کی‌روش: وقتی پول ندارید به جای فراری باید پیکان بخرید

 کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص اردو و شرایط بازیکنان گفت: اینجا را به یاد دارم. حدود ۸ سال قبل که با آقای کفاشیان اینجا بودم. آن روز گفتم که باید به آن بهبود ببخشیم زمین تمرین تیم ملی است. 

* به خاطر ساختمان پک دشمن پیدا کردم

وی ادامه داد: امروز بعد از ۸ سال زمین جدید تیم ملی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. امیدوار هستم که مربیان تیم‌های ملی لبخند بزنند چرا که از این زمین در رقابت‌های مختلف می‌توانند استفاده کنند.
همانطور که مطلع هستید پایبند بودن به این زمین و به وجود آوردن ساختمان پک باعث شد تا دشمنانی پیدا کنم.

* زمین تمرین تیم ملی یکی از میراث های من در ایران است

سرمربی تیم ملی افزود: اما امروز همان طور که شاهد هستید یک زمین جدید برای تیم‌های ملی ایران داریم. صحبت‌ها را در رسانه‌ها انجام نمی‌دهیم و این زمین یکی از میراث من در ایران است. در زمان ریاست تاج شما یک زمین دارید. شاید برخی از افراد هضم این موضوع برای شان دشوار باشد اما مهم‌ترین مطلب این است که تیم‌های ملی فوتبال امروز یک گام رو به جلو برداشتند.
از تک تک کسانی که این هدف ما را به واقعیت تبدیل کردند تشکر می‌کنم. از ۸ سال قبل گفتم که این زمین را لازم داریم.

* فقط این زمین نمی تواند فاکتور اصلی برای قهرمانی باشد
خبرنگاری از کی‌روش پرسید که انتقاداتی که از شما به خاطر ساختمان پک شده و اینکه امیدوار هستید تیم ملی قهرمان آسیا شود افزود: این اقدام و این زمین یک قدم رو به جلو است اما تنها فاکتور برای موفقیت در فوتبال ایران نیست. همه مربیان موافق هستند که نیاز به چندین زمین و امکانات برای تیم‌های ملی و پایه داریم.

*صحبت‌های روحانی قبل از جام جهانی برای ما الهام بخش بود 
وی ادامه داد: دقیق می‌گویم که قبل از جام جهانی ۲۰۱۸ صحبت‌های الهام بخش روحانی مبنی بر یک کشور و یک ضربان قلب باعث افتخار بازیکنان شد و برای ما الهام بخش بود که این موضوع به ما کمک زیادی کرد.

* قدردانی رهبر از تیم ملی برای ما قوت قلب بود

کی‌روش گفت: همان طور که مقام معظم رهبری از تیم ملی قدردانی کردند که این صحبت ها برای من و بازیکنان تیم ملی قوت قلب بود. فرصتی نشد ایشان را از نزدیک ببینیم اما لازم است مراتب تقدیر خودم و بازیکنانم را از ایشان اعلام کنم.

*با فرمایشات الهام بخش رهبری تلاش می‌کنیم در امارات قهرمان شویم
وی ادامه داد: مطمئنا فرمایشات ایشان برای ما الهام بخش خواهد بود و تلاش می‌کنیم در بازی‌های آینده قهرمانی کسب کنیم. نتیجه می‌گیریم با فرمایشات الهام بخش مقام معظم رهبری و صحبت های رئیس جمهوری تلاش می کنیم به موفقیت برسیم و این صحبت ها باید کمک کند همه برای موفقیت قدم رو به جلو برداریم و آماده مسابقات در امارات باشیم. من اعتقاد دارم که با این فرمایشات و کلام‌های الهام بخش، اولویت برای حمایت از تیم ملی انجام می‌شود. از آماده سازی ما حمایت می شود چرا که ۳ ماه با شروع مسابقات فاصله داریم.
* در تلاش هستیم تا قبل از سفر به دبی 3 تیم را برای بازی بیاوریم

سرمربی تیم ملی ایران تاکید کرد: کارهایی هست که باید انجام دهیم. ۲ فیفا دی در شهریور و مهر را از دست دادیم و تلاش می کنیم در آبان ماه با ترینیداد و توباگو و ونزوئلا در تهران بازی کنیم. سخت در حال تلاش هستیم که قبل از مسابقات امارات ۳ تیم را به اردو بیاوریم و با آنها بازی کنیم.

