گزارش ویژه AFC از جدال حساس پرسپولیس و الدحیل در لیگ قهرمانان

 الدحیل و الدحیل برای اولین بار در تاریخ مسابقات لیگ قهرمانان فردا برابر هم قرار می‌گیرند. آنها برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان الجزیره و العین امارات را از پیش رو برداشتند.

الدحیل

لخویا که در سال 2015 به یک چهارم نهایی و الجیش که در سال 2016 به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسیده بودند تیم جدیدی را تشکیل داده‌اند که بسیار قدرتمند است و تمام جام‌های پیش رو را به دست آورده است. پس از صدرنشینی در گروه B  و صعود ب جمع 16 تیم برتر آنها در مجموع دو دیدار رفت و برگشت 8 گل وارد دروازه العین کردند و به راحتی به یک چهارم نهایی رسیده‌اند. الدحیل با 21 گل زده یکی از بهترین خط حمله‌ها را در اختیار دارد و تنها تیم جونبوک هیوندای موتورز با 26 گل زده از آنها پیش است. یوسف العربی فرمانده خط حمله تیم تحت هدایت نبیل معلول است. بازیکن سابق الهلال با 9 گل زده آمار مشابهی با بغداد بونجاح السد قطر دارد. او در دو بازی رفت و برگشت مرحله گذشته گلزنی کرده است.

 

پرسپولیس

پرسپولیس با عملکردی دقیق در خط دفاعی و دریافت تنها 3 گل مرحله گروهی را در گروه C با بهترین جایگاه به پایان رساند. سپس نوبت  بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی رسید که آنها مقابل الجزیره در دو بازی 4 گل دریافت کردند؛ شکست سه بر دو در خانه حریف و برتری 2 بر یک در ورزشگاه آزادی. علیپور با ترکیبی از سرعت و قدرت پس از جدایی مهدی طارمی و پیوستنش به الغرافه قطر پیشرو اصلی در خط حمله پرسپولیس بوده و به عنوان برترین گلزن لیگ برتر ایران هم دست پیدا کرد. پس از اینکه وحید امیری و فرشاد احمدزاده در طول تابستان به خارج از ایران نقل مکان کردند، علیپور برای بازی در خط حمله اهمیت بیشتری دارد. او در این دوره از مسابقات 14 شوت زده و چهار مرتبه هم گلزنی کرده است.