به گزارش مهر به نقل از رویترز، زانگ جیلونگ رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا موضع موافق این نهاد وزشی را در آستانه بررسی مجمع قانونگذاری فوتبال (برد بین المللی) در ماه مارس اعلام کرد.

جیلونگ اظهار داشت: بسیاری از زنان فوتبالیست در آسیا روسری می پوشند. می خواهم از مجمع قانونگذاری فوتبال(برد بین المللی) بخواهم پیشنهاد فیفا را درنظر داشته و قوانین را به نحوی تغییر دهند که همه زنان بتوانند با پوشیدن روسری که گردن را می پوشاند از امنیت کامل برخوردار باشند.

وی افزود: فکر می کنم این قانون به نفع زنان فوتبالیست تمام جهان است. من شخصا با مدلهای روسریهای ایمنی که گردن را می پوشاند آشنا هستم که تضمین کننده امنیت بازیکن است.

قوانین فیفا تصریح می کند که بازیکنان نباید از وسایل یا پوششهایی استفاده کنند که برای خود یا دیگر بازیکنان خطرناک است.

ماه ژوئن(خرداد ماه) تیم فوتبال ایران برای رقابتهای المپیک ۲۰۱۲ نتوانست در مقابل اردن بازی کند چرا که اعضای این تیم از بازی با حجاب منع شدند.

مجمع قانونگذاری فوتبال(برد بین المللی)(International Football Association Board) تنها نهاد دارای صلاحیت قانونگذاری در ورزش فوتبال است. این مجمع از نمایندگان فیفا و چهار اتحادیه‌ فوتبال بریتانیا(اتحادیه فوتبال انگلستان، اتحادیه فوتبال اسکاتلند، اتحادیه فوتبال ولز و اتحادیه فوتبال ایرلند شمالی) تشکیل می‌شود. نمایندگان فیفا چهارحق رأی و نمایندگان هر یک از اتحادیه‌های بریتانیایی یک رأی دارند.

مصوبات این مجمع باید دست ‌کم از شش رأی مثبت برخوردار باشند. مجمع قانونگذاری فوتبال(برد بین المللی) فوتبال در سال ۱۸۸۶ تشکیل شد.

قرار است این مجمع ماه مارس در انگلستان تشکیل جلسه دهد.