ماشین 1 - سپاهان 1؛ جنجالی، پُر کارت و بی‌سرانجام

 ماشین‌سازی که در 6 مسابقه اخیر لیگ برتر هیچ بردی نداشته و پنج مساوی متوالی کسب کرده، در حالی برابر سپاهان قرار گرفته که مهاجری امید زیادی دارد تا شاگردان‌اش بتوانند در این مسابقه خانگی به روند شکست‌ناپذیری خود ادامه داده و به برتری برسند ولی در سمت مقابل سپاهان نیز در تلاش است تا حتی به صورت موقت بالاتر از پدیده قرار گرفته و با کسب برتری در تبریز، صدرنشین لیگ برتر شود.


هفته سیزدهم لیگ برتر؛ جمعه: 97/09/02 ؛ ساعت: 15
استادیوم: بنیان دیزل تبریز/ تماشاگر: 4 هزار نفر
داور: یاسر همرنگ؛ کمک‌ها: علی دودانگه، علی‌اکبر عظیم‌پور و مهدی مرجان‌زاده/ ناظر: رسول فروغی.


ماشین‌سازی تبریز


فرناندو دخسوس، محمدحسین کنعانی‌زادگان، محمد اهل‌شاخه، مسیح زاهدی، عزیز معبودی، احمدرضا زنده‌روح، سید محمد خرم‌الحسینی(51- پیمان بابایی)، سعید مهری، سید احمد موسوی، فرید بهزادی‌کریمی و رضا خالقی‌فر.


سرمربی: محمدرضا مهاجری


سپاهان اصفهان


سید پیام نیازمند، سیاوش یزدانی، خالد شفیعی، حسن جعفری(77- جلال‌الدین علی‌محمدی)، سعید آقایی(46- مهرداد محمدی)، مهدی کیانی، ولادیمیر کومان ، بختیار رحمانی(53- محمد ایران‌پوریان)، ساسان انصاری، سجاد شهباززاده و کی‌روش استنلی.


سرمربی: امیر قلعه‌نویی


اخطار


سعید آقایی(15) کی‌روش استنلی(39) سیاوش یزدانی(84) از سپاهان

عزیز معبودی(39) و (45) از ماشین‌سازی

 

اخراج


عزیز معبودی(45) از ماشین‌سازی

 

 

شرح گل


ماشین‌سازی 1 - سپاهان 0 (دقیقه 36: سید محمد خرم‌الحسینی): موسوی با نفوذ در زمین سپاهان به خرم‌الحسینی پاس داد که او بعد از دریبل خالد شفیعی با روی پای راست شوت‌زنی کرد که ضربه او بعد از برخورد به یک بازیکن تبدیل به گل اول ماشین‌سازی شد.

 

ماشین‌سازی 1 - سپاهان 1 (دقیقه 87: ولادیمیر کومان): نفوذ علی‌محمدی، بازیکن تعویضی سپاهان از جناح راست زمین و ارسال کوتاه او را ولادیمیر کومان با بغل پای تک ضرب تبدیل به گل تساوی سپاهان کرد.


لحظات حساس

 

  • دقیقه 15: پرتاب اوت خطرناک شفیعی به مقابل دروازه ماشین‌سازی را دخسوس بالاتر از مهاجمان سپاهان دفع کرد.
  • دقیقه 22: شوت راه دور مهری دقت لازم را نداشت و از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.
  • دقیقه 38: ارسال موسوی از جناح راست زمین بعد از تیرک دوم با ضربه سر زاهدی همراه شد که توپ به بیرون رفت.
  • دقیقه 39: در حالی که ماشین‌سازی با شروع مجدد دخسوس ضد حمله خوبی تدارک دیده و در آستانه زدن گل دوم قرار گرفته بود، یاسر همرنگ داور مسابقه به شکل عجیبی بازی را متوقف و به عزیز معبودی از ماشین‌سازی و کی‌روش استنلی از سپاهان کارت زرد نشان داد؛ این اتفاق در حالی رخ داد که همرنگ متوجه برخوردی نشده بود و حتی به اشتباه ابتدا به کنعانی‌زادگان اخطار داد؛ معبودی و کی‌روش پس از کرنری که سپاهان زد برخوردی با یکدیگر داشتند که ابتدا بازیکن ماشین‌سازی روی مهاجم سپاهان افتاد و این بازیکن برزیلی با پرتاب پا به مدافع ماشین‌سازی زد.
  • دقیقه 45: ساسان انصاری به دنبال نفوذ از جناح راست زمین بود که معبودی مقابل او تکل زد ولی در حالی که برخوردی با مهاجم سپاهان نداشت، یاسر همرنگ در تصمیم غیرمنتظره دیگری کارت زرد دوم را پس از 6 دقیقه به او نشان داد تا ماشین‌سازی قبل از پایان نیمه اول 10 نفره شود.
  • دقیقه 1+45: ارسال کیانی از روی ضربه آزاد سمت راست زمین با واکنش دخسوس همراه شد.
  • دقیقه 55: فرید کریمی با تعلل زیاد نتوانست از پاس مهری استفاده کند و مکث او موجب شد تا مدافعان سپاهان از راه رسیده و پشت محوطه جریمه توپ را از او بگیرند تا موقعیت خوب ماشین‌سازی از دست برود.
  • دقیقه 59: عدم اعلام خطای محمدی روی فرید کریمی موجب اعتراض مهاجری و دستیاران او شد.
     
