توفیق اجباری برای پرسپولیس یا لجبازی کی‌روش؟

فهرست بازیکنان تیم ملی قطر برای بازی تدارکاتی مقابل فلسطین روز دوشنبه اعلام شد و با وجود دعوت از ۱۵ بازیکن دو باشگاه الدحیل و السد سرمربی قطری ها اعلام کرد با توجه به اهمیت بازی های نمایندگان فوتبال این کشور در رقابت های آسیایی از بازیکنان این دو باشگاه در مسابقه با فلسطین استفاده نخواهد کرد.

این خبر می تواند به نوعی پیام مهمی برای باشگاه پرسپولیس باشد که امید زیادتری نسبت به استقلال برای صعود از مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها خواهد داشت.

دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان باشگاههای آسیا به پایان رسید و با توجه به نتایج کسب شده باید پذیرفت که سرخ پوشان در قیاس با استقلال شانس بیشتری برای صعود خواهند داشت.

به نظر می رسد شکست با یک گل در دوحه نسبت به شکست ۳ گله استقلال در ورزشگاه آزادی نتیجه امیدوارکننده تری است خصوصا در شرایطی که استقلال بازی برگشت را در قطر مقابل السد برگزار می کند و پرسپولیس در تهران با ۸۰ هزار تماشاگر به مصاف الدحیل می رود تا باخت یک گله را جبران کند.

با بررسی مجموعه این شاخصه ها می توان پذیرفت که دعوت از تنها یک بازیکن پرسپولیس به اردوی تیم ملی اتفاق مثبتی برای تیم برانکو محسوب می شود. سرخپوشان که با توجه به محرومیت با محدودیت های زیادی از ناحیه وجود بازیکن جایگزین مواجه هستند طبیعتا برای این مسابقه شرایط خاص و حساسی خواهند داشت. در این موقعیت برانکو ایوانکوویچ تنها شاهد حضور بیرانوند در اردوی تیم ملی است و کلیه بازیکنان دیگر تیمش را در اختیار خواهد داشت.

به دنبال این اتفاق تحلیل های متفاوتی مطرح می شود. نخستین تحلیل این است که در این موقعیت خاص کی روش هم به منافع پرسپولیس توجه داشته و البته به نوعی تلاش کرده از بروز اختلافات احتمالی با برانکو در آستانه چنین مسابقه حساسی پیشگیری کند.

برداشت دوم از این اتفاق این است که کی روش به خاطر اختلافی که با برانکو دارد بازیکنان کمتری را از پرسپولیس به اردوی تیم ملی دعوت کرده است.

برخی نیز اعتقاد دارند بازیکنان پرسپولیس در این فصل هنوز به شرایط مطلوب جسمی نرسیده اند که بتوانند در تیم ملی کمک حال کی روش باشند. هر چند که به نظر می رسد این تحلیل درستی نیست چرا که در جمع بازیکنان دعوت شده هستند ملی پوشانی که چند ماهی است در یک تیم باشگاهی هم پا به توپ نشده اند.