قول مربی استقلال؛ ژاوی را مهار می‌کنیم

 بیژن طاهری در ارتباط با دیدار رفت با السد و بازی برگشت توضیحاتی داشت که با ما در میان گذاشت. 
* شما درخواست کرده بودید بازی تان با نفت مسجد سلیمان لغو شود؟
ما گفتیم بدون ملی‌پوشان‌مان نمی‌توانیم بازی کنیم. این موضوع به خواست و دستور سازمان لیگ صورت گرفت. 
* پس با این اتفاق موافق بودید؟
قطعاً! جا دارد از مسئولان ذی‌ربط هم تشکر کنیم که شرایط ما را درک کردند. 
* تحت هیچ شرایطی نمی‌شد بازی کنید؟
ما در همه روز‌های اخیر بدون نفرات اصلی تیم تمرین می‌کردیم. ۶ بازیکن ملی‌پوش کم نیست، همه را هم به تاشکند بردند. البته این باعث افتخار استقلال است که این تعداد ملی‌پوش دارد ولی فدراسیون هم به درستی در این شرایط حساس ملی وضعیت ما را درک کرد. 
* اما مسجد سلیمانی‌ها به شدت به این موضوع معترض هستند؟
متوجه نمی‌شوم چرا این مسئله را درک نمی‌کنند! ما یک روز قبل از بازی بازیکنان‌مان را در اختیار می‌گیریم و اگر قرار بود همان روز به مسجد سلیمان سفر کنیم و بعد دوباره به تهران برنگشته راهی دوحه شویم دیگر می‌شد روی بازیکنانی که در این مدت در اردوی تیم ملی بودند برای بازی حساس با السد حساب باز کرد؟ اینجا موضوع بازی ملی است. 
* دیدار با السد؟
البته! دوستان ما در مسجد سلیمان باید وضعیت تیم ما را درک کنند. ما بازی رفت را در تهران ۳ بر یک شکست خورده‌ایم و اگر با تیمی نصفه و نیمه راهی دوحه شویم همین بخت اندک برای صعود را هم عملاً از دست می‌دهیم. ما که در جام حذفی هم باید با این تیم در مسجد سلیمان دیدار داشته باشیم امسال به اندازه کافی به شهرشان سفر خواهیم کرد. 
* پس در این فرصت چه برنامه‌ای در تمرینات تان اجرا می‌شود؟
ما بیش از هر چیز روی سبک بازی با السد کار می‌کنیم که البته با نبود ۶ ملی‌پوش‌مان عملاً ۶۰ درصد تیم را در اختیار نداریم ولی با این همه کار کرده‌ایم. 
* برای از کار انداختن ژاوی چه تدبیری دارید؟
شفر آنالیز دقیقی روی تیم السد داشته و برنامه‌های ویژه‌ای برای از کار انداختن ژاوی و گابی در نظر گرفته‌ایم که اگر اجرایی شوند قطعاً به ما در دوحه کمک خواهند کرد. 
* یعنی به صعود امید دارید؟
قطعاً! فوتبال ورزش غیر قابل پیش‌بینی است و ما هم می‌دانیم که با تیم قوی دیدار خواهیم داشت ولی ناامید نیستیم. آن‌ها بازیکنانی دارند که در کلاس جهانی هستند ولی ما نیز می‌دانیم که در فوتبال می‌توان هر کاری کرد. 
* در بازی رفت خط هافبک تان خوب کار کرد؟
اصلاً. ما برای مهار ژاوی و گابی برنامه داشتیم ولی هیچ یک از برنامه‌ها اجرا نشد و با چند اشتباه ساده فضا را برای السد مهیا کردیم. ان‌شاالله در بازی برگشت سعی و تلاش خواهیم کرد تا از ناممکن‌ها ممکن بسازیم. هر چند باز هم تأکید می‌کنم کار سختی است.