  • دقیقه 62: شوت پشت محوطه سعید مهری از کنار دروازه سپاهان راهی اوت شد.
  • دقیقه 65: سانتر کوتاه شهباززاده و ضربه سر کی‌روش استنلی برخوردی با اهل‌شاخه داشت و در دستان دخسوس جای گرفت.
  • دقیقه 67: پاس استنلی با ضربه سر در میانه زمین به شهباززاده رسید که او قصد داشت با پاس در عمق، مهرداد محمدی را در موقعیت تک به تک قرار دهد ولی کنعانی‌زادگان با پرتاب کردن پای چپ و قطع توپ تماشایی، از حمله سپاهانی‌ها جلوگیری کرد.
  • دقیقه 69: فرید کریمی با دید عالی و پاس فوق‌العاده از جناح راست زمین، منطقه بازی را عوض کرد و پیمان بابابایی را در موقعیت تک به تک قرار داد که شوت بی‌دقت او از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.
  • دقیقه 70: ارسال ایران‌پوریان از سمت راست را مهاجمان سپاهان نتوانستند استفاده کنند و توپ بعد از برخورد به پای دخسوس که شیرجه زده بود به پشت محوطه جریمه آمد که شوت کیانی هم حاصلی به همراه نداشت.
  • دقیقه 77: سانتر جعفری از میانه زمین و ضربه سر انصاری از کنار دروازه ماشین‌سازی به اوت رفت.
  • دقیقه 79: ضربه سر استنلی باز هم ثمری نداشت و این بار توپ بعد از ارسال محمدی از روی دروازه ماشین‌سازی به اوت رفت.
  • دقیقه 85: ایران‌پوریان توپ را از سمت راست زمین ارسال کرد که ضربه سر استنلی و برخورد توپ به پای اهل‌شاخه را دخسوس در اختیار گرفت.
  • دقیقه 90: استنلی نزدیک بود باز هم با ضربه سر گل پیروزی‌بخش برای سپاهان به ارمغان بیاورد ولی دوباره توپ تبدیل به گل نشد و به بیرون رفت.
  • دقیقه 1+90: سانتر خطرناک محمدی و ضربه سر استنلی در دستان دخسوس جای گرفت.


در حاشیه


* هیچ یک از دو تیم برای این مسابقه بازیکن محروم ندارند.
* مسیح زاهدی بعد از برخورد انضباطی‌ای که باشگاه ماشین‌سازی با او داشت، مجددا به ترکیب این تیم حضور دارد.

* تماشاگران ماشین‌سازی استقبال بهتری نسبت به تمام بازی‌های فصل در مسابقه امروز برابر سپاهان داشتند و حدود 4 هزار نفر در ورزشگاه بنیان دیزل حضور دارند.
* تکل‌های خطرناکی که بازیکنان سپاهان در میانه زمین روی ماشین‌سازان دارند، با اعتراض بازیکنان این تیم مواجه شده است.
* تعداد زیادی از هواداران تراکتورسازی با پرچم قرمز رنگ این تیم در بین تماشاگران ماشین‌سازی حضور دارند.

* بعد از تصمیمات بحث برانگیز و اخراج عزیز معبودی در دقیقه 45 ، تماشاگران ماشین‌سازی اعتراض زیادی به داوری این مسابقه داشتند.
* قلعه‌نویی از ابتدای نیمه دوم مهرداد محمدی را به جای سعید آقایی در سمت چپ خط دفاعی تیمش به کار گرفت.

* علاوه بر عزیز معبودی بازیکن ماشین‌سازی، دو نفر از اعضای کادر فنی این تیم نیز به دلیل اعتراض به داوری در دقایق 45 و 59(بخشی‌زاده) از کنار زمین اخراج شدند.