دو استقلالی خطرساز برای پرسپولیس در دربی

سیاوش اکبرپور گفت: یکی، دو بازیکن در دیدار این فصل استقلال و پرسپولیس می‌توانند گره‌گشای بازی باشند. مهاجم اسبق استقلال معتقد بود برای غلبه بر پرسپولیس، شفر باید نظم این تیم را هدف بگیرد. 

* شهرآورد پیش رو را چطور ارزیابی می‌کنید؟

قطعاً شهرآورد زیبایی از کار در می‌آید. 

* ... چطور؟

هر زمان یکی از دو تیم بالا و دیگری پایین‌های جدول بوده شهرآورد دیدنی‌تر از آب درآمده است. تیم بالاتر مدعی برد است و تیم پایین‌تر هم برای اعاده حیثیت تلاش بیشتری داشته است. اکثر مواقع هم پیش‌بینی‌ها برعکس شده است. 

* یعنی استقلال بازی فردا را با برد تمام می‌کند؟

قطعاً در چنین شرایطی احتمال برد با تیم پایین جدولی است. این قطعی نیست ولی بیشتر این‌گونه بوده است. ان‌شاءا... که این بار هم استقلالی‌ها برای اعاده حیثیت هم که شده با قدرت جلو بروند و تمام توان‌شان را به کار بگیرند و برنده زمین را ترک کنند. 

* پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنید؟

پرسپولیس تیم منظمی است ولی تکیه اصلی این تیم روی بدنسازی خوبی است که دارد. پرسپولیس روبه‌روی الدحیل چه در دوحه و چه در تهران با تکیه بر همین شاخصه اش موفق عمل کرد. پرسپولیس بازیکنان کمی دارد ولی همین نفرات با هماهنگی بالایی در زمین جا عوض می‌کنند. 

* استقلال می‌تواند از پس این نظم برآید؟

شفر را مربی‌ای دیده‌ام که می‌تواند برای چنین شرایطی راهکار درستی را انتخاب کند. او بازیکن هم کم ندارد و می‌تواند با استفاده درست از آن‌ها راه دروازه پرسپولیس را پیدا کند. 

* استقلالی‌ها در چه پستی باید بیشتر تلاش کنند؟

در همه پست‌ها. پرسپولیس مهاجمان خوبی دارد و البته در خط هافبک هم بازیکنانش با دوندگی بالا میدان را در دست می‌گیرند، در دفاع هم که به سختی دروازه‌شان باز می‌شود. استقلال هم با تکیه بر توان هافبک‌هایش باید این نظم را بر هم بزند. یکی، دو بازیکن می‌توانند در دیدار فردا نقش گره‌گشا را بازی کنند. 

* کدام نفرات؟

فرشید اسماعیلی و همام طارق. این دو اگر در جای درستی در ترکیب بایستند حتماً می‌توانند از کنار یا عمق خط دفاع پرسپولیس خطرساز شوند. 

* کدام بازیکن گل می‌زند؟

تبریزی گل می‌زند.