سایپا 1 - پرسپولیس 1/دایی ترمز برانکو را کشید

شاگردان برانکو ایوانکوویچ با توجه به صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا اکنون در آستانه دستیابی به بزرگترین افتخار تاریخ باشگاه هستند اما سرمربی سرخ‌ها امیدوار است آنها با عبور از این اتفاق بتوانند بهترین نمایش را در بازگشت مجدد به لیگ برتر به جا بگذارند. در سمت مقابل نیز علی دایی که هفته گذشته شکست تلخی برابر استقلال متحمل شده، اینبار با انگیزه برد برابر پرسپولیس تیمش را مهیای این بازی کرده است.

 

با گزارش لحظه به لحظه این دیدار و حواشی آن از استادیوم تختی همراه باشید.

استادیوم تختی                                            تماشاگر: حدود 7 هزار نفر

داور: حسین زرگر                                         کمک داوران:؟؟؟

پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند

سیدجلال حسینی

شجاع خلیل‌زاده

محمد انصاری

شایان مصلح

کمال کامیابی‌نیا

بشار رسن

امید عالیشاه

آدام همتی

علی علیپور

گادوین منشا

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 

سایپا:

محمد حسین منادی

عبدالله ناصری

محمد امین حاج محمدی

ساموئل سارفو

مهرداد کفشگری

آرش رضاوند

مهدی ترابی

علی دشتی

رضا اسدی

امید خالدی

آرمان رمضانی

سرمربی: علی دایی

 

کارت زرد:

 

آدام همتی دقیقه 37 از پرسپولیس

امید خالدی دقیقه 43 از سایپا

شایان مصلح دقیقه 60 از پرسپولیس

سیدجلال حسینی دقیقه 94 از پرسپولیس

محمدرضا سلیمانی دقیقه 96 ار سایپا

شرح گل:

سایپا ۰ پرسپولیس ۱ : (دقیقه ۱۵، کمال کامیابی نیا): در شرایطی که علیپور کنترل خوبی روی توپ نداشت، عالیشاه آن را پشت محوطه جریمه برای کامیابی نیا ساخته و پرداخته کرد تا شوتزن این تیم با ضربه‌ای مهارنشدنی دروازه نارنجی پوشان را باز کند.

سایپا ۱ پرسپولیس ۱ : (دقیقه ۸۷، محمدرضا سلیمانی) : بازیکن تعویضی علی دایی دقایقی بعد از حضورش در زمین از روی اشتباه منشا در دفع توپ بهترین سود را برد و تیمش را به گل تساوی رساند.

شرح نیمه اول:

پرسپولیس بعد از صعود به فینال و در شرایطی که گلزن خود را به دلیل مصدومیت روی نیمکت داشت از فشار دقایق ابتدایی حریف خارج شد و در نهایت در دقیقه ۱۵ با گل دیدنی کمال کامیابی نیا به گل پیروزی بخش در‌ نیمه اول دست یافت.

بعد از گل هم دو تیم با سود بردن از نفرات تکنیکی خود قصد داشتند بر چمن نامناسب تختی تیم خود را در موقعیت گلزنی قرار‌ دهند که البته سودی نداشت.

سایپا با استفاده از حرکات طولی رضاوند و خالدی به دنبال روزنه‌ای در‌ دو سمت دفاعی پرسپولیس بود تا با سود بردن قامت بلند رمضانی روی دروازه بیرانوند خطرساز شود و پرسپولیس هم با استفاده از بشار رسن و عالیشاه این حربه را در سمت مخالف جستجو می‌کرد که هر دو تیم به نتیجه‌ای دست نیافتند تا نیمه اول این دیدار با همان تک گل کامیابی نیا خاتمه یابد.

دقایق حساس:

دقیقه ۵: بعد از موقعیتی نصفه و‌نیمه سایپا در دقایق اول که با دفع بیرانوند همراه بود، در‌ ادامه پرسپولیس تلاش داشت توسط بشار فرصت شکل دهد که مدافعان نارنجی مانع از این اتفاق شدند.

دقیقه ۷: اعلام ضربه ایستگاهی برای سایپا با ارسال مناسب ترابی و ضربه سر مهاجم این تیم در آستانه ورود به دروازه با مهار بیرانوند همراه شد.

دقیقه ۴۰: ارسال ناقص از سمت راست سایپایی‌ها با سماجت آرمان رمضانی و ضربه سر او همراه شد که توپ در اختیار بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه ۵۲: ارسال ضربه کرنر‌ با ضربه سر مناسب شایان مصلح بالاتر از مدافعان سایپا همراه شد اما این فرصت با اختلاف کمی راهی اوت شد.

