ايمون زايد در گفتگو با يك پايگاه خبري ايرلندي از تجربه به ثمر رساندن سه گل در داربي گفت و اعلام كرد كه يك شب رويايي را پشت سر گذاشته است.

به گزارش ایسنا، ایمون زاید در گفتگو با پایگاه خبری اکسترا تایم ایرلند گفت: اینکه اولین گل‌هایم را برای تیمم به ثمر رساندم و مخصوصا اینکه این گل‌ها در چنین شرایطی به ثمر رسید واقعا هیجان‌انگیز بود. این یک مسابقه داربی بود که بین بزرگ‌ترین تیم‌های ایران و در حضور ۹۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه ملی ایران برگزار شد و ۲۰ میلیون نفر هم به صورت زنده از طریق تلویزیون شاهد آن بودند.

بازیکن پرسپولیس گفت: ما ۲ – صفر عقب بودیم و یک بازیکنمان هم اخراج شده بود. من در دقیقه ۶۰ وارد بازی شدم و در دومین حضورم در ترکیب تیم موفق شدم در دقایق ۸۱،۸۳ و ۹۲ گلزنی کنم. واقعا خارق‌العاده بود!

این مهاجم لیبیایی که پیش از این در لیگ ایرلند توپ می‌زد اعلام کرد که از حضور در ایران راضی است. وی گفت: حدود یک ماه است که در ایران حضور دارم و فکر می‌کنم دیگر به اینجا عادت کرده‌ام. امیدوارم هت تریک کردن در چنین مسابقه مهمی به من کمک کند که به روند رو به رشدم ادامه دهم و بازی‌های خوبی از خود به نمایش بگذارم.

وی گفت: از زندگی در ایران راضی‌ام. البته وضعیت ایران با ایرلند فرق می‌کند، وضعیت ترافیک و آلودگی هوا هم خیلی بد است ولی ایران یک کشور امن است. مردم ایران برخورد خیلی دوستانه‌ای دارند و کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. البته من شش روز در هفته تمرین می‌کنم و سرم حسابی شلوغ است.

این مهاجم که فصل گذشته ۲۲ گل برای دری سیتی به ثمر رسانده بود، عنوان کرد که استانداردها در ایران خیلی بالا است. وی گفت: فوتبال در اینجا به صورت حرفه‌ای دنبال می‌شود و امکانات تمرینی ما هم در سطح بالایی قرار دارد. ایرانی‌ها از لحاظ تکنیکی بازیکنان خیلی خوبی دارند. علی کریمی، کاپیتان تیم من در اینجا یک ستاره است. او چند سال برای بایرن مونیخ بازی کرده است. کریمی یکی از بازیکنان سطح بالاست و نمونه‌ای از بالا بودن استانداردها در ایران است.

زاید اظهار کرد: مردم ایران واقعا عاشق فوتبال هستند. مدام پیش می‌آید که افرادی به طرفم می‌آیند، با من دست می‌دهند و عکس می‌گیرند. هرجا که می‌روم در کانون توجهات هستم.

وي درباره آينده خود در باشگاه پرسپوليس گفت: به زودي بايد در رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا بازي كنيم و من اشتياق زيادي براي بازي كردن در آن رقابتها دارم. قرارداد من با پرسپوليس كوتاهمدت است و تا پايان فصل اعتبار دارد. اميدوارم تا آن زمان همه چيز به خوبي پيش برود و آن زمان گزينههاي پيش رويم را بررسي خواهم كرد. در حال حاضر كه روي ابرها سير ميكنم! امشب، يك شب رويايي برايم بود، چون در يك مسابقه دربي مقابل ديدگان ۹۰ هزار تماشاگر هت تريك كردم.