سراج: پرسپولیس باید برابر السد بسته بازی کند

صنعت نفت در آخرین بازی اش در جام حذفی استقلال خوزستان را با 5 گل درهم کوبید و حالا یکی از مدعیان جام حذفی است. این تیم در لیگ برتر اما هنوز به برد نرسیده است. بهنام سراج مهاجم سابق صنعت نفت آبادان و پرسپولیس که فصل گذشته یکی از اعضای کادرفنی این تیم بود درباره شرایط اینروزهایش گفت:« درحال حاضر کار نمی کنم. وقتی کادرفنی عوض شد و فرازکمالوند به کرج رفت دیگر من هم ناخودآگاه از تیم صنعت نفت کنار رفتم.»


او درباره تغییرات اعمال شده در کادرفنی صنعت نفت گفت:« فکر می کنم باشگاه با آقای کمالوند به مشکل خورده بود، البته من مشکلی نداشتم اما مربی جدید کادرفنی خودش را آورد و این طبیعی بود.» سراج درباره شرایط کاری اش گفت:« من مشکلی برای کار کردن ندارم، تیم های پایه، لیگ دو یا لیگ یک ، بالاخره کارو عشق ما فوتبال است.»


مربی فصل قبل صنعت نفت آبادان درباره خودش گفت:« راستش دیگر کسی به گذشته خیلی توجه ندارد، درست است که رزومه افراد هم مهم است اما بیشتر از هرچیزی ارتباطات تاثیرگذار است. من هم از قدیم خوشبختانه یا متاسفانه استعداد لابی گری ندارم و همیشه فلسفه ام این بوده که اگر خوب باشم کار می کنم.»


 او که در هفتاد ه.ش یکی از مهاجمان مطرح فوتبال ایران در صنعت نفت بود چند فصلی هم در پرسپولیس بازی کرد. نکته اما درباره بهنام سراج این بود که با وجود اینکه بسیار آماده بود اما معمولا به عنوان ذخیره پایان رافت به میدان می رفت و جالب است هربار که به زمین می رفت گل می زد و بازیکن موثری بود. خودش در این ارتباط گفت:«بله آن جا هم من به خاطر همین عدم ارتباط و تفکری که دارم خیلی ضربه خوردم اما کاری نمی توان کرد این روش اخلاقی و کاری من است.»


سراج که دارای مدرک مربیگری A است درباره بازی های تیم صنعت نفت و برد این تیم در جام حذفی گفت:« صنعت نفت برد خوبی را برابر استقلال خوزستان به دست آورد. من فکر می کنم در لیگ برتر هم این تیم اگر اولین برد را به دست بیاورد از این شرایط خارج خواهد شد. تیم در حال حاضر در لیگ برتر خیلی تحت فشار است و همین باعث شده حتی بازی هایی که تیم جلو است نمی تواند نتیجه را حفظ کند.» او در پاسخ به این انتقاد برخی هواداران نفت که می گویند این تیم بازیکنان خوبی از دست داده و مهره های خوب جانشین برای آن ها نگرفته است گفت:« امسال هم تیم بازیکنان خوبی گرفته است. اکبرایمانی بازیکن خیلی خوبی است ، میلاد جهانی از فصل قبل بهتر کار می کند و بازیکنان جوانی مثل عقیل کعبی و وفا هخامنش می توانند در ادامه به این تیم کمک کنند. با این وجود من فکر می کنم نفت به دلیل ساختار دفاعی خوبی که دارد امسال هنوز شکست نخورده است. شاید بازیکنان اسمی کمتری امسال جذب شده اند اما به نظرم تفاوت سطح بازیکنان امسال نفت با سال قبل خیلی ناچیز است.»


مهاجم سابق پرسپولیس و صنعت نفت با انتقاد از نقش جدید کرار در این تیم گفت:« من موافق بازی کردن کرار در خط حمله صنعت نفت نیستم. من از نزدیک با کرار کار کرده ام و سیستم فوتبالش به گونه ای است که باید پاس نهایی را بدهد نه اینکه گل بزند. او توان خسته کردن دفاع و قرار گرفتن در موقعیت گل را ندارد. کرار بازیکن فوق العاده ای است اما باید در پست هافبک نفوذی بازی کند تا هافبک ها بجنگند و به او توپ برسانند و او هم برای تیم گل بسازد.»


بازی برگشت سخت تر از رفت


مهاجم گل زن و محبوب پرسپولیس در دهه هفتاد درباره این تیم و بازی برابر السد در نیمه نهایی لیگ قهرمانان گفت:« احساسم این است که بازی برگشت به مراتب سخت تر از بازی رفت است. پرسپولیس در بازی های بیرون از خانه و مقابل تیم های قوی ، بسته بازی می کند و موقعیت گل به حریف نمی دهد. اما بازی در آزادی شرایطش کاملا فرق دارد و اگر تیم هجومی بازی کند می تواند آسیب پذیر باشد.» او اضافه کرد:« البته پرسپولیس یک مربی کاملا باهوش دارد که تیمش را می شناسد و همه چیز را بهتر از ما می بیند. به نظر من ولی پرسپولیس در این بازی هم مثل بازی رفت باید بسته بازی کند و من مطمئن هستم اگر گل نخورد صددرصد صاحب موقعیت گل خواهد شد.»


سراج که سابقه بازی با پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا را هم دارد گفت:« بله من در این بازی ها و برابر الوکره یک گل برای پرسپولیس زدم و با این تیم در همان سال سوم شدیم. بازی ها در آن زمان متمرکز بود و بازی های مقدماتی و نهایی در عربستان برگزار شد و ما به خاطر شکست برابر الهلال به فینال نرسیدیم. فکر می کنم آن تیم پرسپولیس هم شایسته قهرمانی بود.»