واکنش کارشناس داوری به صحنه های جنجالی بازی استقلال و نفت

حیدر سلیمانی کارشناس داوری درباره بازی پربرخورد استقلال و نفت مسجد سلیمان و قضاوت مهدی سیدعلی در این دیدار اظهار کرد: سید علی روز سختی را پشت سر گذاشت و شاهد بازی پربرخوردی بودیم. این داور ۱۰ کارت زرد نشان داد و بازی با ۴ اخراجی همراه بود. از ابتدای بازی شاهد اعتراض‌های مربیان بودیم که سید علی سعی کرد با دادن کارت زرد بازی را مدیریت کند.

وی ادامه داد: سید علی از این رو موفق بود که تمامی کارت زردها به درستی داده شد و عدم موفقیت وی در به تنش کشیدن بازی خلاصه می‌شود. در دقیقه ۱۶ حکیم نصاری خطای شدیدی را روی بازیکن استقلال مرتکب شد که داور باید او را با کارت قرمز جریمه می‌کرد اما به دلیل هجمه نیمکت‌ها به سمت او وی ترجیح داد با نشان دادن کارت زرد بازی را مدیریت کند. هر دو خطای زکی‌پور که منجر به جریمه با کارت زرد و در نهایت کارت قرمز شد، درست بود زیرا مدافع استقلال فرصت‌های گلزنی حریف را سلب کرده بود.

این پیشکسوت داوری نسبت به اخراج کولی‌بالی نیز تصریح کرد: کار کولی‌بالی غیرحرفه‌ای بود. موقع جدال او با مهدی رحمتی روی هوا زانوی این بازیکن به شکم رحمتی برخورد کرد که مستحق کارت زرد بود و اخراج او نیز به درستی تصمیم گرفته شد. البته قبل از این صحنه او در موقعیت تک به تک باقری را سرنگون کرده بود که داور صلاح ندید مدافع نفت مسجد سلیمان را اخراج کند. گرچه می‌توانست این کار را نیز انجام دهد.

او در پایان گفت: در صحنه پنالتی نفت مسجد سلیمان چشمی در آخرین لحظه میداودی را متوقف کرد و سید علی باز هم به درستی نقطه پنالتی را نشان داد. مربیان دو تیم هم به خاطر دخالت و ایجاد تنش در بازی اخراج شدند که به نظر من تصمیم درستی بود زیرا این تنش‌ها در آخر منجر به درگیری متقابل شد. سید علی امروز قضاوت سختی داشت و تنها اشتباه او اخراج نکردن نصاری در دقیقه ۶۰ بود.