دقیقه ۵۲: ارسال ضربه کرنر‌ با ضربه سر مناسب شایان مصلح بالاتر از مدافعان سایپا همراه شد اما این فرصت با اختلاف کمی راهی اوت شد.

دقیقه ۵۶: ارسال پشت مدافعان پرسپولیس با خروج بیرانوند و مهار توپ همراه شد اما دایی و دیگر نیمکت نشینان سایپا اعتراض تندی داشتند و اعتقاد داشتند دروازه بان پرسپولیس بیرون از خط هجده قدم توپ را مهار کرده است.

دقیقه ۶۱: ناهماهنگی شایان و آدام در نهایت باعث خطا و اعلام یک ضربه ایستگاهی برای سایپا شد. ارسال آن از سوی ترابی موقعیت سرزنی مناسبی درون شش قدم شکل داد که ضربه اسدی به راحتی در اختیار بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه ۷۵: روی یک ریباند، ضربه سنگین ترابی به سمت دروازه با واکنش و مهار بهتر بیرانوند بی اثر شد.

دقیقه ۷۷: مهدی ترابی که برای گلزنی در این بازی بی تابی می‌کرد، بار دیگر با ضربه‌ای ناگهانی دروازه پرسپولیس را تهدید کرد که اینبار با دفع بیرانوند موقعیت حریف ناکام ماند.

دقیقه ۸۲: یک کلاس فوق العاده از کیفیت گادوین منشا؛ کنترل و دریبل و ادامه یک ضربه دیدنی که با برخورد با نوک انگشت منادی در نهایت به تیرک برخورد کرد و راهی کرنر شد.

دقیقه ۹۰: شوت محسن ربیع خواه در ریباند با اختلاف کمی راهی اوت شد تا پرسپولیس برای دستیابی به گل دوم ناکام بماند.

دقیقه ۱+۹۰: یک خطای جنجالی که با اعتراض چنددقیقه ای سیدجلال حسینی و یک کارت زرد برای او همراه بود، نزدیک به خط محوطه جریمه اعلام شد. این ضربه توسط رضاوند نواخته شد و با اختلاف کمی راهی اوت شد.

 

 

 

 

 

نکات ویژه:

 

علی دایی در فصل گذشته در بازی رفت دو بر صفر شکست خورد اما در بازی برگشت و در استادیوم آزادی موفق به برتری دو بر یک شد.

علی دایی در تقابل با برانکو ایوانکوویچ تاکنون 6 بار تیمش را هدایت کرده که 4 شکست، یک برد و یک تساوی حاصل آن بوده است.

برانکو ایوانکوویچ تاکنون هفت دیدار در استادیوم تختی برگزار کرده که شکستی در کارنامه‌اش ثبت نشده است. 5 برد و دو تساوی حاصل حضور این تیم با برانکو در استادیوم تختی بوده است.

پرسپولیس با هدایت برانکو ایوانکوویچ در چهار بازی اخیر با برتری از استادیوم تختی خارج شده و گلی نیز دریافت نکرده است.

آخرین باخت پرسپولیس در لیگ برتر به هفته بیست و نهم مربوط است و آنها 9 دیدار بدون شکست را پشت سر گذاشته اند.

پرسپولیس در بازی‌های خارج از خانه این فصل یک برد و سه تساوی کسب کرده است.

احمد نوراللهی و حسین ماهینی دو بازیکن مصدوم پرسپولیس محسوب می‌شوند که قادر به همراهی این تیم در بازی امروز نیستند.

مهدی ترابی و مهرداد کفشگری دو بازیکن پرسپولیس محسوب می‌شوند. سیدجلال حسینی سابقه حضور در سایپا و قهرمانی به همراه این تیم را در کارنامه دارد.

محسن ربیع خواه در شرایطی به ترکیب پرسپولیس با پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت بازگشته که تنها گل خود در حضورش در جمع سرخپوشان را به سایپا زده است.

 

 

 

 

حواشی:

 

* برانکو و تیمش با ورود به زمین به شدت از سوی هواداران مورد تشویق قرار گرفتند.

* بیرانوند با توجه به نمایش فوق العاده‌اش برابر السد بیش از سایر بازیکنان مورد توجه بود و به شدت تشویق شد.

* سیامک نعمتی، زننده گل صعود پرسپولیس با فینال آسیا، در این بازی نیمکت نشین شده تا مصدومیتش تشدید نشود.

* محمد سلطانی مهر، بازیکن جوان سایپا به دلیل مصدومیت در جایگاه ویژه حاضر شده است.