سکوت می‌تواند به استقلال کمک کند

ستار همدانی درباره نتایج تیم فوتبال استقلال در این فصل اظهار داشت: می‌دانیم استقلال در قیاس سال گذشته، ضعیف‌تر شده است. هر تیمی برابر استقلال فصل گذشته قرار می‌گرفت، وحشت داشت، اما امسال ستون تیم رفته و مدیریت هم دچار تغییرات شده است. در این شرایط، برخی مواقع اظهارات منتقدان می‌تواند کمک کند، برخی مواقع هم سکوت کردن. در وضعیت فعلی، سکوت می‌تواند به استقلال کمک کند.

وی افزود: این سکوت باعث می‌شود تیم راحت کارش را پیش ببرد. باید به سرمربی استقلال آرامش دهیم تا خلاقیت خودش را نشان دهد، شفر سال گذشته نشان داد که چه مربی خوبی است. یکسری دوستان انتقادهایی مطرح می‌کنند که مغرضانه بوده و سالم نیست. بیشتر این انتقادها برای بودن خود است تا کمک به استقلال. برخی‌ها می‌خواهند با انتقاد کردن، خودشان را نشان دهند.

«کسی که یک روز در استقلال بازی کرده، حق دارد کارشناسی و انتقاد کند.» پیشکسوت تیم استقلال با بیان این جمله خاطرنشان کرد: هر فردی که در استقلال بوده، حتی می‌توان به او فرصت داد تا در جایگاه دیگری به باشگاه کمک کند، اما این فرضیه قشنگ نیست که اگر بودیم، استقلال خوب است و اگر نبودیم، بد. ما باید یار و یاور استقلال باشیم. بازیکنانی که اکنون برای استقلال بازی می‌کنند شاید با حرف‌های ما تحت فشار قرار بگیرند و به خاطر عدم آگاهی، از چاله به چاه بیفتند. بهتر است در این شرایط، به خاطر استقلال، انسانی و استقلالی رفتار کنیم.

همدانی در خصوص انتقادهایی که هادی طباطبایی به مجموعه فعلی استقلال می‌کند، گفت: فرض می‌کنیم که همه صحبت‌ها درست است، اما آیا کسی نمی‌داند که این مشکلات برای استقلال بوجود آمده؟ پیشکسوتان زیادی داریم که بیشتر از طباطبایی در استقلال بودند، آیا عقل‌شان نمی‌رسد که مشکلات را بگویند؟ آنها استقلال را دوست دارند و می‌خواهند تیم به آرامش برسد. اگر تیم ناآرام باشد و نتیجه نگیرد، تلفن‌های ما بیشتر شده و باید پاسخگوی مردم باشیم. همه پیشکسوتان استقلال باید فضا را طوری پیش ببرند تا آرامش برگشته و تیم به مانند فصل گذشته قوی شود. اگرچه نباید چشم‌های‌مان روی ایرادها ببندیم، اما اکنون وقتی است که باید به تیم آرامش بدهیم تا نیم فصل فرا رسیده و تغییراتی انجام شود. خودمان هم می‌دانیم یکسری اشتباهاتی صورت گرفته، اما نیم فصل فرصت خوبی برای جبران اشتباهات است.