واکنش مدیر عامل سپاهان به اختلاف کی روش با قلعه نویی

مسعود تابش در خصوص آخرین شرایط تیم سپاهان اظهار داشت: حال و هوای تیم بسیار خوب است، همه چیز منظم انجام می‌شود و هیچ آسیب‌دیده‌ای نداریم، روز گذشته دیدار تدارکاتی خوبی با ذوب‌آهن برگزار کردیم که بازی بسیار خوبی بود، شرایط ما رفته به رفته بهتر می‌شود و امیدواریم در ادامه نتایج خوبی را کسب کنیم. 

وی در ادامه درباره اینکه آیا این تعطیلات به نفع سپاهان خواهد بد،‌گفت: من قبلا هم گفتم با توجه به اینکه تعطیلات زیادی داشتیم نیاز داریم تا به آمادگی بیشتری برسیم، این فرصت به نفع ما بود تا به هماهنگی بهتری برسیم، خوشحالم که از بازیکنان آکادمی سپاهان هم روز گذشته در بازی تدارکاتی با ذوب‌آهن هم استفاده شد. کادر فنی بازیکنان جوان به میدان می‌دهد تا در آینده به سپاهان کمک کند. 

تابش درباره اینکه آیا مشکل جلال علی‌محمدی با سپاهان برطرف شد یا خیر، گفت: هیچ مشکلی با جلال علی‌محمدی نداریم، او در بازی با ذوب‌آهن روز گذشته نزدیک به ۶۰، ۷۰ دقیقه بازی کرد، کمی نگران بود که شاید با توجه به بازیکنانی که در تیم هستند به او بازی نرسد، ولی ما او را دوست داریم، علاقمند هستیم تا از او استفاده کنیم، او از آکادمی سپاهان رشد کرده است، به هر حال باید بازیکن با تلاش در زمین تمرین مسابقه خودش را به کادر فنی ثابت کند، ولی با او مشکل نداریم و جلال علی‌محمدی در کنار ما خواهد بود. 

مد یرعامل باشگاه سپاهان در ادامه در خصوص حضور بازیکنان جدید خارجی به این تیم نیز گفت: فکر نمی‌کنم تا نیم‌فصل بخواهیم بازیکنی را جذب کنیم، با شرایط ارزی که در کشور حاکم است نمی‌تواند بازیکن خارجی جذب کرد، هیچ مشکلی در پست‌های تیم وجود ندارد، باید تا نیم‌فصل منتظر باشیم تا ببینیم کادر فنی چه انتظاری دارد. 

وی در ادامه درباره اعتراض باشگاه سپاهان به کمیته داوران و نحوه قضاوت داوران در بازی‌های سپاهان گفت: ما همیشه به فدراسیون فوتبال، کمیته داوران احترام قائل هستیم، من هفته گذشته به کمیته داوران رفتم تا با آقایاصفهانیان دیدار کنم، ۶ دی‌وی‌دی بازی سپاهان را همراه خود به کمیته داوران بردم تا یکی یکی بازی‌ها بررسی شوند. برای مثال در بازی سپیدرود که ۶ بر یک برنده شدیم باید گلر دروازه‌بان اخراج می‌شد، در بازی صنعت نفت آبادان هم داور اشتباهات زیادی داشت، در بازی با پیکان علی حمودی باید اخراج می‌شد، این را من نمی‌گویم بلکه کارشناسان داوری در برنامه‌های مختلف تلویزیونی تأکید کردند که اشتباهات صورت گرفت. در بازی با ذوب‌آهن اعتراضی نداریم چون اعتقاد داریم امتیاز باید در اصفهان بماند، ولی در بازی با پارس‌جنوبی جم و تراکتورسازی داور اشتباهات زیادی داشت، در بازی با پارس جنوبی، داور گل سالم ما را به اشتباه قبول نکرد، خواهش من این است که تمام موارد را بررسی کنند، ما در اکثر بازی‌ها متضرر شدیم، کمی داوران منصفانه قضاوت کنند، قبول کنید این اشتباهات باعث می‌شود که ذهنیت ما نسبت به داوران عوض شود، ولی ما همیشه مثبت فکر کردیم، چه زمانی که من به عنوان سرمربی بودم، چه زمانی که به عنوان مدیر فعالیت کردم، ان‌شاءاللهکمی داوران نسبت به سپاهان منصفانه‌تر قضاوت کنند، نمی‌گویم فقط به نفع ما بگیرند این اشتباهات برای بیشتر تیم‌ها بود، ولی اگر داوران دقت بیشتر داشتند، الان ما صدر جدول بودیم. 

