شرط بندی به سبک خلیل‌زاده/ قهرمان می‌شویم و سرمان را از ته می‌تراشیم!

پرسپولیس نماینده شایسته کشورمان در دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا در حالی به مصاف کاشیما آنتلرز می‌رود که یکی از امید‌های اصلی برانکو در این مسابقه شجاع خلیل زاده است. مدافع پرسپولیس که در لیگ قهرمانان آسیا فوق العاده ظاهر شده و یکی از بهترین مدافعان این دوره از مسابقات بوده است. مدافعی که کنار امور دفاعی در گلزنی هم ید طولایی دارد و بعید نیست در دیدار برگشت کاشیما آنتلرز و پرسپولیس موفق به گشودن دروازه تیم ژاپنی شود. تازه‌ترین صحبت‌های شجاع خلیل زاده را بخوانید که خواندنی است؛

*طبق آمار رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا تو دومین مدافع برتر لیگ قهرمانان آسیا از لحاظ دفع توپ بودی. در این رابطه صحبتی نداری؟

من یک عضو از تیم بزرگ پرسپولیس هستم. سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، علی بیرانوند، محمد انصاری، شایان مصلح و... همگی با جان و دل دفاع کردند و این موضوع فقط به من برنمی‌گردد.

* این حرف که یک‌جور‌هایی شکسته نفسی است؟

من حرف دلم را زدم. واقعاً ما یک تیم باغیرت هستیم. یک تیم همدل که در این فصل خیلی چیز‌ها را ثابت کرده است. در تیم ما همه برای یک هدف می‌جنگند و بازی می‌کنند. کسی به فکر منافع شخصی نیست و دوست داریم پرسپولیس موفق شود.

* بی‌تعارف شجاع خلیل زاده چقدر امیدوار است تیمش شکست ۲ بر صفر را برگردانده و قهرمان آسیا شود؟

خیلی خیلی امیدواریم. اگر امیدوار نباشیم، نباید بازی کنیم. من به شما می‌گویم که قهرمان می‌شویم.

* قهرمان می‌شوید و تو هم سر خودت را می‌تراشی؟

شما هم گیر داده اید به این موی سر ما (می‌خندد) باشد! هم قهرمان آسیا می‌شویم و هم موی سرمان را می‌تراشیم.

* گفته بودی که به غیر از خودت موی سر چند همبازی پرسپولیسی را هم می‌تراشی؟

شک نکنید! اول موی سر خودم را می‌تراشم و بعد سر پنج، شش بازیکن که رابطه خوبی با آنان دارم را خواهم تراشید.

* خیلی با اطمینان حرف از قهرمانی می‌زنی؟

راستش را بگویم؟ با این هواداران ما غمی نداریم. مطمئن هستم ۱۰۰ هزار تماشاگر پرسپولیسی استادیوم آزادی را برای حریف جهنم می‌کنند.

* در بازی رفت به نظر می‌رسید هواداران ژاپنی واقعاً برای تشویق تیم خودشان سنگ تمام گذاشتند. انگار مثل نوار تا سوت پایان بازی بدون مکث تشویق می‌کردند.

بله، اما هواداران ما چیز دیگری هستند. پرسپولیس پرطرفدارترین تیم آسیاست و شنبه این موضوع باز هم به اثبات خواهد رسید.

* چه توصیه‌ای به تماشاگران پرسپولیسی داری؟

من کوچک‌تر از آن هستم که بخواهم توصیه‌ای به هواداران کنم. تماشاگران پرسپولیس به خوبی می‌دانند باید چه کار کنند. آن‌ها مثل بازی‌های قبلی برابر الدحیل و السد قطر کمک شایانی به پیروزی ما خواهند کرد.

* و شما چه قولی به این طرفداران می‌دهید؟‌

می‌خواهیم لحظات نابی را رقم بزنیم. می‌خواهیم تاریخساز شویم و این امکان بدون کمک تماشاگران پرسپولیسی وجود ندارد. ما همگی قول می‌دهیم برای موفقیت و قهرمانی پرسپولیس سرمان را هم جلوی توپ بگذاریم.

* شجاع در بازی برگشت که عصبانی نمی‌شود؟

من بازیکنی هستم که محکم بازی می‌کنم. در حین بازی هم با هیچ حریفی شوخی ندارم. حالا برخی تصور می‌کنند من بداخلاق هستم در حالی که این‌طور نیست. آن‌هایی که با من صمیمی هستند، خوب می‌دانند شجاع خلیل زاده چه اخلاقی دارد.

* به همین خاطر پرسیدیم. ما هم تو را می‌شناسیم و می‌دانیم پسر خوب و بامعرفتی هستی، اما داخل زمین چمن ناگهان بی‌دلیل عصبانی می‌شوی و رفتار دیگری بروز می‌دهی.

باشد سعی می‌کنم در دیدار برگشت آرام‌تر باشم، اما سبک فوتبال من محکم است. همیشه این‌طور بوده است ولی اصولاً آدم خشنی نیستم.

* بازی برگشت با کاشیما آنتلرز را چند- چند پیش‌بینی می‌کنی؟

به دلم برات شده جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را در تهران بالای سر می‌بریم.