پروین: پرسپولیس قهرمان هم نشود اتفاق خاصی نمی‌افتد

علی پروین در خصوص شکست پرسپولیس مقابل کاشیما در دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا، امیدواری پرسپولیسی‌ها برای بازی برگشت، شانس قهرمانی سرخپوشان در آسیا و ... صحبت‌های زیر را انجام داد:

*ابتدا در مورد شکست پرسپولیس در بازی روز گذشته صحبت کنید؟
پرسپولیس در نیمه اول خوب بود، اما در نیمه دوم کم آورد. من نمی‌دانم آیا به خاطر تغییر ساعت بود یا بازیکنان خسته شده بودند، به هر حال نیمه دوم خوبی نبود.
*استراتژی پرسپولیس برای بازی برگشت باید چه باشد؟
پرسپولیسی‌ها باید حواسشان باشد که در بازی برگشت اول گل نخورند و بعدا به فکر گلزنی باشند، چون اگر خدای نکرده پرسپولیس در تهران فقط یک گل بخورد آن وقت باید ۴ گل بزند که خیلی سخت است. اگر پرسپولیس گل نخورد می‌تواند گل بزند و به قول معروف نباید بی گدار به آب زد.
*آیا واقعا پرسپولیس شانس و امید دارد که قهرمان آسیا شود؟
چرا امید نداشته باشد. فوتبال است، روی آن ننوشته شده که چه می‌شود. مگر ما بازی باخته ۲-۰ مقابل استرالیا را برنگرداندیم یا بازی مقابل آلیما را با ۵ گل عوض نکردیم؟ اگر بازیکنان پرسپولیس باهوش باشند همه چیز خوب می‌شود. پرسپولیس اگر نیمه اول را یک برصفر به رختکن برود قهرمان آسیا می‌شود.
*نقش هوداران در بازی برگشت چطور است؟
قطعا هواداران در آن بازی حرف اول را می‌زنند. آن‌ها بازوی پرسپولیس در بازی برگشت هستند و می‌توانند نقش فراوانی داشته باشند.
*حالا اگر به هر دلیلی پرسپولیس قهرمان نشود چه اتفاقی می‌افتد؟
هیچ اتفاقی نمی‌افتد مگر رئال ۵ گل از بارسلونا نخورد. خب چه شد؟ بعد هم پرسپولیس با پنجره بسته و یازده دوازده بازیکن تا اینجا شاهکار هم کرده است. اگر قهرمان نشود هم هیچ چیز نشده.
*مسئله عجیب در بازی روز گذشته اخراج سیامک نعمتی وبازی خشن شجاع خلیل زاده بود.
من اگر نعمتی را ببینم حتما به او می‌گویم. بازیکنی که خوب بازی می‌کند و مطرح می‌شود که نباید اینقدر عصبانی باشد و اصلا نباید نگاه کند چه کسی او را می‌زند. نمی‌دانم نعمتی و خلیل‌زاده چرا اینقدر عصبی و عصبانی بودند؟ این‌ها بازیکنان مطرحی هستند و نباید به همین راحتی اخطار بگیرند و یا اخراج شوند.
*به نوع بازی امید عالیشاه و شایان مصلح انتقادات زیادی می‌شود شما هم این انتقاد‌ها را قبول دارید؟
اتفاق این‌ها بد نیستند، منتهی تیم ژاپنی خیلی سرعت داشت. من حتی آن موقع که مقابل ژاپنی‌ها بازی می‌کردند از سرعتشان وحشت داشتم. دیروز هم دیدید که تا یک توپ به بازیکنان ما می‌رسید چند ژاپنی روی پای او می‌رفتند تا توپش را بگیرند.
*روی همین حساب بود که پرسپولیس به کاشیما باخت؟
باور کنید اگر پرسپولیس در نیمه دوم حساب کتاب بیشتری داشت گل نمی‌خورد. صحنه گل دوم را ببینید اگر بازیکن برزیلی هزار توپ دیگر را آنطور بزند گل نمی‌شود.
*راستی برای تماشای بازی بر گشت پرسپولیس و کاشیما به ورزشگاه آزادی می‌روید؟
حتما می‌روم. قرار است چند پیشکسوت را هم با خود ببرم تا ان‌شاءالله قدم ما خوب باشد و پرسپولیس قهرمان شود.