شایان مصلح نقطه ضعف پرسپولیس در بازی با کاشیما بود؟

پرسپولیس در ورزشگاه دیدار رفت مقابل کاشیما آنتلرز ژاپن با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد این شکست بازتاب زیادی میان اهالی فوتبال داشت و هرکدام از دید خود به بررسی این بازی نشستند.

حامد کاویانپور، پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به رقم خوردن هر دو گل پرسپولیس از جناح راست کاشیما، به ضعف سرخپوشان در دفاع چپ و مشخصاً شایان مصلح اشاره داشت و وی را از مقصرین شکست این تیم عنوان کرد.

گل اول کاشیما از چپ به سمت میانه میدان رفت و از آنجا به سمت دروازه سرخپوشان روانه شد و روی گل دوم هم با توجه به دستور تاکتیکی برانکو به مصلح برای گرفتن تیر 2 روی کرنرها و ضربات ایستگاهی نمی‌توان فضای خالی ایجاد شده را به قصور مصلح ربط داد.

مقایسه عملکرد مصلح با مدافعان پرسپولیس:

شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری و جلال حسینی 3 دفاع دیگر پرسپولیس بودند که در کنار مصلح بازی می‌کردند. در مرتکب شدن خطا شجاع خلیل‌زاده بیشترین آمار را داشت و مصلح با یک خطا بالاتر از جلال حسینی و محمد انصاری عمل کرد. مصلح دو بار هم متحمل خطا شد که بازهم بهتر از جلال حسینی و محمد انصاری و پایین‌تر از خلیل‌زاده بود. وی در این بازی کارتی نگرفت.

42

 در آمار تکل‌ها عملکرد مصلح پایین‌تر از 3 هم پستی خودش بود ولی در بازیابی توپ با 4 بازیابی کمی پایین‌تر از حسینی و خلیل‌زاده بود و بالاتر از محمد انصاری. این نشان می‌دهد مصلح بدون کارهای خطرناک در نبردهای دفاعی موفق عمل کرده است. مصلح سه بار توپ‌های حریفان را قطع کرد که در این آمار هم فقط از خلیل‌زاده پایین‌تر است.

imag2es

مصلح علاوه بر کارهای دفاعی، در کار تیمی هم مثر ثمر بوده. 26 پاس از سوی او تقریبا مساوی با سید جلال، بالاتر از انصاری و پایین‌تر از شجاع خلیل‌زاده بود که از این تعداد، 65 درصد پاس موفق آماری است که او را بالاتر از 3 هم پستی خود قرار می‌دهد.

 وی 6 بار در نبردهای تن به تن پیروز شده که دومین دفاع برتر پرسپولیس است و با تنها 2 شکست در این نبردها بهتر از هر سه نفر دیگر عمل کرده است.

images

 

جمع‌بندی: شایان مصلح مدافع جوانی است که عمر بازی او در سطح اول فوتبال کشورمان به دو سال نمی‌رسد و هنوز مشغول کسب تجربه است ولی دادن لقب نقطه ضعف پرسپولیس به او و مقصر جلوه دادنش در شکست این تیم دور از انصاف به نظر می‌رسد.