کشورمان در بازی‌های آسیایی 2018 اظهار داشت: مثل همه مسابقاتی که تیم‌های ملی ما شرکت می‌کنند، تکلیف این تیم هم خیلی دیر روشن شد. کادرفنی در زمان خوبی انتخاب نشدند و فرصت کمی برای انتخاب و شناخت بازیکن داشتند. به همین دلیل در یک زمان کوتاه و فشرده اردوی تیم تشکیل شد. بزرگترین معضل تیم امید تصمیمات ضرب‌الاجلی بود.

وی ادامه داد: همه این موارد باعث می‌شود که نه شرایط تیمی مناسبی داشته و نه می‌توانیم از کادرفنی انتظار عملکرد مناسبی داشته باشیم. با همه این مشکلات حضور تیم زیر 21 سال ما در این مسابقات کار درستی بود چون وقتی بازیکنان در تورنمنتی زیر نظر کادر مربیان حضور پیدا می‌کنند، کادرفنی از روحیات و رفتارهای بازیکنان شناخت بهتری پیدا می‌کند و این مسئله در آینده به نفع فوتبال ما خواهد بود. 

کارشناس فوتبال کشورمان در مورد این موضوع که تیم امید به عمد مقابل میانمار شکست خورد تا در مرحله بعد با کره بازی نکند، گفت: زمانی رسانه‌ها می‌گفتند که تیم آلمان در جام جهانی 86 در یک بازی به عمد باخت که در مراحل بعد مسابقات با قرعه‌ راحت‌تری روبه‌رو شود. در آن مسابقات آلمان تا فینال جام جهانی هم رفت و همه گفتند که چه تصمیم درستی گرفتند و کار آلمانی‌ها با تمجید همه روبه‌رو شد. اینکه بگوییم تصمیم کادرفنی تیم امید درست بوده یا نه خیلی سخت است چون در آن شرایط قرار نداشتیم.

افاضلی افزود: اگر می‌خواستیم این کار را انجام دهیم نباید تصمیم‌مان را رسانه‌ای می‌کردیم و قبل از مسابقه آخرمان در مرحله گروهی در این مورد صحبتی نمی‌کردیم. همین کار ما را عربستان بدون سروصدا انجام داد و در واقع آنها دست ما را خوانده بودند و به ما رودست زدند و موفق هم شدند. 

وی در مورد آینده این تیم گفت: باید به کادرفنی تیم امید فرصت بدهیم تا با شناخت بهتر از بازیکنان و یک برنامه‌ریزی مناسب برای مسابقات مقدماتی المپیک آماده شوند.