اعتراض کتایون خسرویار؛ پنالتی نبود

تیم ملی فوتبال بانوان ایران که با تلفیقی از بازیکنان جوان و بزرگسال در تورنمنت کافا ازبکستان حاضر شده است بعد از برتری 6-0 در برابر افغانستان مقابل ازبکستان تن به شکست دو بر یک داد.
اما این بازی با حاشیه هایی هم همراه بود. به خصوص درگیری بازیکنان دو تیم در برخی از صحنه ها و هم چنین اعتراض کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران به قضاوت داور.
کتایون خسرویار، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ایران در این تورنمنت در مورد بازی گفت: خب ما با تیمی بازی کردیم که در رنکینگ آسیا بالاتر از ما قرار داشت. یک فیلم از ازبک ها دیده بودیم و یک بازی آنها را در همین تورنمنت از نزدیک تماشا کردیم. می شود در مورد ازبکستان گفت که یک تیم بین المللی و خوب است. بازیکنان بسیار خوبی در ترکیب دارد و تاکتیک های خوبی را در جریان بازی به نمایش می گذارند. شناخت آنها از ما به بازی با افغانستان برمی گشت. ما با ترکیب متفاوتی نسبت به این بازی در دیدار با ازبکستان به میدان رفتیم تا حریف را سورپرایز کنیم. همین طور هم شد. به واقع به تیم حریف شوک دادیم. در مجموع می توانم بگویم بازی خیلی خوبی بود. بچه ها 90 دقیقه تلاش کردند. من فکر می کنم در تاریخ فوتبال ایران چنین بازی از سوی تیم ملی بانوان بی سابقه بود. جدا از تلاش در حفظ توپ و هم چنین طراحی حمله خوب بودیم. البته می توانستیم در برخی از صحنه ها بهتر بازی کنیم اما باید از کنار این مسئله عبور کنیم تا قدم رو به جلو برداریم. حالا ما فهمیدیم در کدام قسمت ها باید بیشتر کار کنیم تا آماده رویارویی با تیم های بزرگی چون استرالیا، کره جنوبی و ژاپن شویم.
سرمربی تیم ملی بانوان در خصوص داوری بازی گفت: داور برای تیم حریف یک پنالتی گرفت که ما اصلا متوجه نشدیم دلیل گرفتن پنالتی چه بود. ازبک ها روی یک ضربه ایستگاهی هم به ما گل زدند که این ضربه ایستگاهی هم درست نبود. ما بارها به داور چهارم معترض می شدیم که او هم می گفت نمی دانم چرا داور این طور قضاوت می کند. اعتراض به داوری فقط از سوی ما نبود و حتی مربی تیم ازبک هم برای داور اظهار تاسف کرد. یک داور کم تجربه بازی دو تیم خوب را خراب کرد. این را هم بگویم ازبک ها خیلی خشن بازی می کردند بطوریکه من روی بعضی از برخوردها چشم خود را می بستم تا شاهد شکستن پا یا فک بچه ها نباشم. در نهایت خوشبختانه اتفاق بدی رخ نداد. به هر صورت فوتبال است یا بازیکنان آنها می زدند یا بازیکنان ما. البته در یکی از صحنه ها بازیکن تیم حریف روی یکی از بازیکنام ما از پشت تکل کرد که در این برخورد دماغ بازیکن حریف شکست. در پایان بچه ها با روحیه به رختکن آمدند و حالا منتظر هستند تا بازی ما با ازبک ها در دیدار رسمی فرا برسد تا انتقام بگیرند.