بیرانوند بهترین روز زندگی اش را پشت سر گذاشت

محمود کلهر بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس ایران در مورد بازی برگشت ۲ تیم پرسپولیس ایران و السد قطر در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: پرسپولیس در نیمه اول بازی چندان عملکرد خوبی از خود به نمایش نگذاشت و بیشتر سعی کرد که با احتیاط بازی را به جلو ببرد و همین مسئله باعث شد تیم السد بازی را در دست بگیرد و بتواند گل اول بازی را روی یک ناهماهنگی در خط دفاع پرسپولیس به ثمر برسیاند.

او ادامه داد:، اما در نیمه دوم شرایط تغییر کرد و پرسپولیس آن بازی رو به جلوی همیشگی خود را به نمایش گذاشت. ارسال‌ها و پاس‌های بازیکنان پرسپولیس در نیمه دوم دقت بیشتری پیدا کرد. به خاطر جا به جایی‌هایی که برانکو در خط دفاعی انجام داد، سازمان دفاعی پرسپولیس در این نیمه توانست منسجم‌تر عمل کند.

کلهر در مورد عملکرد هافبک‌های پرسپولیس در نیمه دوم گفت: در نیمه دوم جا به جایی‌هایی که هافبک‌های پرسپولیس به خصوص سیامک نعمتی و نورالهی در کناره‌های زمین انجام دادند باعث شد خط دفاعی السد بهم بریزد و پرسپولیسی‌ها موقعیت‌های خوبی روی دروازه حریف به وجود بیاورند.

او ادامه داد: یکی از این موقعیت‌ها با ارسال خوب منشا و ضربه‌ی دقیق سیامک نعمتی که یکی از بهترین بازیکنان زمین بود تبدیل به گل شد. سرخپوشان یک گل دیگر هم توسط علی علیپور می‌توانستند به ثمر برسانند که متاسفانه ضربه‌ای که او جلوی دروازه زد دقت لازم را نداشت. اگر آن موقعیت گل می‌شد، پرسپولیس می‌توانست در ادامه بازی با آرامش بیشتری بازی کند و فوتبال روان تری ارائه دهد.

کلهر درباره دقایق پایانی که سرخپوشان تحت فشار بودند گفت: بازیکنان پرسپولیس در دقایق پایانی با تمام غیرت و قدرتشان بازی را اداره کردند. بازیکنان در هنگام دفاع کردن به عقب بر می‌گشتند و با دوندگی بالا به خط دفاعی کمک می‌کردند.

او درباره بیراند و عملکر فوق العاده اش در این بازی گفت: مهمتر از هر چیز حضور دروازه بانی در درون دروازه بود که بهترین روز زندگی خود را پشت سر گذاشت. بیرانوند بهترین موقعیت‌های گلزنی بازیکنان السد را از آن‌ها گرفت و در نهایت تیم پرسپولیس توانست نتیجه لازم را برای برنده شدن در ۲ بازی رفت و برگشت به دست آورد و به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

کلهر در مورد دوندگی بالای بازیکنان پرسپولیس و تاثیر این عملکرد بر بازی گفت: دوندگی بالای بازیکنان پرسپولیس باعث شد که در تمام نقاط زمین برتری تعداد بازیکن با این تیم باشد و نبرد‌های میانه زمین را برنده باشند. شاگردان برانکو می‌دانستند که با یک تیم حرفه‌ای بازی می‌کنند و این تیم در پست‌های مختلف بازیکنان تاثیرگذار زیادی دارد. بازیکنان پرسپولیس می‌دانستند که با یک لحظه غفلت، مهاجمان السد موقعیت گل ایجاد می‌کنند، به مانند گل اول که بونجاح به ثمر رساند. پرسپولیسی‌ها واقعا باهوش بازی کردند و جلوی تیم السد را گرفتند.

او درباره عامل موفقیت تیم پرسپولیس گفت: عامل موفقیت پرسپولیس دوندگی بسیار بالای بازیکنان، اتحاد و انسجام آن‌ها در زمین مسابقه برای هدف مشترکی که داشتند بود. حمایت ۱۰۰ هزار تماشاگر و تلاش بازیکنان برای شادی آن‌ها کمک کرد تا پرسپولیس بتواند به مرحله بعد صعود کند.

کلهر در مورد فینال لیگ قهرمانان آسیا و شانس پرسپولیس برای قهرمانی در این رقابت‌ها گفت: این مسابقات در بالاترین سطح فوتبال آسیا برگزار می‌شود و پرسپولیس به مانند دیدار‌های قبلی اش کار سختی خواهد داشت. اما بازیکنان این تیم روحیه‌ی بالایی دارند و حداقل در ورزشگاه آزادی با حمایت هوادارانش می‌تواند کار بزرگی انجام دهد و این بازی را پیروز شوند. فکر می‌کنم پرسپولیس می‌تواند قهرمان این رقابت‌ها شود. بازیکنان پرسپولیس بسیار با روحیه هستند و در شرایط مسابقه قرار دارند. پرسپولیس در تمام نقاط زمین دارای بازیکنانی است که می‌توانند جلوی حریفان پرقدرت ایستادگی کنند و توانایی قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا در آن‌ها وجود دارد.