پرسپولیس انتقام سپاهان را می گیرد؟

السد نماینده قدرتمند قطر بارها مقابل تیم های ایرانی در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته و از رویارویی با تیم های ایرانی خاطرات خوب و البته بدی همراه دارد، اما تاکنون تنها سپاهان و پرسپولیس موفق به شکست این تیم در خانه اش شده اند.

این تیم قطری تاکنون در خانه برابر تیم های مس کرمان، فولاد خوزستان، استقلال، سپاهان و پرسپولیس قرار گرفته بود و تا دیدار شب گذشته تنها برابر سپاهان در سال 2011 بازی را واگذار کرده بود؛ دیداری که یادآور اشتباهی تلخ برای فوتبال ایران و باشگاه و هواداران سپاهان است.

سپاهان پیش‌تر و در سال 2011 موفق شده بود، السد را در خانه شکست دهد؛ دیداری که به واسطه دو اخطاره بودن رحمان احمدی در دیدار رفت و حضور او در زمین مسابقه، سه بر صفر به سود السد اعلام شد. دیدار رفت این مسابقه که در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در اصفهان برگزار می شد، با نتیجه یک بر صفر به سود سپاهان خاتمه یافت ولی کمیته انضباطی AFC به دلیل تخلف این تیم در استفاده از بازیکن محروم، نتیجه را ۳-۰ به سود السد اعلام کرد.

سپاهان در دیدار برگشت هم قدرتمندانه پا به زمین گذاشت و موفق به کسب پیروزی 2 بر 1 در ورزشگاه جاسم بن حمد با دو گل عماد رضا و حسن اشجاری شد ولی  با توجه به نتیجه بازی رفت که 3 بر صفر اعلام شد، السدی ها در مجموع با نتیجه 4 بر 2 برنده شدند تا سپاهان حذفی تلخ از رقابت ها داشته باشد و این اشتباه وقتی تلخ تر شد که السدی ها موفق شدند علیرغم دو شکست مقابل شاگردان امیرقلعه نویی (سرمربی وقت سپاهان) به قهرمانی آسیا هم دست پیدا کنند.

پس از 7 سال شاید السدی ها بیشتر از هر زمان دیگری رسیدن به فینال و قهرمانی دوباره آسیا را با ستاره هایی که در اختیار دارند، در سر می پرورانند ولی شب گذشته دومین شکست آنها مقابل نماینده های ایران رقم خورد تا کار سختی در دیدار برگشت پیش رو داشته باشند؛ تیم متمول قطری برای رسیدن به فینال مسابقات این‌بار باید پرسپولیس را در خانه شکست دهد و دیگر خبری از بازیکن محروم و برتری غیر فنی این تیم که پیش تر مقابل سپاهان رخ داد، نخواهد بود.