امید مربی سابق آبی پوشان/ صعود استقلال غیرممکن نیست

علی چینی با اشاره به شرایط استقلال و اینکه برخی معتقدند آبی‌پوشان شروع مقتدرانه‌ای در لیگ امسال نداشته‌اند، گفت: استقلال قبل از شروع فصل تغییراتی داشت و چند بازیکن تأثیرگذارش را از دست داد. در ضمن بازیکنان جدید هم نیاز به زمان دارند تا با دیگر بازیکنان هماهنگ شوند و شرایط تیم را درک کنند.

وی نقش کادر فنی را در انسجام تیم استقلال مهم دانست و اظهار داشت: استقلال بدنسازی را در ترکیه با تمامی نفرات انجام نداد و تنها بخشی از بازیکنان در اختیار کادر فنی بودند. امیدوارم که شرایط تیم در ادامه مسابقات بهتر شود و بازیکنان ضمن ارتقای بدنی به هماهنگی کامل برسند.

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال در مورد شانس قهرمانی این تیم در لیگ امسال هم خاطر نشان کرد: لیگ امسال متفاوت است و تیم‌هایی مثل استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتورسازی، ذوب‌آهن، پدیده و ... برای قهرمانی تلاش می‌کنند. قطعاً هر تیمی که کمترین اشتباه را داشته باشد، قهرمان خواهد شد و امیدوارم این عنوان به استقلال تهران برسد.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا استقلال می‌تواند در بازی برگشت برابر السد امیدوار به صعود باشد؟»، گفت: در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست و باید دید استراتژی شفر برای بازی برگشت چه خواهد بود. استقلال باید منطقی بازی کند و برای گل زدن عجله نداشته باشد، چون ممکن است السد گل بزند و این اتفاق کار تیم را بسیار سخت خواهد کرد. کار استقلال سخت است، ولی صعود غیرممکن نیست و شفر باید از تجربیات 50 ساله‌اش برابر السد استفاده کند.

چینی که در حال حاضر سرمربی تیم فوتبال پیوند اعضاست در پایان تصریح کرد: ما اردویی را از روز بیستم تا بیست‌ودوم شهریورماه برگزار خواهیم کرد و از آنهایی که پیوند اعضا داشته و توانایی فوتبال بازی کردن دارند، تقاضا داریم که در سایت فدراسیون پیوند اعضا ثبت‌نام کنند تا بتوانیم بهترین‌ها را انتخاب کنیم و حق فردی ضایع نشود.