به نوشته روزنامه کیهان،در مهمترين ديدار هفته بيست و سوم ليگ برتر، تراكتورسازي در تبريز به مصاف استقلال مي رود. نتيجه اين ديدار مي تواند به تغيير صدرنشين جدول رده بندي بينجامد؛ جايي كه تراكتورسازي مي تواند با پيروزي برابر حريف آبي پوش خود و با كسب چهل و پنجمين امتياز خود به صدرنشين تازه ليگ برتر تبديل شود.

این در حالی است که این تیم در بازی رفت موفق شده بود حریف نامدارش را در تهران و برابر چشمان هوادارانش شکست دهد و امروز با روحیه بالاتری نسبت به حریف وارد میدان می شود.


در سوی دیگر میدان، استقلالی قرار گرفته است که پس از دو شکست متوالی برابر مس کرمان و فجرسپاسی، هفته گذشته موفق شد در تهران فولاد را شکست دهد و کمی روحیه خود را برای رویارویی با تیمی که سرمربی سابقش در رأس کادر فنی آن حضور دارد، بهبود ببخشد.

همچنین این دیدار برای آبی های تهران از ویژگی خاصی نیز برخوردار است. این بازی پیش درآمدی برای دربی بزرگ پایتخت است و این مسئله می تواند فشار روانی زیادی را به شاگردان پرویز مظلومی وارد سازد.


در دیگر دیدار مهم هفته بیست و سوم، سرخ پوشان تهرانی در بازی پیش از دربی پذیرای ذوب آهن هستند. این تیم که نیم فصل دوم را با هدایت مصطفی دنیزلی بهتر از نیم فصل اول شروع کرد و به نتایج خوبی مانند پیروزی ۴ بر ۱ برابر شاهین دست یافت، هفته گذشته در آبادان با دریافت چهار گل از نفت، مغلوب شد تا بار دیگر فشارهای نیم فصل اول را به خاطر بیاورد.

این تیم که در نیم فصل دوم امید زیادی به حضور هواداران در ورزشگاه داشت، اینک باید امیدوار باشد که در برابر چشمان هواداران زخم خورده خود به نتیجه ای در خور دست پیدا کند.


در سوی دیگر میدان ذوب آهن حضور دارد. سبزپوشان اصفهانی در فصل یازدهم هیچ شباهتی به تیمی که در فصل های گذشته یکی از امیدهای قهرمانی در ایران و آسیا بود، ندارد. این تیم که در طول فصل جاری با مشکلات مالی عدیده ای روبرو بوده است در آستانه دیدار حساس با پیروزی، درگیر بحرانی تازه است؛ بازیکنان این تیم در اعتراض به مشکلات مالی تمرین را تحریم کرده بودند و حتی تهدید کردند که در صورت حل نشدن مشکلات برابر پیروزی به میدان نخواهند رفت.

هر چند که گویا این مشکل به پایان رسیده و به گفته مدیرعامل ذوب آهن بازیکنان این تیم حاضرند برای تیم شان «جان» بدهند. برنامه کامل دیدارهای هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال به این شرح است:


یک شنبه - ۹/۱۱ / ۹۰
¤ مس کرمان - داماش گیلان(ساعت ۳۰:۱۵)
¤ سپاهان اصفهان - فجر سپاسی شیراز(ساعت ۳۰:۱۵)
¤ ملوان بندرانزلی - صبای قم(ساعت ۳۰:۱۵)
¤ راه آهن - شهرداری تبریز(ساعت ۳۰:۱۵)
¤ سایپای البرز - نفت تهران(ساعت ۳۰:۱۵)
¤ تراکتورسازی - استقلال(ساعت ۳۰:۱۵)
¤ فولاد خوزستان - نفت آبادان(ساعت ۱۶)
¤ شاهین بوشهر - مس سرچشمه کرمان(ساعت۱۶)
¤ پیروزی - ذوب آهن(ساعت ۱۸).