اتفاقی که کار مهاجم استقلال را سخت می‌کند

مرتضی تبریزی آخرین بازیکنی بود که در نقل و انتقالات تابستانی به تیم استقلال پیوست. تبریزی در حالی آبی پوش شد که فصل را با ذوب آهن آغاز کرد و حتی در هفته نخست با پیراهن این تیم در قائمشهر مقابل نساجی به میدان رفت و در پیروزی خارج از خانه سبزپوشان نقش داشت. وی در هفته سوم لیگ برتر به تیم استقلال پیوست و کارش را هم در استقلال با گلزنی مقابل تراکتورسازی آغاز کرد.

تبریزی حتی قبل از حضورش در استقلال نیز با تیام، ماشین گلزنی فصل گذشته آبی پوشان مقایسه می‌شد و به زعم هواداران استقلال دومین گلزن برتر فصل گذشته لیگ برتر برای پر کردن جای خالی تیام، بهترین گلزن فصل گذشته آبی‌ها به این تیم آمده بود و این همان مسئله‌ای است که می تواند برای تبریزی نگرانی ایجاد کند.

گلزنی تبریزی در اولین آزمونش با پیراهن استقلال این نوید را داد که می‌تواند جای خالی تیام را در فصل جدید پرکند. اما اولین گل تبریزی با پیراهن استقلال تا به امروز آخرین گل او هم حساب می شود.

مقایسه کردن تبریزی و تیام باعث افزایش توقع از مهاجم جدید آبی پوشان است و این مقایسه کار تبریزی در ادامه مسیرش با آبی پوشان هم می تواند سخت نماید.

گرچه نحوه استفاده تبریزی در استقلال با تیام تفاوت دارد و شفر شرح وظایفی متفاوت برای او تعریف کرده است، اما این مقایسه در فضای هواداری وجود دارد که این موضوع باعث ایجاد فشار روانی روی مهاجم جدید آبی ها می‌شود.