سوزوکی دنبال اخراج کردن شجاع بود

پرسپولیس در اولین بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا زورش به تیم میزبان نرسید و با ۲ گل از حریف ژاپنی‌اش شکست خورد. پرسپولیس که روی خط دفاعش حساب ویژه‌ای باز کرده بود، برخلاف انتظار نتوانست مقابل ستاره‌های برزیلی حریف مقاومت کند و ۲ گل دریافت کرد. عملکرد خط دفاع پرسپولیس باعث شد با سپهر حیدری، مدافع اسبق سرخپوشان در مورد این بازی گفتگو کنیم.
* بازی را چطور دیدید؟
پرسپولیس خیلی خوب و امیدوارکننده شروع کرد و یک سر و گردن برتر از کاشیما بود، اما نیمه دوم اختلاف زمانی و مسافرت طولانی بلای جان پرسپولیس شد تا با افت بدنی در دقایق پایانی بازی را واگذار کند.
* عملکرد خط دفاع پرسپولیس چطور بود؟
خط دفاع پرسپولیس خوب بود و با تمام توان بازیکنان جنگیدند، اما اواخر بازی کل تیم تحلیل رفت و فرصت‌هایی که نباید به حریف می‌دادیم را دادیم.
* روی گل اول به نظر می‌رسید کمال مقصر بود!‌
نمی‌شود یک نفر را مقصر گل دانست، اما کمال در این بازی مجبور بود در چپ و راست به شایان کم‌تجربه و شجاع که در پست تخصصی‌اش بازی نمی‌کرد، کمک کند و همین موضوع باعث شد روی گل اول جاگیری مناسبی نداشته باشد و جا بماند.
* شجاع بیش از اندازه عصبانی به نظر می‌رسید!
سوزوکی مهاجم کاشیما بعد از کارت اول شجاع دنبال اخراج کردنش بود و روی اعصاب خلیل‌زاده رفت. اگر داور کمی سختگیرتر بود، شجاع اخراج هم می‌شد.
* چرا دفاع پرسپولیس روی گل دوم نظمش را از دست داد؟
ژاپنی‌ها می‌دانستند شانسی برای زدن ضربه سر ندارند و برنامه آن‌ها روی توپ‌های سوم بود که موفق شدند و با یک پاس در عمق به گل رسیدند.
* حملات کاشیما بیشتر از سمت راست بود و دو گل هم از این جناح زدند.
کاشیما می‌دانست شایان کمتر فیکس بازی کرده و روی او بیشتر فشار آوردند البته شایان هم بازی خوبی انجام داد و روی گل‌ها مقصر نبود.
* پرسپولیس می‌تواند در آسیا قهرمان شود؟
کاشیما از السد و الدحیل قوی‌تر نیست و اگر پرسپولیس اشتباهات بازی رفت را تکرار نکند، قطعاً شانس کام‌بک را دارد و می‌تواند مثل الدحیل سه گل هم به کاشیما بزند.
* بازی برگشت برای حمایت پرسپولیس به ورزشگاه می‌روید؟
قطعاً فینال در ورزشگاه هستم و امیدوارم قهرمانی پرسپولیس را از نزدیک تماشا کنم.