علی دایی بازهم انتقاد کرد

علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل نساجی مازندران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: فکر کنم فردا یکی از سخت‌ترین بازی‌های‌مان را در قائمشهر انجام می‌دهیم، مقابل یک تیم که بزرگ‌ترین سرمایه آنها تماشاگرانی است که از آن حمایت می‌کنند. مردم قائمشهر و استان مازندران از نساجی حمایت می‌کنند و کار سختی در جو استادیوم وطنی داریم. با تمریناتی که پشت سر گذاشتیم و صحبت‌هایی که با بازیکنان داشتیم، تلاش می‌کنیم سه امتیاز را از این دیدار سخت خارج از خانه کسب کنیم که به آن نیاز زیادی داریم تا از کورس بالای جدول جا نمانیم. می‌خواهیم بازی را ببریم و اصلاً به مساوی فکر نمی‌کنیم، اما می‌دانیم با این تماشاگران کار بسیار سختی خواهیم داشت.

وی با تمجید دوباره از هواداران تیم نساجی گفت: به نظر من این هواداران با فشاری که در زمین به تیم‌های حریف می‌آورند، 70-80 درصد تعیین‌کننده هستند. نساجی در لیگ دسته اول هم تیمی قابل احترام بود. آنها با این هواداران شخصیت بالایی گرفتند. هواداران می‌توانند کمک کنند نساجی در انتهای فصل، حداقل در رده‌های میانی جدول باشد.

سرمربی تیم فوتبال سایپا درباره غایبان تیمش برای دیدار فردا تصریح کرد: متأسفانه سارفو که بازی قبل به ناحق اخراج شد، محروم است و دو بازیکن غایب دیگر هم داریم.

دایی در مورد آرای کاربران ایرانی به او و انتخابش به عنوان بهترین مهاجم جام ملت‌های آسیا تصریح کرد: همیشه خودم را از مردم دانسته‌ام، با مردم زندگی کردم و هر چه که دارم اول از خدا و بعد از محبت مردم دارم. آنها همیشه مرا شرمنده خود کرده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تیمش این فصل برای کسب مقام قهرمانی تلاش می‌کند یا خیر، خاطرنشان کرد: شاید اگر بگویم، بخندید. ما از لحاظ هزینه‌ها جزو سه چهار تیم انتهای جدول لیگ برتر هستیم و تیم‌مان را با هزینه بسیار کمی بسته‌ایم. تلاش کردیم بیشتر از جوانانی استفاده کنیم که آینده سایپا را تشکیل دهند. نوجوانان خوبی داریم که با ما تمرین می‌کنند. این بازیکنان تیم‌ سایپا در سال‌های آینده را می‌بندند. با این حال تلاش می‌کنیم در همه بازی‌های خود پیروز شویم. رتبه را دیگر خدا تعیین می‌کند. هیچ‌کس از قهرمانی بدش نمی‌آید. ما و بازیکنان‌مان این توانایی را داریم که وقتی 10 نفره هم می‌شویم، تیم‌های حریف را شکست دهیم. اگر بازیکنان به خود باور داشته باشند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، قهرمانی دور از دسترس نخواهد بود.

سرمربی سایپا با گلایه از برگزاری دیدار تیمش مقابل نساجی در چمن مصنوعی اظهار داشت: واقعاً متأسفم در دو شهر که آب و هوای خوبی دارند و چون ما بلد نیستیم از چمن طبیعی نگهداری کنیم، از چمن مصنوعی استفاده می‌کنیم. به جز کانادا که به خاطر شرایط آب و هوایی از چمن مصنوعی استفاده می‌کنند، در هیچ کشور دیگری از این چمن استفاده نمی‌شود. چمن مصنوعی باعث کاهش کیفیت بازی می‌شود و به نظر من خیلی زشت است برای سرسبزترین منطقه ایران بخواهیم از این چمن استفاده کنیم.

دایی در پاسخ به پرسشی درباره انتخاب جایگزین برای مهدی رحیم‌زهیوی و جدایی این بازیکن تصریح کرد: ما به دنبال جانشین او نبودیم. زهیوی نتوانست با شرایط ما کنار بیاید و من به اسامی بازیکنان نگاه نکردم. رحیم خیلی تلاش کرد، اما در بازی‌های ما آن بازیکنی نبود که از او انتظار داشتیم. خودش تقاضا کرد که برود و ما هم با این درخواست موافقت کردیم.

وی در مورد محمد عباس‌زاده، مهاجم فعلی نساجی و پیشین سایپا خاطرنشان کرد: او یکی از بهترین مهاجمان حال حاضر ایران است، اما اگر کمی روی فعالیت‌های بدنی و کارهای دفاعی خود بیشتر کار کند، خیلی مثمرثمرتر خواهد بود. عباس‌زاده سال گذشته درخواست داشت که از سایپا برود تا به تیم شهرش نساجی بازگردد. ما هم نمی‌توانستیم جلوی او را بگیریم. فکر عباس‌زاده پیش تیم نساجی و قائمشهر بود و ما هم نمی‌خواستیم جلوی او را بگیریم و اجازه دادیم که به نساجی برود.

سرمربی سایپا با اشاره به حمایت هم‌استانی‌های خود و نیز علاقه خود به شهرستان قائمشهر گفت: می‌توانید از پیروز جفتاپور و حسین مسگرساروی بپرسید. زمانی که 17-18 ساله بودم، در تیم منتخب اردبیل بودم و به قائمشهر آمدم. این شهرستان اردبیلی‌های زیادی دارد و من هر زمانی که به قائمشهر آمدم، حمایت شده‌ام. من علاقه خاصی به قائمشهر دارم و امیدوارم نساجی بجز در بازی فردا، در ادامه لیگ موفق باشد.