آمار ضعیف مهاجم میلیاردی استقلال

وقتی استقلال در فصل نقل و انتقالات، مرتضی تبریزی را جذب کرد، همه انتظار حضور یک مهاجم چهارچوب‌شناس و تمام‌کننده را در خط حمله می‌کشیدند. مهاجمی که در ذوب‌آهن نشان داد می‌تواند یک مهاجم گلزن و شش‌دانگ باشد.

استقلال برای جذب تبریزی، روزها و هفته‌های بسیاری را با ذوب‌آهن چک و چانه زد و سرانجام توانست رضایت‌نامه این مهاجم را به مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دریافت کند. به این مبلغ، دستمزد حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیونی تبریزی را هم اضافه کنید. یعنی استقلال برای جذب تبریزی، ۳ میلیارد تومان هزینه کرده است.

تبریزی از زمانی که به خط حمله استقلال اضافه شده، ۱۰بار در ترکیب این تیم به میدان رفته. ۸ بار در لیگ برتر و ۲ بار هم لیگ قهرمانان آسیا. او در این ۱۰ بازی، تنها ۲ گل به ثمر رسانده. یکی را در لیگ برتر وارد دروازه تراکتورسازی کرد و دیگری را در آسیا به تور دروازه السد چسباند.

این آمار برای مهاجمی که ۳ میلیارد هزینه روی دست استقلال گذاشته، به هیچ وجه آمار مناسبی نیست. تبریزی روی هم ۸۶۹ دقیقه در ترکیب استقلال قرار گرفته. یعنی به طور میانگین، هر ۴۳۵ دقیقه یک گل زده که این نمی‌تواند توجیه خوب و قابل دفاعی برای او باشد.

به نظر می‌رسد استقلال در جذب تبریزی و هزینه‌ای که متقبل شده، مسیر درستی را طی نکرده و خرید اشتباهی انجام داده. برای مهاجمی با این دستمزد و مبلغ رضایت‌نامه، ۲ گل زده نمی‌تواند آمار قابل قبولی باشد. بخصوص که تبریزی در اغلب بازی‌ها در ترکیب ثابت قرار گرفته و یکی از ۱۱ بازیکن اصلی استقلال و وینفرد شفر بوده است.