توتی: یوونتوس فراتر از ایتالیاست

تیم فوتبال رم از سه بازی اول خود در فصل جدید از رقابت‌های سری A ایتالیا تنها یک بازی را با پیروزی به پایان برده و همین باعث شده شایعاتی در خصوص احتمال اخراج اوزبیو دی‌فرانچسکو بر سر زبان‌ها بیفتد. در کنار این از سیاست‌های مونچی، مدیر ورزشی این باشگاه در نقل‌وانتقالات تابستانی نیز انتقاداتی شده است.

فرانچسکو توتی در گفت‌وگو با نشریه «کوریره دلو اسپورت» ایتالیا گفت: هیچ یک از ما انتظار نداشتیم رم فصل را اینچنین آغاز کند. این مقطعی است که فراز و نشیب داشته‌ایم، اما نباید انگشت انتقاد را به سمت فرد خاصی بگیریم. تمامی بازیکنان بزرگ لیگ نیز تاکنون دشواری‌هایی داشته‌اند و یوونتوس نیز جزو استثناهاست که فراتر از این رقابت‌هاست.

وی ادامه داد: هدف ما به پایان بردن فصل بین جایگاه دوم تا چهارم و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپاست. باید از تیم در مقابل بحث‌هایی که می‌شود، حمایت کنیم. دی‌فرانچسکو هم یکی از بهترین مربیان ممکن است و این را همیشه ثابت کرده است. او می‌داند که چطور از این وضعیت خارج شود، اما نیاز به حمایت هواداران هست. وقتی هم 18 ساله بودم همین چیزها را می‌گفتم، اگرچه برخی دوست داشتند آنطور که می‌خواهند آن را برداشت کنند. ‌

اسطوره باشگاه رم در بخش دیگری از صحبت‌هایش در حمایت از مدیر ورزشی این باشگاه خاطرنشان کرد: مونچی بازیکنان فوق‌العاده‌ای را فروخت و بازیکنان جدیدی هم به خدمت گرفت. این روزها اما حرف‌های بی‌معنی در مورد او می‌شنوم. اگر در پایان فصل تیم به نتیجه موردنظر نرسید، آن موقع می‌شود انتقاد کرد.