کی روش: به صورت رسمی سرمربی تیم ملی ایران نیستم

کارلوس کی‌روش در ابتدای صحبت‌های خود اظهارداشت: می‌دانم که به صورت رسمی سرمربی تیم ملی ایران نیستم، ولی به عنوان یک مربی وظیفه خود می‌دانم که توجه رئیس فدراسیون فوتبال، اعضای هیئت رئیسه فدراسیون و مسئولین ورزش را به این مسئله جلب کنم که ما می‌بایست بر حملاتی که به صورت سیستماتیک به سمت تیم ملی انجام می‌شود، نقطه پایانی را بگذاریم.

وی افزود: می‌بایست جلوی اینگونه حملات سیستماتیک هم اکنون گرفته شود و من یکبار دیگر از ریاست و اعضای فدراسیون درخواست می‌کنم که از اینگونه حملات و صحبت‌ها که در تلاش هستند میان نسل جوان ما به صورت سیستماتیک تفرقه بیاندازند جلوگیری کنند. همه مطلع هستیم که در شرایط دشواری نه تنها در تیم ملی بلکه در کشور هستیم و ما نیازی به اینگونه صحبت‌های زشت و تمسخر آمیز نداریم و دقیقا در لحظه‌ای که نیاز به اتحاد بیشتر و در کنار هم بودن بیشتری داریم نباید اینگونه صحبت‌ها و حرف‌ها مطرح بشود. 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بیان کرد: مطرح کردن اینگونه صحبت‌ها به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و هدف آن بازیکنان تیم ملی و خود تیم ملی فوتبال است که به هیچ عنوان قابل قبول و دارای وجاهت نیست. چرا که اینگونه شرایط به این موضوع منتهی میشود که ما ریسک و احتمال اینکه بازیکنان بیشتری را از دست بدهیم و تیم ملی لطمه بخورد، بیشتر شده و شرایطی هم که برای بازیکنی مانند سردار آزمون بوجود آمده باید حل شود. 

وی ادامه داد: این یک مسئله بسیار فوری، جدی و خطرناکی است برای اینکه اگر بخواهیم روحیه و اتحاد تیم ملی را حفظ کنیم، نباید به اینگونه صحبت‌های تفرقه‌آمیز و صحبت‌هایی که تنها برای بوجود آوردن دو دستگی و لطمه زدن به تیم ملی مطرح می‌شود، بی‌تفاوت باشیم. 

کی‌روش در پایان خاطرنشان کرد: می‌دانم شاید برخی افراد بگویند که من پایم را فراتر از حوزه مسئولیتم می‌گذارم بخاطر اینکه در حال حاضر به صورت رسمی سرمربی تیم ملی ایران نیستم، اما وقتی با افرادی که قصد دارند به صورت مستقیم به منافع تیم ملی ایران لطمه وارد می‌کنند مواجه می‌شویم، این امری کاملا غیر قابل قبول است.