شفر: به داور بازی تبریک می‌گویم

وینفرد شفر سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره دیدار این تیم مقابل سپاهان گفت: در گذشته در حالى که خیلى خوب بازى کردیم شکست خورده ام. بهترین فوتبال را به نمایش گذاشتیم و موقعیت هاى زیادى داشتیم و ضد حمله هاى خوبى را مقابل سپاهان در دستور کار قرار دادیم، اما مشکلاتى وجود داشت که نتوانستیم آن طور که باید خوب باشیم.

او تصریح کرد: مصدومیت منتظرى و آسیب دیدگى على کریمى باعث شد نتیجه کسب نکنیم. برخى‌ها مدام اعلام مى کنند که استقلال فقط باید پیروز شود، اما باید بگویم حریف امروز فقط یک موقعیت داشت و به نظرم باید همان یک موقعیت هم از بین مى رفت تا توپ وارد دروازه نشود. قبل از بازى مشخص بود سپاهان روى ارسال هاى بلند، کرنر و ضربات ایستگاهى برنامه دارد و اگر مقابل یک موقعیت حریف ایستادگى مى کردیم بازى با تساوى به پایان مى رسید. یک موقعیت را به تیرک زدیم و حتى مى توانستیم بازى را ببریم. در رختکن به بازیکنانم گفتم که خوب بازى کردیم.

او ادامه داد:باید در همه لحظات و ثانیه‌ها براى همه توپ‌ها بجنگیم تا به راحتى موقعیت نصیب حریف نشود. در صحنه اى که گل دریافت کردیم تمامى بازیکنانم عملکرد خوبى داشتند. در تمرینات باید روى پاس، ضربات آخر و ضد حمله بیشتر کار کنیم و موقعیت هاى گوناگون را امتحان کنیم. باید موقعیت هاى خودمان را تبدیل به گل مى کردیم.

سرمربى تیم فوتبال استقلال افزود: وقتى شما در استقلال هستید باید براى پیروزی و موفقیت بجنگند نه اینکه بایستیم و این شانس را به حریف بدهیم تا به گل برسد. شما خودتان دیدید که داور یک پنالتى براى ما نگرفت و یک پنالتى اشتباه را براى حریف اعلام کرد. همان طور که مى دانید من هیچ گاه درباره داورى حرف نمى زنم و حتى در صحنه اى که براى حریف به اشتباه پنالتى اعلام کرد، شاید شرایط برایش قضاوتش سخت بوده است. بازیکن حریف باعث شد داور پنالتى اعلام کند، اما جا دارد به کمک داور تبریک بگویم چرا عملکرد و شخصیت خوبى در آن صحنه داشت و خوب قضاوت کرد. خطایى که روى دانشگر انجام شد را باید داور پنالتى مى گرفت.

 

شفر ادامه داد: شاید داور صحنه اى که بازیکن سپاهان دستش را روى دانشگر گذاشته بود را ندیده است و براى همین پنالتى اعلام نکرد، اما در صحنه اى که براى حریف پنالتى اعلام کرد بازیکن حریف خودش را به زمین انداخت. بیش از این نمى خواهم درباره داورى حرف بزنم.

او درباره مصدومان تیم استقلال و اینکه علت آسیب دیدگى بازیکنانش چیست گفت: پژمان منتظرى در صحنه اى از تمرین با یک بازیکن دیگر همزمان براى زدن ضربه به توپ آمدند که توپ بین پاهاى ٢ بازیکن گیر کرد و به همین خاطر مچ پاى منتظرى دچار آسیب دیدگى شد درست همانند که اینکه شما در خیابان راه مى روید و به یک باره مچ پایتان درد مى گیرد. درباره على کریمى هم باید با پزشک تیم صحبت کنم و بعد درباره او نظر بدهم. فصل پیش که من به استقلال آمدم مک درموت مربى بدنساز تیم بود که در نهایت با تیم قطع همکارى کرد. مربى بدنساز بسیار براى آماده سازى و جلوگیرى از مصدوم شدن بازیکنان مهم است. فصل پیش هم در روند خوبى بودیم و فوتبال با سرعتى را به نمایش مى گذاشتیم. فوتبال یک ضرب، ۲ ضرب با پرس سنگین را بازى مى کردیم که اگر بازیکنى با این سبک نتواند خود را هماهنگ کند ممکن است ریسک داشته باشد. شجاعیان در بازى مقابل ذوب آهن دچار پارگى رباط شد. محسن کریمى هم در تمرین با برخورد کوچکى که داشت از ناحیه مچ پا دچار آسیب دیدگى و در نهایت پارگى رباط شد. در حال حاضر فیلیپ را به عنوان مربى بدنساز در اختیار داریم. این مربى همیشه در تمرینات حضور دارد و بازیکنان را به خوبى آماده مى کند. على کریمى هم تنها بازیکنى است که مصدومیت عضلانى دارد و باید با پزشک حرف بزنم. درباره منتظرى هم توضیحاتى را دادم و مچ پایش محکم نبود.

شفر درباره مصدومیت دروازه بانان استقلال بیان کرد: مصدومیت عضلانى با مصدومیت هایى که حین برخورد رخ مى دهد کاملا فرق مى کند. در خیابان راه مى روید و خودروى شما با ماشین دیگرى برخورد مى کند و یا زمانى که پیاده راه مى روید و خودرویى با شما برخورد مى کند. مصدومیتى که على کریمى داشت عضلانى بود، اما مصدومیت دیگر بازیکنان از روى بد شانسى بود. همان طور که بار‌ها دیدید بازیکنان دیگر روى پاى برخى بازیکنان فرود آمدند و این مصدومیت‌ها را رقم زدند. گاهى بازیکن روى هوا مى پرد و دچار مصدومیت مى شود.

سرمربى تیم فوتبال استقلال درباره وضعیت الحاجى گرو و مهاجمان این تیم گفت: درباره تیام نباید حرف بزنیم، او از تیم ما رفته است و نمى شود او را بر گردانیم. گرو هم در بازى امروز نسبت به بازى هاى گذشته اش بهتر بود و شاید قدم به قدم بهتر شود. اگر فصل قبل گرو در استقلال حضور داشت مى توانست ١٠ گل بزند، اما بار‌ها این موضوع را اعلام کرده ام که تیم ما جدید شده و ۶ بازیکن اصلى از تیم جدا شدند و ایجاد هماهنگى بین بازیکنان جدید کار آسانى نیست، اما امروز هماهنگى خوبى را بین تیم نظاره گر بودیم و قدم به قدم بهتر مى شود. ضمن اینکه فقط مهاجمان نباید گل بزنند و من از هافبک هاى تیمم خواسته ام که گلزنى کنند. صیادمنش استعداد بسیار خوبى است و شاید در یکی ۲ سال آینده از بهترین مهاجمان آسیا شود و من نمى توانم اشتباهات را به او گوشزد کنم، او باید یاد بگیرد. حتى در بازى با سایپا خطاى بدى روى صیاد منش مرتکب شدند. قائدى هم بازیکن جوان و خوبى است و قدم به قدم بهتر مى شود. نمى خواهم مدام به بازیکنان جوان تیمم در مورد گل نزدن انتقاد کنم چرا که آن‌ها باید یاد بگیرند و ما باید به آن‌ها فرصت دهیم.

شفر در مورد وضعیت رضا آذرى و نیمکت نشینى این بازیکن گفت: خوب بازى کرد. او بازیکن جوانى است و باید بیش از این‌ها یاد بگیرد و باید ببینیم در آینده چه پیش مى آید.