اظهارات سلطانی فر درباره نتایج المپیک و پارالمپیک 2020

مسعود سلطانی فر در نشست ستاد عالی بازی های المپیک و پارالمپیک ، برگزاری جلسات مستمر را برای برنامه ریزی به منظور حضور قدرتمندانه در بازی های المپیک و پارالمپیک مورد توجه قرار داد و اظهار داشت : با هدف نتایج خوب و پیگیری برای اردوهای آمادگی ، تجهیزات و تدارکات برنامه ریزی را از هم اکنون آغاز کرده ایم .

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: بازی های داخل سالن آسیا، بازی های همبستگی کشورهای اسلامی ، همچنین بازی های آسیایی و پاراآسیایی 2018 را برای حضور مقتدرانه در رویدادهای مهم المپیک و پارالمپیک سپری کردیم چرا که آوردگاه المپیک آوردگاه مهم و حساسی است که دویست کشور رقابت دارند .

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش فرآیند کسب سهمیه بازی های المپیک و پارالمپیک را مورد توجه قرار داد و گفت : با توجه که فرایند سهمیه ها در پروسه زمانی یک و نیم تا دو ساله رخ می دهد باید در همه رویدادهای حساس متمرکز شویم تا با بهترین شرایط سهمیه ها را بدست آوریم و بهترین نتیجه ها را بگیریم .

سلطانی فر در ادامه به نتایج کاروان های ورزشی ایران در تاریخ بازی های المپیک اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در طی 16 دوره حضور در بازی های المپیک به 18 مدال طلا ، 21 نقره و 29 برنز دست یافتیم که 4 مدال طلا مربوط به بازی های المپیک در قبل از سال های پیروزی انقلاب بوده و 14 مدال طلا را در ادوار پس از پیروزی انقلاب اسلامی بدست آوردیم که بهترین نتیجه هم مربوط به المپیک 2012 لندن بود که 4 طلا ، 5نقره و 3 برنز به ارمغان آمد و در المپیک ریو هم 3 طلا ، 1 نقره و 4 برنز بدست آمد .

سلطانی فر نسبت به مدال آوری رشته هایی نظیر کاراته ، شمشیربازی ، تیراندازی و قایقرانی و جودو در کنار چهار رشته دیگر ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت : در دو و میدانی هم می توانیم با توجه به ظرفیت های این رشته بویژه در ماده های نیمه استقامت تعداد مدال های بیشتری کسب کنیم .

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر برنامه ریزی به منظور حضور قدرتمندانه در بازی های المپیک و پارالمپیک را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد :با تلاش و برنامه ریزی از هم اکنون می توانیم نتایج خوب و آبرومند بگیریم.