* وقتی پول ندارید به جای فراری باید پیکان بخرید

کی‌روش درباره اینکه از نام حریفان آینده تیم ملی (سه حریف بعدی تیم ملی)رضایت دارید و آیا این تیم‌ها می‌توانند در آماده‌سازی تیم ملی نقشی داشته باشند اظهار داشت: شما به عنوان عضوی از رسانه‌ها باید توضیح به افکار عمومی بدهید که چرا این اتفاق رخ می‌دهد. وقتی شما به مغازه‌ای می‌روید و پول کمی دارید نمی توانید فراری بخرید و باید پیکان بخرید! اگر مجبور هم شوید باید با دوچرخه بروید و مثل جام جهانی 2014 با دوچرخه راهی این مسابقات شدیم. این افرادی که نام می‌برید قبل از جام جهانی روسیه کجا بودند؟ در چند وقت قبل ایمیلی دریافت کردم که در آن تیم برزیل پیشنهاد شد. همه برای این ایمیل جشن گرفتیم. در جواب آنها گفتیم شرایط خودشان را بدهند که تا امروز جوابی ندادند. اگر عراق می‌تواند مقابل آرژانتین بازی می‌کند وظیفه رسانه هاست که به مردم توضیح دهند که با منابع محدود در حال تلاش هستیم. از من پرسیدید که آیا خوشحالم با این تیم ها بازی می کنیم؟ که می گویم بله خوشحالم. از اروپا کسی با ما بازی نمی کند. تیم‌های آسیایی با ما بازی نمی کنند چون تقویم شان را بسته اند. تیم‌های آفریقایی با ما بازی نمی کنند. تیم‌های آمریکای جنوبی در حدود ۲ میلیون دلار پول درخواست می‌کنند و جاهایی که می‌توانیم برای بازی هماهنگ می کنیم. شما رسانه ها وظیفه دارید تا شرایط واقعی را به مردم نشان دهید. باید مقابل این بازی تظاهر گونه بایستید. اگر شخصی را پیدا کردید که اعتقاد دارد مقابل پرتغال بازی می کنیم فقط مشکلش را مطرح نکند. شخصی را پیدا کنید که یک میلیون دلار برای این بازی را هم فراهم کند. حقیقت را بگوییم نه بازی تظاهرگونه. تیم ملی بولیوی از آمریکای جنوبی است و برای کوپا آمریکا خودش را آماده می کند. این تیم‌ها رقابتی هستند.

* بازی عراق و آرژانتین بازیکنان عراقی اعتماد به نفس‌شان ریخت اما ایجنت ها بردند

کی‌روش گفت: می خواهم بازیکنان مقابل آنها خوب حفظ توپ کرده و بازی تهاجمی انجام دهند. جواب فوتبالی مستقیم به شما می دهم. بازی عراق را دیدم. بازی با آرژانتین برای آنها تمرین نبود. ۹۰ درصد بازی دست شان نبود و بازی را باختند. بازیکنان عراق بعد از بازی اعتماد به نفس شان ریخته شد اما ایجنت ها پول خوبی به جیب زدند. نمی خواهم برای بازیکنان این اتفاق بیفتد. می خواهم با تیمی بازی کنیم که ۷۰ درصد بازی دست ما باشد و یاد بگیریم باید چه کنیم. اگر بخواهیم جلوی اسپانیا تمرین کنیم ۹۰ درصد توپ دست اسپانیات و این موضوع به برتری ما مقابل یمن کمک نمی کند. امیدوارم این صحبت ها را کامل منتقل کنید.

* 4 جیب دارم یکی پک را در یکی از جیب‌ها به خانه ببرم!

وی درباره اینکه برخی از مربیان تیم‌های پایه دستاوردهای او را فراموش کرده‌اند و می‌خواهند او را مقابل مردم قرار دهند و کی روش را مقابل مردم قرار دهند و اینکه رضا شاهرودی گفته کی‌روش چه مشکلی با تیم امید دارد اظهار داشت: لباسی که بر تن من است ۴ جیب دارد. این جیب را برای این گذاشتم که وقتی رفتم پک را در جیبم بگذارم و به منزل ببرم. زمین تمرین را هم در جیب دیگر می گذارم. در جیبم هم مقام ها و لباس‌ها را می‌برم. برای همین اجازه نمی‌دهم کسی از آنها استفاده کند. بگذارید این گونه پاسخ دهم. ۲ سال قبل بود که جلسه‌ای با فدراسیون نشینان در پک داشتم و با کادر تیم های پایه و امید صحبت کردم و محل‌هایی که مختص آنها بود را نشان دادم. تا امروز هیچکدام از مربیان تیم‌ها آنجا نیامدند. دفترها مثل روز اول خالی است. ساختمان پک دلیل ساختش این بود که میراثی برای ملی پوشان و تیم های ملی باشد. آقای پروین و شفر اینجا بودند. علی دایی هم بود. شخصا این امکانات را پیشنهاد دادم که باشگاه‌ها هم از آن استفاده کنند. این زمینی که ساخته شده زمین دوم است که فرصتی برای تیم‌های ملی است تا از آن استفاده کنند.

* استیلی چطور برای دیدار بازی های تیم ملی به روسیه رفت اما به پک نمی‌آید؟!

کی روش‌خاطرنشان کرد: دیدم که استیلی گفته نتوانسته وارد ساختمان پک شود. احتمالا دلیلش این است که سرش شلوغ بوده اما وقت داشته که به روسیه برود تا از بازی های تیم ملی لذت ببرد. وقت داشته بازیکنان و مربیان را در هتل ببیند اما وقت نداشته که به ساختمان پک بیاید. مدارکی داریم که نشان می دهد تیم ملی امید در اینجا حضور داشته است. آن آقایی گفته من با تیم امید مشکل دارم، من چه مشکلی با تیم امید دارم؟ من در زندگی با کسی مشکلی ندارم. فقط افرادی که دروغ می گویند را دوست ندارم.