تابش در ادامه درباره دعوت نشدن بازیکنان سپاهان به تیم ملی از سوی کارلوس‌کی‌روش گفت:‌اگر تیم ملی و کادر فنی اعتقاد به بازیکنان باتجربه دارند، تیم سپاهان بازیکنان باتجربه خوبی دارد، اگر اعتقاد به بازیکنان جوان دارند، اگر ۶ بازی تیم سپاهان را بررسی کنند، می‌بینند که می‌توانند پیام نیازمند را که جوان خوبی است به تیم ملی دعوت کند، یا اگر به دنبال دعوت کردن بازیکن جوان به تیم ملی هستند، می‌توانند محمد کریمی که بازیکن ماه شده است را به تیم ملی دعوت کنند. نمی‌دانم این انتخاب‌هایی که از سوی کادر فنی صورت می‌گیرد با چه معیاری است؟ 

وی در ادامه درباره اینکه آیا دلیل دعوت نشدن بازیکنان سپاهان به تیم ملی به خاطر اختلاف کی‌روش و قلعه‌نویی است، گفت: فکر نمی‌کنم قلعه‌نویی با کی‌روش اختلافی داشته باشد، قلعه‌نویی قبل از جام جهانی و در جام جهانی از تیم ملی حمایت کرده و هیچ صحبتی در مورد تیم ملی نکرده است که بخواهد اختلافی ایجاد کند، همیشه از تیم ملی حمایت کرده است،‌ اگر اختلافی باشد از جانب قلعه نویی نیست این اختلاف از جانب کی‌روش است که با قلعه‌نویی و سپاهان مشکل دارد. قلعه‌نویی هیچ موضعی نسبت به تیم ملی نگرفته است و همیشه سعی کرده است تیم ملی حمایت کند. 

تابش در ادامه تأکید کرد: در این ۶ بازی سرمربی که در ایران نبوده است  و سایر اعضای کادر فنی تیم ملی هم هیچ یک از بازی سپاهان را مشاهده نکرده اند که بخواهند بازیکنان تیم را آنالیز کنند. سال گذشته کم و بیش به ورزشگاه سر می‌زدند اما امسال در این ۶ بازی هیچ بازی‌ را از نزدیک مشاهده نکرده‌اند اما با این حال ما کارمان را انجام می‌دهیم. به نظرم سپاهان باید صددرصد ۱۸ امتیاز را می‌گرفت و در صدر جدول باشد ولی با این شرایط و مشکلات داوری در حال حاضر در رده دوم جدول هستیم، با حضور بازیکنان جوان و باتجربه در کنار هم تیم باکیفیتی را تشکیل داده‌ایم. 

تابش در ادامه درباره عملکرد داوران باز هم تأکید کرد: وقتی می‌گوییم ورزش حرفه‌ای است، یعنی تمام امکانات ما حرفه‌ای است، تصاویر موجود است، کارشناسان در برنامه‌های مختلف ورزشی به صراحت اعلام کردند که سپاهان از لحاظ داوری ضربه خورده است، ما نمی‌خواهیم فقط به نفع ما سوت بزنند، متأسفانه اگر حرفی هم بزنیم می‌گویند فدراسیون فوتبال باند اصفهانی دارد، اما نباید به جرم اصفهانی بودنمان، سپاهان یا قلعه‌نویی را نابود کنند یا به تیم ضربه بزنند. من و آقای قلعه‌نویی از امتیازهایی که به دست آوردیم راضی نیستیم، چون باید الان صدر جدول باشیم، اما از عملکرد کادر فنی و بازیکنان راضی هستیم. در این ۶ بازی، داوران ناعادلانه قضاوت کردند. 

وی در پایان گفت: من از هواداران بابت حمایت‌هایی که انجام دادند ممنونم، ولی پیام‌های زیادی دریافت کردم که نسبت به اینکه ما به داوری اعتراض نمی‌کنیم، معترض بودند و اینکه چرا پیگیر نیستید تا حق‌مان را بگیریم. در صورتی که ما اعتراض‌مان را به کمیته داوران ارسال کردیم. خواهش ما این است که از داوران باتجربه استفاده کنند، نمی‌گوییم که فقط به نفع سپاهان گرفته شود، نه، خیلی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر از لحاظ داوری ضربه خوردند، اما خواهش من این است که داوران عادلانه در لیگ برتر قضاوت کنند.