تفاوت عجیب خط حمله استقلال و السد/آماری نگران کننده برای آبی پوشان

دیدار برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بین دو تیم استقلال و السد را در پیش داریم و دو تیم در حالی برای دیدار برگشت آماده می‌شوند که دیدار رفت با نتیجه ۳ بر یک به سود نماینده کشور قطر به پایان رسیده است. استقلال و السد در رقابتهای داخلی کشورشان تفاوت‌های اساسی دارند که بزرگترین آن در تعداد گلهای به ثمر رسیده و کارایی مهاجمان شان می باشد.

آبی پوشان تهران در لیگ برتر ۵ بار به میدان رفته‌اند که در این تعداد بازی ۵ بار موفق به باز کردن دروازه تیم‌های مقابل شده‌اند. در حالی که حریف قطری این تیم در ۴ بازی ۲۱ بار موفق به گلزنی شده است. این مقایسه نشان می‌دهد السد با یک بازی کمتر از استقلال ۱۶ گل زده بیشتر از آبی پوشان تهران دارد و این اختلاف در خط حمله بسیار عجیب است.

از مجموع ۲۱ گلی که السدی‌ها در لیگ ستارگان به ثمر رسانده‌اند سهم بازیکنان خط حمله این تیم ۱۷ گل است. بغداد بونجاح با ۱۱ و اکرم عفیف با ۶ گل بیشترین سهم را در باز کردن دروازه حریفان دارند که این نشان از خطرناک بودن خط حمله این تیم است. زننده هر ۳ گل السد به استقلال در دیدار رفت دو تیم نیز همین دو بازیکن بودند.

این در حالی است که اکثر گل‌های استقلال توسط بازیکنانی به ثمر رسیده که در خط حمله این تیم بازی نکرده‌اند. وریا غفوری با ۲ گل بهترین گلزن این تیم است. فرشید اسماعیلی و مرتضی تبریزی دیگر گلزنان استقلال هستند یک گل آنها نیز توسط مدافعان حریف به ثمر رسیده است. 

در دیدار رفت هر ۳ گل السد توسط بونجاح و عفیف، مهاجمان این تیم به ثمر رسید و تک گل استقلال هم توسط مدافعان السد به ثمر رسید که به اشتباه دروازه خودشان را باز کرده بود. 

دیدار برگشت دو تیم استقلال و السد در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۰:۳۰ دوشنبه شب، ۲۶ شهریور به میزبانی السد در دوحه برگزار می شود.