محمود احمدی نژاد در تازه ترین اظهارات فوتبالی خود در شرایطی از وضعیت بد فوتبال ابراز نگرانی کرد که شخص آقای رئیس جمهور یکی از مسببان اصلی اوضاع کنونی این ورزش پرطرفدار بوده است.

احمدی نژاد که اواخر هفته گذشته در سالگرد تاسیس روزنامه ایران سری هم به تحریریه ایران ورزشی زده بود، در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر وضعیت فوتبال و انتخاب آتی این ورزش سری به نشانه تاسف تکان داده و از مردمی شدن این ورزش خبر داده است.

حال سوال اینجاست که معنای این سر تکان دادن آقای رئیس جمهور چیست و ایشان برای چه کسی سر تکان داده اند؟ آیا ناراحتی ایشان از مسئولان فوتبال ازعلی کفاشیان گرفته تا زیردستان وی است یا از وزیر ورزش و رئیس سابق سازمان تربیت بدنی. هر چه که هست احمدی نژاد با این کار نشان داده وضعیت فوتبال به حدی بغرنج شده که وی را نیز ناراحت کرده است.

در این بین باید نکاتی را یادآور آقای رئیس جهور کنیم تا شاید به جای متهم کردن دیگران نیم نگاهی به دولت و اقدامات شخص خودشان داشته باشند. زمانی که تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان حضور داشت این احمدی نژاد بود که از تهران دستور برکناری محمد دادگان را صادر کرد تا فوتبال ایران به دلیل همین دخالت دولتی ها بیش از دو سال بدون رئیس و مسئول کار خود را با کمیته انتقالی دنبال کند.

پس از آن بود که فوتبال ایران از تعلیق خارج شد و بار دیگر شخص اول دولت دستور داد تا محمد علی آبادی شخصا وارد گود ریاست فدراسیون فوتبال شود و وقتی مخالفت فیفا با حضور افراد سیاسی مانع از حضور علی آبادی شد، همین اهالی دولت بودند که بالاجبار فردی را به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال برگزیدند که بتواند شخصا دستورات مقامات بالا دستی را در میدان فوتبال پیاده کند.

هنوز اظهارات شبانه دادکان در برنامه ورزش از نگاه دو فراموش نشده که آقای رئیس جمهور اینگونه برای ناکامی های فوتبال سر تکان می دهد. این محمد دادکان بود که چندی پیش در یک افشاگری شبانه عنوان کرد یک روز با آقای نوآموز در فدراسیون فوتبال نشسته بودیم که آقایان عزیز محمدی، علیپور و غمخوار به دفتر من آمدند و همان جا به من گفتند که علی آبادی گفته اگر در جام جهانی مدال هم بیاری از ریاست فدراسیون فوتبال برکنار خواهی شد.

از سوی دیگر آقایان مهندس شهنازی و رضا رحیمی پیش من آمدند و گفتند که علی آبادی گفته من دادکان را برکنار نکردم و دولت دادکان را برکنار کرد.

مگر امثال علی آبادی و سعیدلوها از اعضای دولت احمدی نژاد نبودند و مگر شخص رئیس سابق سازمان تربیت بدنی به دخالت دولت در برکناری محمد دادکان اذعان نکرد. پس سر تکان دادن آقای رئیس جمهور برای فوتبال نه به منظور طعنه زدن به کفاشیان بوده و نه علی آبادی و سعیدلو. بلکه آقای رئیس جمهور از تصمیمات اشتباه و عجولانه خود ناراحت بوده و سری برای اشتباهات خودش تکان داده است.