حضور ۲ خواننده پاپ در فینال لیگ قهرمانان آسیا

غلامحسین زمان آبادی، مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال درباره برنامه‌های فرهنگی مدنظر این فدراسیون و باشگاه پرسپولیس در دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: تنها کلیات برنامه‌های مدنظر ما مطرح شده است، اما تاکنون جزئیات این موضوع را بررسی نکرده ایم. در زمان برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ روسیهنمونه یک قالی را به اینفانتینو تقدیم کردیم که این قالی تاکنون روی دار دار برش نخورده است. قرار است این کار در فینال لیگ قهرمانان آسیا و با حضور ۲۵۰ میهمانی که برای تماشای دیدار پرسپولیس و کاشیما به تهران می‌آیند انجام شود. در واقع مشابه دوم قالی اهدایی به رئیس فیفا پیش از شروع بازی از سوی میهمانان خارجی روی دار برش داده می‌شود و این قالی در موزه فدراسیون فوتبال باقی می‌ماند.

او درباره تناسب نداشتن قالی مذکور با رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و اینکه روی قالی‌ای که قرار است به فدراسیون فوتبال ژاپن اهدا شود به جای نقش و نماد‌های مربوط به این رقابت‌ها نماد‌های مربوط به جام جهانی وجود دارد، گفت: دلیل این موضوع محدودیت زمانی است. با توجه به اینکه از قبل مشخص نشده بود فینال لیگ قهرمانان آسیا بین چه تیم‌هایی برگزار می‌شود فرصتی برای طراحی قالی وجود نداشت. برای بافت یک قالی دست کم ۴ تا ۵ ماه زمان نیاز است. آن قالی‌ای هم که قصد داریم به ژاپنی‌ها بدهیم در حقیقت هدیه‌ای است که به گرشاسبی تحویل داده ایم تا سفیر ایران در ژاپن به رئیس فدراسیون این کشور اهدا کند. از هر فرصتی برای جا انداختن صنعت ایرانی در دنیا استفاده می‌کنیم و با توجه به پوشش خبری گسترده دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا فرصت خوبی است تا در این بازی قالی ایرانی به چشم بیاید.

زمان آبادی درباره سایر برنامه‌های فرهنگی فدراسیون فوتبال در زمان برگزاری دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: به احتمال فراوان پیش از شروع بازی اجرای زنده کنسرت خواهیم داشت که این مراسم برای نخستین بار در فوتبال ایران انجام می‌شود. با ۲ خواننده مطرح پاپ کشورمان مذاکراتی انجام داده ایم که بی شک اجرای آن‌ها مورد استقبال تماشاگران قرار می‌گیرد. در کل با توجه به اینکه دیدار پرسپولیس- کاشیما آنتلرز در نخستین شب ماه ربیع الاول برگزار می‌شود و معذوریتی برای اجرای برنامه‌های شاد وجود ندارد، اوقات خوشی را برای مردم فراهم می‌کنیم. امیدواریم این بازی هم با برتری پرسپولیس همراه شود.

مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال درباره برنامه‌های مدنظر برای اجرای مراسم اهدای جام گفت: در این خصوص تاکنون بحث خاصی مطرح نشده است چراکه در روز‌های اخیر بیشتر مباحث درباره بلیت فروشی، حضور میهمان‌های خارجی، ایراد‌های ورزشگاه و مسائل ایچنینی بوده است. البته پیشنهاد‌هایی برای برگزاری جشن قهرمانی داریم که باید مسئولان مربوطه تصمیم بگیرند.