رویارویی دوباره برانکو و زیکو این بار در لیگ قهرمانان

در حالی تیم‌های کاشیما آنتلرز و پرسپولیس باید در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا روز شنبه جدال رفت خود را برگزار کنند که یکی از تقابل‌های جذاب این مسابقه بین برانکو ایوانکوویچ و زیکو خواهد بود. جدالی که شاید در کنار زمین نباشد، اما می‌تواند یادآور اتفاقات جذاب حدود یک دهه قبل باشد.

برانکو در جام ملت‌های ۲۰۰۴ سرمربی تیم ملی ایران بود و در سوی مقابل هم زیکو هدایت ژاپن را بر عهده داشت. این دو سرمربی در دور گروهی و در تاریخ ۷ مرداد ۱۳۸۳ به دیدار هم رفتند که جدالشان برنده‌ای نداشت و ۰-۰ شد. در ادامه ایران با برانکو تا نیمه نهایی رفت، اما در ضربات پنالتی به چین میزبان باخت و در نهایت سوم شد، ولی سامورایی‌ها با زیکو همان چین را از پیش رو برداشتند و به مقام قهرمانی دست پیدا کردند.

۵ فروردین ۸۴ و در ورزشگاه مملو از تماشاگر ورزشگاه آزادی بازهم شاهد جدال برانکو و زیکو بودیم. جایی که ملی پوشان با درخشش هاشمیان و با دو گلی که وارد دروازه تیم حریف کرد ایران را به پیروزی رساند. با این حال ۲۶ مرداد همان سال زیکو در یوکوهاما انتقام آن باخت را با نتیجه‌ای مشابه گرفت و ۲-۱ ایران را شکست داد. تک گل ایران توسط علی دایی از روی نقطه پنالتی زده شد. در ادامه هم ما و هم ژاپن مجوز حضور در جام جهانی را گرفتیم، اما هر دو در گروه هایمان فقط یک امتیاز گرفتیم و حذف شدیم.

حالا بعد از ۱۲ سال دوباره برانکو و زیکو به هم رسیدند. پروفسور هدایت پرسپولیس را بر عهده دارد، اما زیکو در جایگاه ویژه به عنوان ستاره قدیمی کاشیما و همچنین رئیس افتخاری گوزن‌های جزیره باید نظاره گر جدال گو اویوا با برانکو باشد.