حسین گروسی در گفتگو با مهر، در خصوص عملکرد وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان به دلیل اینکه یک وزارتخانه نوپاست و هنوز ساختارش مشخص نشده نمیتوان در رابطه با عملکرد آن قضاوت صریحی داشت.

وی با تاکید براینکه نمایندگان به دنبال این هستند که هرچه زودتر لایحه ساختار وزارت ورزش و جوانان توسط وزیر به مجلس ارائه شود، گفت: با توجه به اینکه زمان زیادی برای ارائه اساسنامه وزارت ورزش به مجلس سپری شده است نمایندگان انتظار دارند مسئولان این وزارتخانه لایحه جامع و کاملی را که در آن نظرات کارشناسان ذیربط لحاظ شده است را به مجلس ارائه دهند.

گروسی با اشاره به اینکه وزارت ورزش باید یک لایحه جامع برای حمایت از ورزشکاران به ویژه مدال‌آوران تهیه کند، گفت: اگر می‌خواهیم حرفه‌ای عمل کنیم باید اعلام کنیم هر فدراسیونی که مدال بیشتری در مسابقات بین المللی برای کشور آورده از حمایت بیشتری هم برخوردار خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین باید به صورت علمی و ارگانیک وزارت ورزش رابطه خود را با سایر وزارتخانه‌ها تعریف کند تا مشخص شود وزارتخانه‌های دیگر چطور می‌توانند به ورزش حرفه‌ای کشور با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند کمک کنند.

عضو فراکسیون ورزش و جوانان مجلس ادامه داد: البته ما نمی‌خواهیم این موضوعات در حد شعار باشد بلکه می‌خواهیم وزیر ورزش و جوانان طرح یک کار عملیاتی را به مجلس بیاورد.

وی تصریح کرد: کشوری مثل ایران که دارای جمعیت جوان بسیار زیادی است اگر از این فرصت خود استفاده نکند ممکن است این فرصت به تهدید تبدیل شود، چراکه ورزش می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند.

گروسی در ادامه در خصوص راهکارهای کمک به ورزش حرفه‌ای کشور گفت: حمایت از ورزش حرفه‌ای کشور نباید به گونه‌ای باشد که از ورزش همگانی غافل شویم ضمن اینکه باید ببینیم مزیت‌های نسبی ما در چه زمینه‌های است تا در آن سرمایه گذاری بیشتری انجام دهیم.

وی افزود: به عنوان مثال حضور بانوان در عرصه رشته‌های مختلف ورزشی و به‌ویژه ورزش رزمی کشور می‌تواند به عنوان یک مزیت نسبی برای ما محسوب شود به طوری که در مسابقات اخیر اولین مدال طلای ما را بانوان برای کشور به ارمغان آوردند و باید در این زمینه سرمایه گذاری کنیم.

رئیس فراکسیون ورزش‌های رزمی مجلس همچنین در رابطه با تغییر و تحولات فدراسیون کشتی هم گفت: من به عنوان یک مدیر بارها اعلام کرده‌ام که ثبات مدیریت یک رکن اساسی است یعنی هر زمانی که ثبات مدیریت در مجموعه‌ای حاکم بوده توانستیم پاسخگوی جامعه هدف خود باشیم.

وی افزود: براین اساس من به نوبه خود با تغییرات فدراسیون کشتی موافق نیستم البته اگر ایرادات بزرگی وجود داشته آن یک بحثدیگری است اما اگر سلیقه‌ای عمل شده به هیچ وجه این موضوع قابل پذیرش نیست.

گروسی در پایان با تاکید بر نقش نظارتی مجلس بر مسائل مختلف به ویژه نظارت بر امر ورزش کشور، ابراز امیدواری کرد که نقش نظارتی مجلس نسبت به گذشته پررنگتر شود.