پرخرج‌ترین تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان اروپا

لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری هشت دیدار آغاز می‌شود. تیم‌های بزرگ اروپایی برای پایان دادن به حکمرانی رئال مادرید (سه قهرمانی پیاپی) در لیگ قهرمانان اروپا با بازیکنان جدیدی قرارداد امضا کردند. برخی از تیم‌ها مانند لیورپول و یوونتوس خریدهای خوبی انجام دادند تا دوباره قهرمانی در این رقابت‌ها را تجربه کنند.

باشگاه‌های ایتالیایی و انگلیسی در صدر فهرست پر خرج‌ترین تیم‌های این فصل قرار دارند. به همین خاطر یوونتوس میانگین منفی ۱۶۴.۹ میلیون یورو را به ثبت رساند. این تیم برای امضای قرارداد با کریستیانو رونالدو ۱۱۷ میلیون یورو هزینه کرد. تیم تورینی در مجموع برای کانسلو (۴۰ میلیون)، بونوچی (۳۵) و دیگر بازیکنان ۲۵۶.۹ میلیون یورو خرج کرد. این تیم تنها ۹۹.۵ میلیون یورو از فروش بازیکنانش به دست‌ آورد.

لیورپول نیز تابستان مشابهی را سپری کرد. آلسیون با قراردادی به ارزش ۶۲ میلیون یورو به این تیم پیوست. نبی کیتا ۶۰ میلیون، فابینیو ۴۵ میلیون و شکیری ۱۴.۵ میلیون یورو برای تیم انگلیسی هزینه برداشتند. این تیم تنها از فروش بازیکن ۱۵۷.۴ میلیون یورو به دست آورد.

باشگاه‌های دیگری همچون پاری سن ژرمن (۷۹- میلیون)، اتلتیکومادرید (۷۸-) و والنسیا (۶۷-) نیز میانگین خرج و سودشان منفی بوده است.

رئال مادرید و بارسلونا نیز به اندازه کافی هزینه کردند (۱۴۵.۷ و ۱۲۵.۹ میلیون یورو) اما فروش خوبی نیز داشتند. به همین خاطر سفیدپوشان تنها ۱۲.۲ میلیون یورو میانگین منفی داشتند و آبی اناری‌ها ۴۳.۷ میلیون یورو.

در مجموع ۳۲ تیم حاضر در این بازی‌ها ۲ میلیارد و ۱۲۱ میلیون یورو برای امضای قرارداد هزینه کردند.

لیگ قهرمانان یک رقابت ورزشی بزرگ محسوب می‌شود اما از لحاظ اقتصادی نیز این چنین است. همه تیم‌ها برای حضور در این بازی‌ها ۱۵.۲ میلیون یورو به دست آوردند. همچنین از هر پیروزی ۲.۷ میلیون، تساوی ۹۰۰ هزار یورو، صعود به یک هشتم ۹.۵ میلیون، یک چهارم ۱۰.۵ میلیون، نیمه نهایی ۱۲ میلیون، قهرمان ۱۹ میلیون و نایب قهرمانی ۱۵ میلیون یورو کسب خواهند کرد. این آمار یک رکورد در جوایز یوفا محسوب می‌شود که به باشگاه‌ها سالیانه یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون یورو می‌دهد.