علیپور: دوست دارم سیدجلال مرد سال آسیا شود
سه پرسپولیسی شانس بردن توپ طلای آسیا را دارند! 
استدلال کافی هم داشتیم که اگر پرسپولیس بتواند در لیگ قهرمانان آسیا قهرمان شود آنگاه سیدجلال حسینی، علیرضا بیرانوند و علی علیپور شانس رسیدن به عنوان مرد سال آسیا را خواهند داشت. چرا؟
با توجه به اینکه در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ستاره شاخصی از فوتبال آسیا رو نشد و از آنجایی که معمولاً برترین بازیکن قاره کهن از لیگ قهرمانان آسیا برگزیده می‌شود بنابراین این سه پرسپولیسی می‌توانند به لطف درخشش در لیگ قهرمانان آسیا به چنین عنوان مهمی دست یابند. 
آخرین باری که یک ایرانی موفق شده بود توپ طلای آسیا را تصاحب کند سال ۲۰۰۴ بود. سالی که علی کریمی جادوگر جام ملت‌های چین توانست توپ طلای آسیا را از آن خود کند. از آن سال به بعد چند بازیکن ایرانی کاندیدای این عنوان شدند، اما نتوانستند به این عنوان برسند و حالا... 
در همین ارتباط دقایقی با علی علیپور مهاجم گلزن پرسپولیس هم‌کلام شدیم. 
* روزنامه امروز ما را دیدی؟
راستش را بخواهید جلد روزنامه را دیدم. 
* پس حتماً تیتر یک ما را که نوشتیم «حمله ۳ پرسپولیسی به توپ طلای آسیا» را دیدی؟
رسیدن به این عنوان خیلی برای ما ایرانی‌ها سخت است. 
* ولی اگر پرسپولیس بتواند لیگ قهرمانان آسیا را فتح کند آنگاه سیدجلال حسینی، علیرضا بیرانوند و حتی خودت شانس تصاحب توپ طلای قاره را خواهید داشت.
اغراق نمی‌کنم ولی شما حداقل می‌دانید من دنبال موفقیت‌های انفرادی نیستم. مهم‌تر از هر چیز قهرمانی پرسپولیس است. 
* چرا این حرف را می‌زنی؟ مگر می‌شود یک فوتبالیست به موفقیت‌های انفرادی فکر نکند؟
ما امسال خیلی عذاب کشیدیم. خیلی اذیت شدیم. پرسپولیس با مشکلات فراوانی وارد لیگ و به ویژه لیگ قهرمانان آسیا شد. با این وجود توانستیم تا اینجا پیش برویم و این فقط یک پیام دارد و آن هم قهرمانی پرسپولیس در این رقابت‌هاست. این مهم‌ترین مسئله است. 
* حتی به پاداش بزرگ مالی هم فکر نمی‌کنید؟
بزرگ‌ترین پاداش ما قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و نشاندن لبخند روی لب هواداران بامعرفت خودمان است. این حرف را از ته دل زدم. 
* اگر دست تو باشد دوست داری چه کسی توپ طلای آسیا را به دست بیاورد؟
همه بازیکنان پرسپولیس شایستگی کسب این عنوان را دارند، اما اگر دست من باشد دوست دارم سیدجلال حسینی مرد سال آسیا شود. سیدجلال یک کاپیتان و فرمانده بزرگ در تیم ماست و شایستگی کسب این عنوان را دارد. 
* اما اگر تو در بازی برگشت نیمه‌نهایی مثل رفت گل بزنی یا در فینال موفق به گلزنی شوی شانس زیادی برای کسب توپ طلای آسیا خواهی داشت.
گفتم که به این مسائل توجهی نمی‌کنم. فکر کردن در این خصوص تمرکزم را به‌هم می‌زند. در حال حاضر بازی به بازی جلو رفته و فقط به مسابقه با پیکان فکر می‌کنیم. 
* یعنی به بازی برگشت با السد فکر نمی‌کنید؟
این توصیه کادر فنی به ماست. اینکه بازی به بازی جلو برویم به نظرم یکی از عوامل موفقیت پرسپولیس در چند سال اخیر همین موضوع بوده است. 
* جلوی السد نقش تعیین‌کننده‌ای داشتی. پاس بلند شجاع خلیل‌زاده، فرار به عمق دفاع حریف و... پنالتی! خودت آن لحظه می‌دانستی خطای گلر حریف پنالتی است؟
من کار خودم را انجام دادم و همان لحظه هم متوجه شدم گلر السد در محوطه جریمه خودی خطای پنالتی کرده است. خدا را شکر داور اعلام پنالتی کرد. خداوکیلی پاس شجاع خلیل زاده هم حرف نداشت.

* نزدیک بود گلر السد ضربه پنالتی‌ات را بگیرد!
نه، با اطمینان کامل ضربه زدم و می‌دانستم گل می‌شود.(ویدیوی گل علی علیپور به السد قطر)
* البته زدن پنالتی آن هم در زمین السد نفسگیر و سخت است. نمی‌ترسیدی که خراب کنی؟
اینکه سرمربی تیم به تو اعتماد می‌کند و این مسئولیت را می‌سپارد یعنی خود به خود اعتماد به نفس آدم بالا می‌رود. به شخصه ترسی از زدن ضربه پنالتی ندارم. 
* حتی اگر در فینال لیگ قهرمانان آسیا باشد؟
اجازه بدهید اول به فینال برسیم و بعد جواب سؤال شما را می‌دهم. 
* ولی خیلی‌ها معتقدند پرسپولیس با برد شیرین در خانه السد تقریباً فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شده است.
هنوز نود و چند دقیقه دیگر باقی مانده است. ما خودمان را فینالیست نمی‌دانیم و در باد برد در قطر نمی‌خوابیم. احساسی هم نمی‌شویم و می‌دانیم باید منطقی باشیم. 
* یک سؤال ویژه داریم. اینکه با درخشش اخیر مقابل السد و در لیگ قهرمانان آسیا توقع نداشتی به تیم ملی دعوت شوی؟
من کار خودم را انجام می‌دهم و توکلم به خداست. اینکه چه کسی به تیم ملی دعوت شود یا نشود برعهده سرمربی تیم ملی است و من هم به آن احترام می‌گذارم. برای تیم ملی کشورم هم بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.