چرا استقلال روز‌های خوبی را پشت سر نمی‌گذارد؟

عبدالعلی چنگیز، مهاجم اسبق تیم ملی و استقلال درخصوص شرایط این روز‌های آبی‌پوشان با ما هم‌صحبت شد. این گفتگو را بخوانید.

* چرا استقلال روز‌های خوبی را پشت سر نمی‌گذارد؟

دلایل مختلفی دارد. اول اینکه تیم تغییر و تحولات مهمی داشته و چندین مهره تأثیرگذار استقلال پیش از فصل جدا شدند و جایگزین کردن بازیکنان جدید زمان می‌خواهد و متأسفانه برخی از آن‌ها که آمدند، نتوانستند خودشان را با شرایط استقلال وفق دهند و موفق نبودند. از طرفی مدیریت تیم هم در آستانه لیگ تغییر کرد و مدیران جدید روز‌های سختی را سپری کرده‌اند تا باشگاه را به آرامش برسانند. به نظر من استقلال کم‌کم راه خود را پیدا خواهد کرد.

* اما این مرور زمان شاید به قیمت از دست رفتن شانس قهرمانی تمام شود.

فصل گذشته هم استقلال شرایط خوبی نداشت، اما حداقل اینکه در جام حذفی توانست قهرمان شود. به نظرم استقلال حالا هم می‌تواند در نیم‌فصل دوم خودش را تقویت کند و چند بازیکن جدید بگیرد تا مشکلاتش برطرف شود.

*استقلال در کدام خطوط احتیاج به بازیکن دارد؟

در خط میانی و حمله باید خودش را بازسازی کند. آن‌ها یک هافبک بازیساز می‌خواهند و یک مهاجم تمام‌کننده قهار که بتواند مشکلات گلزنی تیم را حل کند.

*عده‌ای می‌گویند ایراد کار از شفر است.

من این موضوع را قبول ندارم. شفر یک مربی باتجربه و با دیسیپلین است. او می‌تواند استقلال را سر و سامان دهد، همان‌طور که فصل قبل این کار را انجام داد. جدایی شفر از استقلال اشتباه بزرگی است.

*چرا خرید‌های خارجی استقلال موفق نبوده‌اند؟

این هم از بدشانسی استقلال است. الحاجی گرو در تیم قبلی خود تأثیرگذار بود، ولی در استقلال ناکام بوده است. نیومایر هم نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد. شاید با تفکرات شفر این دو بازیکن در نیم‌فصل دوم متحول شوند و مربی آلمانی بتواند مشکل این دو بازیکن خارجی را هم برطرف سازد.