سیدجلال؛ نه در قلب کی‌روش و نه در لیست تیم ملی

همه تصور می‌کردند پایان حضور سیدجلال حسینی بعد از جام جهانی روسیه رقم بخورد. مدافعی که طی سالیان اخیر اثر جالبی در تمامی آمار مربوط به برترین خط دفاعی از خود به جا گذاشته است. اما در شرایطی که کارلوس کی روش ثانیه‌هایی بعد از دیدار مقابل سوریه، جشن صعود خود به جام جهانی را با پیراهن شماره 4 سیدجلال حسینی به نشانه چهارمین حضورش در این تورنمنت را به نمایش می‌گذاشت، تنها جدال دوستانه مقابل زیر 23 ساله‌های ازبکستان فرصت دوباره حضور به سیدجلال حسینی برای تجربه تیم ملی را داد. سیدجلال حسینی با انجام 116 بازی ملی به پایان همکاری با تیم ملی دست یافت. یک جدایی تلخ و پرحرف و حدیث. 

 

پر حرف و حدیث از این جهت که کارلوس کی روش مدعی شده پیش از این تصمیم با سیدجلال حسینی در این رابطه صحبت کرده است. اتفاقی که هیچگاه رخ نداد اما سرمربی تیم ملی مطمئن از این که کاپیتان پرسپولیس در شرایط فعلی قصد مجادله با او را نخواهد داشت و مطمئنا این موضوع را تکذیب نمی‌کند به آن اشاره کرد. سیدجلال حسینی بعد از دیدار مقابل ازبکستان و پیش از آغاز اردوی ترکیه  تنها با تماس یکی از اعضای نزدیک به کادرفنی از این موضوع باخبر شد. یک درخواست غیر رسمی برای اعلام خداحافظی‌اش تا حاشیه‌ای شکل نگیرد. با این حال سیدجلال که به شدت از این رفتار عصبانی شده بود با قطع تلفن این رابط از تصمیم برای خداحافظی از تیم ملی نیز خودداری کرد تا بعد از اعلام رسمی نفرات حاضر در لیست تیم ملی برای اردوی ترکیه حرف و حدیث‌های بزرگتری نیز شکل گیرد. 

 

هرچند سرمربی پرتغالی تیم ملی قصد دارد با جملات احساسی فاصله شکل گرفته با یکی از نفرات تاثیرگذار پرسپولیس را کم کند و در اردوگاهی که بزرگترین منتقدش در آن حضور دارد این ستاره را همچنان حافظ منافع خود ببیند، اما رفتار چند روز اخیر کاپیتان سرخ‌ها برخلاف این موضع را نشان می‌دهد. سیدجلال طی دو روز اخیر با حضوری فعال در صفحه اینستاگرامی خود انتقادات همراه با کنایه را متوجه انتخاب‌های سرمربی تیم ملی کرده است. 

 

 

سیدجلال حسینی نمی‌خواهد باور کند که عدم حضورش در تیم ملی تنها به واسطه شرایط سنی بوده است؛ خصوصا اینکه نزدیک‌ترین رقیب به او پژمان منتظری نیز شرایط سنی تقریبا برابری با او داشته است و از حیث آمادگی بدنی خود را در شرایط برتری با توجه به عملکرد چند فصل اخیر می‌داند و البته طبق آمار نیز این نظرش قابل اتکا است.

 

کاپیتان پرسپولیس که از دو سال پیش که رابطه برانکو و کارلوس کی روش شکرآب شده، نقش بی طرف و برخی اوقات با گمان رسانه‌ها و هواداران متمایل به سمت سرمربی تیم ملی را از خود به جا گذاشته، شاید اکنون نسبت به برخی رفتارهایی که برای رضایت کارلوس کی روش داشته ناراضی باشد. با تمام این اوصاف اما کلمات احساسی کارلوس کی روش راه را برای سیدجلال حسینی و اعتراض پررنگ در این خصوص در شرایط فعلی بسته است. سرمربی تیم ملی شب گذشته در پاسخ به چرایی عبور از نام کاپیتان پرسپولیس گفت: « او یک بازیکن خاص و رهبری بزرگ است. من نمی دانم چگونه از زحمات او تقدیر کنم. در هفت سال و نیم همواره او در کنار ما بود. یک سرمربی اما باید به فکر آینده تیم خود باشد. من وقتی انتخاب هایم را برای جام جهانی انجام دادم نگاهم به آینده و جام ملت های آسیا بود. من به سید جلال گفتم که تو همیشه در قلب من هستی ولی اینک فرصت دادن به جوانان مهمتر است. من وقتی از ایران می روم می خواهم نسلی برای 10 سال آینده بگذارم.»

 

سیدجلال اکنون اما رهبری خط دفاعی پرسپولیس را عهده‌دار است و به دنبال این است با سود بردن از تجربه بالای خود آنها را از مسیر سخت محرومیت نقل و انتقالاتی و جدال با رقبای سرسختی مثل الدحیل عبور دهد. در شرایط فعلی او مطمئنا خروج از قلب کی‌روش و بکار بردن از تمامی توان و انگیزه‌اش برای موفقیت تیم تحت رهبری برانکو ایوانکوویچ را در دستور کار قرار خواهد داد و اینچنین سرد و کمرنگ به پایان کار خود با تیم ملی بعد از 116 بازی دست خواهد یافت.